Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62b44 kova vauhtis + kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jancco
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 79
    • Kymenlaakso

    M62b44 kova vauhtis + kytkin

    Moikka. Ehdottakaas vuoden 02/2000 manuaali E39 540 vauhtipyörä + kytkinpakettia. Ruotsissa olis tommonen paketti mutta ton 243 asetelman ja jousitetun levyn luulis saavan halvemmallaki ku ton koko paketin hinnaks tulee yli 1300e. Mistä jousitettu levy -243 asetelman kaveriks? Laittakaa osanumeroo tai linkkii.

  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    #2
    Onko auto päivittäisessä ajossa, toriparkki pyörittelyä yms? Tehot vakiot?

    SRE 765 (e39 m5) asetelma ainakin kestää vaparin väännöt, mutta ei välttämättä ole mukavin mihinkään nurkka-ajoon.

    Kovan vauhtiksen löydät kyllä suomestakin tuolle 765 asetelmalle, Mika Salminen/ms koneistus ja muitakin vaihtoehtoja löytynee kyllä etsimällä.

    Itsellä on tällä hetkellä 9kg kova vauhtipyörä, SRE 765 astelma ja Sachs Performance 999867-loppuinen jousitettu massalevy ja ei se kyllä mikään nautinto ole parkkipaikkapyörittelyssä tai jos Vaasasta ruuhkan onnistuu löytämään.

    Varaudu myös siihen että kovan vauhtiksen myötä saat enemmän värinöitä ja räminöitä kabiiniin ja vaihdelaatikko alkaa myös kalkattamaan öljyt kuumana. Toki auto myös ottaa kierroksia kevyemmin mikä on ihan mukavaa.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      #3
      Laita suoraan 2 levyinen. -765 Ei kestä oikeen v8 alavääntöä jos vähänkään antaa kytkinpommeja.
      Ajolleenhan -765 on oikein shimmattuna aivan normaali kytkin, ja siinä, miten se on shimmattu, on iso ero minkälainen se on käyttää.
      Jos vähänkään on ajatusta konetta virittää, älä tuhlaa rahoja 1 levyiseen kytkimeen
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        #4
        Kaappaan hetkeksi topikkia tai ainakin yritän.

        M60b40 ja pikkukoneisen 5-v aski (onko se nyt 310z), siihen väliin on jo ostettuna tämmöinen vauhtis. Aikaisempaa kokemusta ei kytkinhommista ole niin kyselisinkin että meneekö tuohon vaikka tuo sre765, mikä levy kaveriksi? Vai pitääkö mennä Sachsin Performance osilla, esim tämä ja tuo?
        Last edited by Roisto; 02-12-2020, 15:56.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1673
          • vihti

          #5
          Minulla ahdetussa kutoskoneisessa s5d320z laatikon kanssa tuo sre765, jousitettu tavallinen kytkinlevy ja blingfactory billet vauhtis. Muuten ihan bolton paitsi uudesta haarukan muovipinnistä ja painelaakerin liukuputken päästä piti pari milliä ottaa pois että laatikko painuu pohjaan ennen pulttien kiristämistä.

          Omasta mielestä toi on ihan normi kytkimen tuntuinen ollut, auto lähtee liikkeelle pykälä silmässä kun muutaman sentin nostaa kytkinpoljinta lattiasta ja e39 vakio työsylinterillä. Pikku miinus että laatikko rallattaa tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä ja ajossa 1500-1700 kierroksilla kiihdyttäessä/ylämäessä, rallatusta kuuluu vasta laatikkoöljyn lämmettyä, pitää ajaa yli tai alle tuon alueen niin ei kuulu ylimääräisiä ääniä, varmaan lootaöljyn vaihdolla tuostakin pääsisi.

          E: Laskin tyhjäkäynnin 700rpm tuntumaan niin nyt ei enää kuulu laatikon rallatusta tyhjäkäynnillä
          Last edited by naikou; 13-11-2020, 06:51.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by naikou View Post
            Minulla ahdetussa kutoskoneisessa s5d320z laatikon kanssa tuo sre765, jousitettu tavallinen kytkinlevy ja blingfactory billet vauhtis. Muuten ihan bolton paitsi uudesta haarukan muovipinnistä ja painelaakerin liukuputken päästä piti pari milliä ottaa pois että laatikko painuu pohjaan ennen pulttien kiristämistä.

            Omasta mielestä toi on ihan normi kytkimen tuntuinen ollut, auto lähtee liikkeelle pykälä silmässä kun muutaman sentin nostaa kytkinpoljinta lattiasta ja e39 vakio työsylinterillä. Pikku miinus että laatikko rallattaa tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä ja ajossa 1500-1700 kierroksilla kiihdyttäessä/ylämäessä, rallatusta kuuluu vasta laatikkoöljyn lämmettyä, pitää ajaa yli tai alle tuon alueen niin ei kuulu ylimääräisiä ääniä, varmaan lootaöljyn vaihdolla tuostakin pääsisi.
            Ite ku oon totaalinen newbie kytkinhommissa niin mietin näitä väännönkestoja sun muita tuon kasin kans. Eli jos 765 menee fyysisesti sinne noin niinku muuten ja väännönkesto tulee paineasetelman mukaan niin kytkinlevyn kans leikitään seuraavaksi? Sinne voi laittaa vaikka normaalin jousitetun orgaanisen levyn ja sitten mietitään levyn paksuutta tai haarukan/painelaakerin muokkausta?

            Luultuja vääriä saa korjata oikeaksi ja kaikki vinkit on tarpeen, pari kuukautta sitten en ollu ees koskaan käyttäny lootaa irti ja pitäny kytkimen osia käsissä. Nyt kun näitä rajoitetulla aivokapasiteetilla pyöritelly mielessä niin menny jo ihan sekaisin kaikesta. Aattelin swapin yhteydessä b30->b40 että kyllä se vanha välttää ja ekalla kunnon kiihdytyksellä rupes luistamaan On tässä kuitenkin talvi aikaa suunnitella ja tilailla osia...
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2538
              • Kajaani

              #7
              Pitää tuota ekkoon topikkia vielä tarkemmin lueskella. Nyt rupes jo huolettamaan nuo vauhtipyörien erot jos semmosia on

              Oispa helppoa jos sais auton talveksi pukeille ja kokeilla kyllästymiseen asti. Auto kun on tosiaan talvisäilössä pimeimmässä nurkassa niin toiveet ois sitten keväällä onnistua kerrasta
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2691
                • .fi

                #8
                En tiedä mitä eroja tarkoitat, mutta kriittisin ero lienee kampiakselin anturi,
                joka m62:sis on vauhtipyörällä, ja m60:sis toises pääs kampuraa hihnapyörällä.

                Eli vanhempaan voit laittaa uudemman(vp+kytkin paketti), mutta uudempaan et vanhempaa.
                Itselle ei vielä ihan selvinnyt varmaksi, että mihin tätä kovaa vauhtista+kytkintä oot asentamassa?
                Koska b30->b40 swappi mainittu e39-osiossa:think.

                edit: oliko sulla jo toi vauhtipyörä?
                muistin just et mulla ois 765 sopiva kova käyttämätön vauhtipyöräkin ylimääräisenä.
                Last edited by aae30; 12-11-2020, 18:49.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1673
                  • vihti

                  #9
                  Kyllä kai sre765 massalevyllä vakiossa/miedosti viritetyssä kestää, viritetyssä vaparissa kun alavääntöjä katoaa yleensä niin kytkin kestää vielä vähän paremmin, ei nuo bemarin myllyt mitään voimanpesiä vakiona oo tuolla asetelmalla muistaakseni 2,8-3mm offsetilla tulee paras pito
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2538
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by aae30 View Post
                    En tiedä mitä eroja tarkoitat, mutta kriittisin ero lienee kampiakselin anturi,
                    joka m62:sis on vauhtipyörällä, ja m60:sis toises pääs kampuraa hihnapyörällä.

                    Eli vanhempaan voit laittaa uudemman(vp+kytkin paketti), mutta uudempaan et vanhempaa.
                    Itselle ei vielä ihan selvinnyt varmaksi, että mihin tätä kovaa vauhtista+kytkintä oot asentamassa?
                    Koska b30->b40 swappi mainittu e39-osiossa:think.

                    edit: oliko sulla jo toi vauhtipyörä?
                    muistin just et mulla ois 765 sopiva kova käyttämätön vauhtipyöräkin ylimääräisenä.
                    Katoppas kun en huomannut ollenkaan että tämä topikki on e39-osiossa, tulee vaan katottua nostetut topikit läpi tuon "new posts"-napin takaa Eli e34:sta kyse.

                    Niin sitä mietin noista vauhtiksista että onko ne kaikki samanpaksuisia vai liekkö niissä isojakin heittoja jotka sitten vaikuttaa siihen että tarviiko modata painelaakeria, haarukkaa yms yms.

                    Vauhtipyörä on tosiaan ostettu jo.
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎