Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu ->m54b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcleod
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 60
    • Ruovesi

    e39 m52b28tu ->m54b30

    Yksinkertainen kysymys, Meneekö tu koneen tilalle m54 ihan bolt on e39 koriin? Automaatti kyseessä. Tyyliin pistokkeet kiinni ja menoksi siis tarkoittaen että m54 on apulaitteineen ja johtosarjoineen, bokseineen yms.
    e39 540ia m-sport -01
    Opel Commodore gs -67
    Opel Rekord r6 -85
    Opel Senator 3.0 24v -89
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 622
    • Kerava

    #2
    Ei ihan, M54 on ainakin kaasuläpässä eroa (sähkökaasu vs vaijeri). Vissiin muutakin eroa on, yksi tapa lienee siirtää sähköt M52TU->M54 ja säätää ohjelmaa 0,2 isommalle koneelle.
    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

    Comment

    • mcleod
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 60
      • Ruovesi

      #3
      Ok, eli vähän sähköhommia tiedossa. Ongelmahan tässä on se että tuon nykyisen tu koneen sähköissä/komponenteissa/ecussa tai jossain on jotain vikaa ja sitä ei voi tähän käyttää. Ajatus olisi nimenomaan päästä tuosta tu koneen puolihullusta kaasuläppäsysteemistä eroon.
      e39 540ia m-sport -01
      Opel Commodore gs -67
      Opel Rekord r6 -85
      Opel Senator 3.0 24v -89

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Automaatin tapauksessa myös se, että toimiiko laatikko sen m54 kanssa. Eri ecut noissa, joten juttelevatko toisilleen. Eli ei tule olemaan mikään bolt-on ratkaisu, riippuen vuosimalleista, voi olla paljonkin tekemistä yhteen sovittamisessa. Jos se moottori on ehjä, niin itse vaan selvittäisin ja korjaisin siinä sen vian, pääsee helpommalla kun tälläisessä projektissa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • mcleod
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 60
          • Ruovesi

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Automaatin tapauksessa myös se, että toimiiko laatikko sen m54 kanssa. Eri ecut noissa, joten juttelevatko toisilleen. Eli ei tule olemaan mikään bolt-on ratkaisu, riippuen vuosimalleista, voi olla paljonkin tekemistä yhteen sovittamisessa. Jos se moottori on ehjä, niin itse vaan selvittäisin ja korjaisin siinä sen vian, pääsee helpommalla kun tälläisessä projektissa.
          Ajattelin jotenkin että tämä olisi ollut melkolailla bolt on. Auto on 2000 vuoden viimeisiä 528:ja. jotenkin olin siinä käsityksessä että tu koneen ja m54 laatikot olisi ollut samoja. Siis olettaen että luovuttaja auto olisi myöskin e39

          Kai se täytyy vaan jaksaa takuta. Itse kone on hyvässä kunnossa ajettu vasta 305tkm
          e39 540ia m-sport -01
          Opel Commodore gs -67
          Opel Rekord r6 -85
          Opel Senator 3.0 24v -89

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11078
            • Oulu

            #6
            Originally posted by mcleod View Post
            Ok, eli vähän sähköhommia tiedossa. Ongelmahan tässä on se että tuon nykyisen tu koneen sähköissä/komponenteissa/ecussa tai jossain on jotain vikaa ja sitä ei voi tähän käyttää. Ajatus olisi nimenomaan päästä tuosta tu koneen puolihullusta kaasuläppäsysteemistä eroon.
            Mikä siinä on sit ongelma?

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • mcleod
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 60
              • Ruovesi

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mikä siinä on sit ongelma?

              Menee limp modeen satunnaisesti 2km -1000km välillä, ei oikein luottoa lähteä tolla mihinkään. Vikakoodeina aina mdk, eri arvot kaasuläpän potikoilta. On adaptoitu opetettu putsattu liitoksia, tutkittu liittimiä, mittailtu johtoja. kolmas kaasuläppä menossa. Ja nyt meinaa mennä hermo.
              e39 540ia m-sport -01
              Opel Commodore gs -67
              Opel Rekord r6 -85
              Opel Senator 3.0 24v -89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎