Announcement

Collapse
No announcement yet.

98 Oxygen-sensor ja 99 0xygen-sensor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Misvits
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 27
    • Helsinki

    98 Oxygen-sensor ja 99 0xygen-sensor...

    Eipä näytä koodien tulosta loppua kun nyt näyttää...
    98 Oxygen-sensor voltage behind catalytic converter,bank 1
    99 Oxygen-sensor voltage behind catalytic converter,bank 2

    Tässä hiljattain vaihdettu takimmaiset lambdat vai onko tässä
    katti sanomassa sopimusta irti?siis kaikkihan alko siitä kun
    moniurahihna pamahti poikki ja lämmöt kävi hetkeksi korkeella.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Sinullahan oli joku toinenkin lambda virhe aiemmin?
    Joko se on korjattu? Jos ei niin nuo koodit voi jättää omaan arvoonsa kunnes auto saadaan käymään oikein.

    Nuo kertovat että katalysaattorin jälkeisestä valvonnasta että jotain tavaraa menee liikaa läpi mutta eivät osallistu moottorin säätöön.

    Btw. Ovatko vaihdetut jotain tarvike mallia?

    Comment

    • Misvits
      Newbiemmer
      • Jun 2020
      • 27
      • Helsinki

      #3
      Kyllä siis mitään ei vielä korjattu mutta herjaa myös...

      BF Insufficient heat output,oxygen sensor behind catalytic converter,bank 2

      E4 Fuel trim bank 2,permissible range exceeded.

      Kaikki viittaa tohon bank 2:think

      Tarvike anturit on...mutta onkohan mahdollista että katti vetelee viimosiaan?
      Vai koneAuto kyllä toimii normaalisti mutta veikkaan että ei kyllä mene pakokaasu päästöistä läpi.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Korjaa tuo muu vaiva ensin ja vasta sitten ala tutkimaan kattien jälkeisiä lambdoja.
        Tuo koodi tulee ihan jo johtuen muista vaivoistakin. Nuo taemmat lambdat kun ovat vain valvontaa varten.

        Ostin kerran tarvike lambdat M62 koneen perään. No ostin sitten hetken päästä myös orginaalit ja en osta enään tarvikkeita...

        Comment

        • Misvits
          Newbiemmer
          • Jun 2020
          • 27
          • Helsinki

          #5
          Ok.kuullu myös noista tarvike antureista pelkkää huonoo.
          Mitähän mahdat tarkoittaa muilla vaivoilla? kun nyt lähinnä ilmoittaa noita ja
          nyt viimeiseen 100km antanu pelkastään

          98 Oxygen-sensor voltage behind catalytic converter,bank 1
          99 Oxygen-sensor voltage behind catalytic converter,bank 2

          ...Onhan auto menossa kyllä savu testiin kun ilmoitti
          E4 Fuel trim bank 2,permissible range exceeded.Mutta tämäkin ilmeisesti
          liittyy päästöihin.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Misvits View Post
            Ok.kuullu myös noista tarvike antureista pelkkää huonoo.
            Mitähän mahdat tarkoittaa muilla vaivoilla? kun nyt lähinnä ilmoittaa noita ja
            nyt viimeiseen 100km antanu pelkastään

            98 Oxygen-sensor voltage behind catalytic converter,bank 1
            99 Oxygen-sensor voltage behind catalytic converter,bank 2

            ...Onhan auto menossa kyllä savu testiin kun ilmoitti
            E4 Fuel trim bank 2,permissible range exceeded.Mutta tämäkin ilmeisesti
            liittyy päästöihin.
            Liittyy päästöihin varmasti.

            Fuel trim valitus tarkoittaa että säätövara ei enään riitä kun seos on etummaisen lambdan mukaan niin paljon väärin (esim. imuvuoto). Väärä seos taas tarkoittaa että katalysaattorit eivät voi enään puhdistaa tarpeeksi päästöjä ja sitten saat tuon jälkimmäisen lambdan virheilmoituksen. Katit jossain vaiheessa mahdollisesti sulavatkin kun tarpeeksi autolla ajelee vian ollessa päällä.

            Pitää siis saada muut viat korjattua ennen kuin voi varmaksi sanoa noista taaemmista lambdoista tarkemmin.

            Comment

            • Misvits
              Newbiemmer
              • Jun 2020
              • 27
              • Helsinki

              #7
              Ok.Eli silloin vika piilee koneen puolella kerta jo etu lambada ilmoittaa virheellistä tietoa eli jos ei ole imuvuoto niin onkohan koneesta menny sit jotain? kerta lämmöt kerkes käymään korkeella..mutta lämmöt pysyy koneessa normina,nesteet ja öljyt normin väriset.Mitähän sitten jossei savu mittauksessa löydy mitään niin pitääköhän kone laittattaa purkuun

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Nyt ensimmäisenä katsomaan yrittääkö se kone lisätä vai vähentää polttoainetta. Tämän perusteella sitten tietää mitä alkaa tutkimaan. Siellä voi olla vaikka vuotava suutin tai sitten bensapumppu on finaalissa ja paineet ei riitä jne. Syitä on monia. Ei konetta nyt näillä tiedoilla kukaan ala avaamaan.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Ei sitä konetta kannata tosiaan alkaa purkamaan kuten HTK12 sanoo.

                  Jos siellä on puristukset ok ja nesteet eivät katoa tai sekoa niin ei paljon parane avaamalla.

                  Comment

                  • Misvits
                    Newbiemmer
                    • Jun 2020
                    • 27
                    • Helsinki

                    #10
                    Ok.Näillä mennää no kun menee siihen savutestiin jos ei siinä ilmene mitään niin kattoo sit live data toiminnasta.Mutta infotaan sit mitä löytyy...kiitos vinkeistä

                    Comment

                    • Misvits
                      Newbiemmer
                      • Jun 2020
                      • 27
                      • Helsinki

                      #11
                      Sen verran katottu live data että näyttää ainakin noi vaihdetut lambda sensorit katin jälkeen olevan kaput ei näytä numerot juoksevat niin kuin kuuluisi eli pysyy siellä 0.60v ja saattaa muutan vaihdella edes taikaisin eli jos en ole väärin ymr pitäs liikkuu 0.50v molemmin puolin.Vai aiheuttaako nuo muut
                      viat tämän vai sitten näin sanotusti nämä ne muut..mutta en usko.Olihan siellä adaptation,mixture eri sylintereille ja smoot running value...näistähän ei sit ymr höläyksen pöläystä

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3019
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Misvits View Post
                        Sen verran katottu live data että näyttää ainakin noi vaihdetut lambda sensorit katin jälkeen olevan kaput ei näytä numerot juoksevat niin kuin kuuluisi eli pysyy siellä 0.60v ja saattaa muutan vaihdella edes taikaisin eli jos en ole väärin ymr pitäs liikkuu 0.50v molemmin puolin.Vai aiheuttaako nuo muut
                        viat tämän vai sitten näin sanotusti nämä ne muut..mutta en usko.Olihan siellä adaptation,mixture eri sylintereille ja smoot running value...näistähän ei sit ymr höläyksen pöläystä
                        Takimmaisten lambdojen jännite ei kuulu vaihdella toisin kuin etummaisten. Mikäli takimmaisten lambdojen jännite vaihtelee ei katalysaattori toimi oikein.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by Misvits View Post
                          Sen verran katottu live data että näyttää ainakin noi vaihdetut lambda sensorit katin jälkeen olevan kaput ei näytä numerot juoksevat niin kuin kuuluisi eli pysyy siellä 0.60v ja saattaa muutan vaihdella edes taikaisin eli jos en ole väärin ymr pitäs liikkuu 0.50v molemmin puolin.Vai aiheuttaako nuo muut
                          viat tämän vai sitten näin sanotusti nämä ne muut..mutta en usko.Olihan siellä adaptation,mixture eri sylintereille ja smoot running value...näistähän ei sit ymr höläyksen pöläystä
                          Katin jälkeiset lambdat eivät elä edestakaisin kuten etummaiset. Ne vahtivat kattien toimintaa ja se ei muutu kuten etummaisten mittaama seos.

                          Anna nyt jo niiden jälkimmäisten olla kunnes saat muut viat / vian pois.

                          Comment

                          • Misvits
                            Newbiemmer
                            • Jun 2020
                            • 27
                            • Helsinki

                            #14
                            Silloin vaihdettiin ne kummatkin kun antoi vika koodin toisesta siinä oli lukema pysähtynyt tais olla juuri siihen 0.60v ja toisessa juoksi edes takaisin.No kummatkin vaihdettua liikku samalla tavalla kun ylimmäiset sen verran mitä seurasin ja sen jälkeen ei herjannu.Mutta tehdään niin ihmetellään ne muut viat mitä sit ovatkin.

                            Comment

                            • Misvits
                              Newbiemmer
                              • Jun 2020
                              • 27
                              • Helsinki

                              #15
                              No niin nytten ne kuuluisat muut vaivat korjattu mitä ei löytynyt...vaihdettu ne lambda anturit taakse mitkä olivat näinsanotusti mykkänä.Nyt pelittää

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎