Kaverilla on otsikon mukainen E39 523i Touring -98, eli 2,5L bensapäristin, Saksan tuonti eikä ollenkaan lohkolämmitintä VIELÄ. Hankkia pitäis, ja hankinnan avuksi tarvittaisiin vähän tietoa.
Huhun mukaan lohkolämmittimen voi asentaa 2 paikkaan/tavalla, helposti tai vaikeasti. Toisella, luultavasti helpolla, tavalla asennettaessa kuulemma lohkolämmitin "hämää" jotain lämpötila-anturia tms niin, että kun konetta lämmittää lohkarissa pari tuntia, ei se käynnistykään heti, siitä syystä että lohkolämmitin lämmittää kyseistä lämpöanturia niin, että moottorin älyelektroniikka luulee koneen lämmöksi n.70 astetta. Tästä syystä joutuu odottamaan 3-4 minuuttia ennen käynnistystä, kun ei siis heti lähde.
Onko tämä totta vai pelkkää huhua? Miten se lohkolämppäri pitäis asentaa oikein tohon koneeseen jotta tällaista ongelmaa ei tulisi?
Searchilla ei löytynyt muuta kuin: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=E39+523i
Huhun mukaan lohkolämmittimen voi asentaa 2 paikkaan/tavalla, helposti tai vaikeasti. Toisella, luultavasti helpolla, tavalla asennettaessa kuulemma lohkolämmitin "hämää" jotain lämpötila-anturia tms niin, että kun konetta lämmittää lohkarissa pari tuntia, ei se käynnistykään heti, siitä syystä että lohkolämmitin lämmittää kyseistä lämpöanturia niin, että moottorin älyelektroniikka luulee koneen lämmöksi n.70 astetta. Tästä syystä joutuu odottamaan 3-4 minuuttia ennen käynnistystä, kun ei siis heti lähde.
Onko tämä totta vai pelkkää huhua? Miten se lohkolämppäri pitäis asentaa oikein tohon koneeseen jotta tällaista ongelmaa ei tulisi?
Searchilla ei löytynyt muuta kuin: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=E39+523i
Comment