Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i -98 kysyttävää lohkolämmittimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vaviah
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 632
    • Turku

    #16
    Originally posted by janppi
    Eilen asensin montulla pakosarjan alle tulevan säteilylämmittimen.
    Vaihdoin itsekin Defaan koska Calixin myyjä töpeksi eikä osannut toimittaa oikeaa mallia. Ajattelin asentaa huomenna.
    Pari asennusohjeesta puuttuvaa lisäkysymystä vielä:
    - Pitikö pultit vaihtaa mukana tulleisiin vai käytitkö alkuperäisiä?
    - Mihin momenttiin kiristit pultit? Tähän osaa moni muukin vastata. Pultissa lukee "HD 8.8". Kierre näyttäisi olevan 8 mm ja pää 12 mm.
    X1 18d sDrive -18
    320i GT xDrive -13
    i3 BEV -13
    X1 18dA xDrive -16
    X5 3.0iA -00
    320d Touring -00
    528iA Touring -97
    325 CiA -93
    316i -94
    316 -88

    Comment

    • janppi
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 24
      • JKL

      #17
      lohkolämmittimen asennus

      Käytin alkuperäisiä pultteja. Asennuspaketissa on mukana myös paksut prikat, näitä ei tarvinnut, koska moottorituki on ruuvien alla samassa paketissa. Olisko 328-mallissa sitten tarve prikoille, eli moottoritukea ei ole?

      Momenttia en tiedä. Ruuvit avautui ilman ylimääräistä ähräystä ja ilman mitään jatkovarsia tavallisella lenkkiavaimella. Kiinnitin ruuvit sitten rukkastuntumalla ilman että hampaat irvessä väänsin. Lohkohan on alumiinia.

      Comment

      • tonit
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 281
        • Helsinki

        #18
        Mistä ostitte lohkolämmittimenne? Pitääkö vaan hakea Motonetistä vai saako jostain esim. maahantuojalta suoraan halvemmalta?

        Comment

        • vaviah
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 632
          • Turku

          #19
          Ostin itse ihan Motonetista, jonka olen kokenut yleensä halvimmaksi vaihtoehdoksi. Jos olen väärässä, korjatkaa.

          Nyt hieman kokemuksia 528i -97:n lämpeämisestä säteilylämmittimellä:
          Tunnin lämmitys nostaa moottorin jäähdytysnesteen lämpötilaa 9-13 astetta. Tämä perustuu kolmen aamun mittaukseen ja ulkolämpötilat olivat -3:n ja +1:n välillä. Tämähän on helppo tarkistaa. Jäähdytysnesteen lämpötila on muistaakseni mittarittesti numero 7.0. Jää sitten nähtäväksi, kuinka kauan saa hehkuttaa kovemmilla pakkasilla. Todennäköisesti parikin tuntia.
          X1 18d sDrive -18
          320i GT xDrive -13
          i3 BEV -13
          X1 18dA xDrive -16
          X5 3.0iA -00
          320d Touring -00
          528iA Touring -97
          325 CiA -93
          316i -94
          316 -88

          Comment

          • Herra"FANTASTINEN"
            Newbiemmer
            • Oct 2005
            • 7

            #20
            Sitä saa mitä tilaa?????

            Kaikki mallit missä tulee ylä/alavesiletkut termostaattikotelolle....älkää vaan työntäkö sinne letkulämppäriä koska eihän se siinä keitä kuin syylarin vedet.Se ei kato nosta lämpöjä niin paljoa et termari avautuisi..lookista?

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #21
              Meinaatko että vettä ei sais kiertämään termarin toisella puolella???
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • Herra"FANTASTINEN"
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 7

                #22
                Originally posted by okko
                Meinaatko että vettä ei sais kiertämään termarin toisella puolella???
                No,mites meinasit saada....jos tutkii sitä rakennetta se ei ole mahdollista?

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #23
                  enpä ole tutkinut ko. rakennetta... Mutta kyllä mä laitan ton eeberini lämmittään sitä konetta ja kabiinia vaikka mikä olis.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3311
                    • Kajjjaani

                    #24
                    Originally posted by 535bmw
                    Kävin juuri tiedustelemassa lämmittimiä myös E34/540:een. Löytyy kuulema pelkästään säteilylämmittimiä, ei siis laitettavissa lohkoon vastusta. Hintaa tuntuu kyllä olevan - sisäp.johtosarjan kanssa n. 350 e.
                    Kertokaapa kokemuksia ko. lämmittimistä,(V8 M60) tai mahd. muista vaihtoehdoista: "nimimerkillä siirränkö sisälämppärin konehuoneen puolelle"
                    Laita paikalleen vaan toimii. Tosin kannattaa miettiä asennatko itse vai vietkö pajalle. On nimittäin todella ahdasta siellä mihin ne palikat tulee. Totesin sen itse ja säästin hermoja kun käytin pajalla.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • vaviah
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 632
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Herra"FANTASTINEN"
                      Kaikki mallit missä tulee ylä/alavesiletkut termostaattikotelolle....älkää vaan työntäkö sinne letkulämppäriä koska eihän se siinä keitä kuin syylarin vedet.Se ei kato nosta lämpöjä niin paljoa et termari avautuisi..lookista?
                      Kenelles tämä viesti oli nyt suunnattu?? Itselläni nousi lämmöt ihan riittävästi 10 astetta tunnissa, ja kyseessä siis lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin, ei letkulämmitin. En kirjoittanut viestä ollakseni pettynyt, vaan sen vuoksi, kun täällä on hehkutettu säteilylämmittien oleva pelkkä "uskon vahvistaja".
                      X1 18d sDrive -18
                      320i GT xDrive -13
                      i3 BEV -13
                      X1 18dA xDrive -16
                      X5 3.0iA -00
                      320d Touring -00
                      528iA Touring -97
                      325 CiA -93
                      316i -94
                      316 -88

                      Comment

                      • Herra"FANTASTINEN"
                        Newbiemmer
                        • Oct 2005
                        • 7

                        #26
                        Mitä??????

                        Originally posted by vaviah
                        Kenelles tämä viesti oli nyt suunnattu?? Itselläni nousi lämmöt ihan riittävästi 10 astetta tunnissa, ja kyseessä siis lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin, ei letkulämmitin. En kirjoittanut viestä ollakseni pettynyt, vaan sen vuoksi, kun täällä on hehkutettu säteilylämmittien oleva pelkkä "uskon vahvistaja".
                        Siis viesti oli vinkki niille jotka tässä talven tullessa suunnittelevat lämppäriä.En ymmärrä miksi puhutaan EBERISTÄ,koska letkulämppäri laitetaan katkaistun vesiletkun väliin ja toi elementti lämpenee sähköllä?Itselläni on 52 moottorissa säteilijä ja sisähaara ja hyvin toimii!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎