e39 touring takaiskarit ja kysymys nelipyöräsuuntauksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    e39 touring takaiskarit ja kysymys nelipyöräsuuntauksesta

    Millainen homma on ja mitä pitää purkaa?
    Riittääkö ko. hommaan launtai päivä..?

    Autossa normaali jousitus ja auto 530da vm 99 aj .210tkm
    Mites apurungon puslat,oletteko itse vaihtaneet vai vieneet suosiolla liikkeeseen ?

    edit

    Oletteko touringin omistajan vaihtaneet ne takaiskarin "yläp.laakerin"samalla kun uusitta takaiskarit?
    Soittelin tarjouskierroksen takaiskareista ja kukaan ei ollut myynyt niitä,mm vianorista ei ollut edes saatavilla niitä.
    Ilmeisesti orggisena löytyy mutta liekkö järkevää vaihtaa jos muutkaan ei ole vaihtanut
    Ei taidakaan olla mitään ns. kulutustavaraa noi..vai onko siellä edes laakeria ??
    Ajattelin että vaihdan takaiskarit uusiin + apurungon puslat ja lopuksi vielä nelipyöräsuuntaus ,kaippa sillä sitten taas pärjää talven ilman remppoja.

    Edit2

    Juu launtaina vaihdoin noi takaiskarit,nätti homma kaiken kaikkiaan.
    Yläpään hilut jätin sitten alkup. joten katellaan miten ne toimii ainakin ensi vaikutelma suht kova eli tanakkaa kyytiä...
    Ajattelin että suuntautan nuo pyörät uudestaan kun on viimeisen (toukokuu 05)suuntauksen jälkeen kaikki iskarit vaihdettu.
    Nyt muutama tonni ajettu niin keulasta on renkaiden ulkoreunat kuluneet selvästi.
    Ajatuksena on vielä vaihtaa apurungon puslat mutta vaikuttaako niiden kunto nelipyöräsuuntauksessa.
    Eli jos nyt suuntautan "rikkinäisillä" puslilla niin meneekö kulmat sevon sitten kun uusin noi puslat ?
    Vai onko selvin viedä suuntaukseen sitten uusilla apurungon puslilla ?
    Vieläkö ois uudet renkaat niin kyyti mauistuis makeelta..no kohta kitkat alle niin loppuu tuo vollotus
    Last edited by veku; 12-09-2005, 15:06.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Samppasika -niminen kaveri vaihtoi noi ainakin autoonsa ja sillä oli kotisivuillaan DIY kuvineen tuosta asiasta. Ikävä kyllä en nyt muista osotetta sinne sivuille. Searchilla saattais löytyä, jos jaksat penkoa.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Samppasika -niminen kaveri vaihtoi noi ainakin autoonsa ja sillä oli kotisivuillaan DIY kuvineen tuosta asiasta. Ikävä kyllä en nyt muista osotetta sinne sivuille. Searchilla saattais löytyä, jos jaksat penkoa.
      Löytyy tuosta.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Leka
        Löytyy tuosta.
        Kiitos ,taitaa olla jälleen viisainta vaihtaa se yläpään laakeriosakin kun paikat levällään.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Kymysys lisätty ...
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          Working...
          X