Moikka. Ehdottakaas vuoden 02/2000 manuaali E39 540 vauhtipyörä + kytkinpakettia. Ruotsissa olis tommonen paketti mutta ton 243 asetelman ja jousitetun levyn luulis saavan halvemmallaki ku ton koko paketin hinnaks tulee yli 1300e. Mistä jousitettu levy -243 asetelman kaveriks? Laittakaa osanumeroo tai linkkii.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62b44 kova vauhtis + kytkin
Collapse
X
-
Onko auto päivittäisessä ajossa, toriparkki pyörittelyä yms? Tehot vakiot?
SRE 765 (e39 m5) asetelma ainakin kestää vaparin väännöt, mutta ei välttämättä ole mukavin mihinkään nurkka-ajoon.
Kovan vauhtiksen löydät kyllä suomestakin tuolle 765 asetelmalle, Mika Salminen/ms koneistus ja muitakin vaihtoehtoja löytynee kyllä etsimällä.
Itsellä on tällä hetkellä 9kg kova vauhtipyörä, SRE 765 astelma ja Sachs Performance 999867-loppuinen jousitettu massalevy ja ei se kyllä mikään nautinto ole parkkipaikkapyörittelyssä tai jos Vaasasta ruuhkan onnistuu löytämään.
Varaudu myös siihen että kovan vauhtiksen myötä saat enemmän värinöitä ja räminöitä kabiiniin ja vaihdelaatikko alkaa myös kalkattamaan öljyt kuumana. Toki auto myös ottaa kierroksia kevyemmin mikä on ihan mukavaa.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
-
Laita suoraan 2 levyinen. -765 Ei kestä oikeen v8 alavääntöä jos vähänkään antaa kytkinpommeja.
Ajolleenhan -765 on oikein shimmattuna aivan normaali kytkin, ja siinä, miten se on shimmattu, on iso ero minkälainen se on käyttää.
Jos vähänkään on ajatusta konetta virittää, älä tuhlaa rahoja 1 levyiseen kytkimeenE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kaappaan hetkeksi topikkia tai ainakin yritän.
M60b40 ja pikkukoneisen 5-v aski (onko se nyt 310z), siihen väliin on jo ostettuna tämmöinen vauhtis. Aikaisempaa kokemusta ei kytkinhommista ole niin kyselisinkin että meneekö tuohon vaikka tuo sre765, mikä levy kaveriksi? Vai pitääkö mennä Sachsin Performance osilla, esim tämä ja tuo?Last edited by Roisto; 02-12-2020, 15:56.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Minulla ahdetussa kutoskoneisessa s5d320z laatikon kanssa tuo sre765, jousitettu tavallinen kytkinlevy ja blingfactory billet vauhtis. Muuten ihan bolton paitsi uudesta haarukan muovipinnistä ja painelaakerin liukuputken päästä piti pari milliä ottaa pois että laatikko painuu pohjaan ennen pulttien kiristämistä.
Omasta mielestä toi on ihan normi kytkimen tuntuinen ollut, auto lähtee liikkeelle pykälä silmässä kun muutaman sentin nostaa kytkinpoljinta lattiasta ja e39 vakio työsylinterillä. Pikku miinus että laatikko rallattaa tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä ja ajossa 1500-1700 kierroksilla kiihdyttäessä/ylämäessä, rallatusta kuuluu vasta laatikkoöljyn lämmettyä, pitää ajaa yli tai alle tuon alueen niin ei kuulu ylimääräisiä ääniä, varmaan lootaöljyn vaihdolla tuostakin pääsisi.
E: Laskin tyhjäkäynnin 700rpm tuntumaan niin nyt ei enää kuulu laatikon rallatusta tyhjäkäynnilläLast edited by naikou; 13-11-2020, 06:51.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostMinulla ahdetussa kutoskoneisessa s5d320z laatikon kanssa tuo sre765, jousitettu tavallinen kytkinlevy ja blingfactory billet vauhtis. Muuten ihan bolton paitsi uudesta haarukan muovipinnistä ja painelaakerin liukuputken päästä piti pari milliä ottaa pois että laatikko painuu pohjaan ennen pulttien kiristämistä.
Omasta mielestä toi on ihan normi kytkimen tuntuinen ollut, auto lähtee liikkeelle pykälä silmässä kun muutaman sentin nostaa kytkinpoljinta lattiasta ja e39 vakio työsylinterillä. Pikku miinus että laatikko rallattaa tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä ja ajossa 1500-1700 kierroksilla kiihdyttäessä/ylämäessä, rallatusta kuuluu vasta laatikkoöljyn lämmettyä, pitää ajaa yli tai alle tuon alueen niin ei kuulu ylimääräisiä ääniä, varmaan lootaöljyn vaihdolla tuostakin pääsisi.
Luultuja vääriä saa korjata oikeaksi ja kaikki vinkit on tarpeen, pari kuukautta sitten en ollu ees koskaan käyttäny lootaa irti ja pitäny kytkimen osia käsissä. Nyt kun näitä rajoitetulla aivokapasiteetilla pyöritelly mielessä niin menny jo ihan sekaisin kaikesta. Aattelin swapin yhteydessä b30->b40 että kyllä se vanha välttää ja ekalla kunnon kiihdytyksellä rupes luistamaan On tässä kuitenkin talvi aikaa suunnitella ja tilailla osia...2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Pitää tuota ekkoon topikkia vielä tarkemmin lueskella. Nyt rupes jo huolettamaan nuo vauhtipyörien erot jos semmosia on
Oispa helppoa jos sais auton talveksi pukeille ja kokeilla kyllästymiseen asti. Auto kun on tosiaan talvisäilössä pimeimmässä nurkassa niin toiveet ois sitten keväällä onnistua kerrasta2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
En tiedä mitä eroja tarkoitat, mutta kriittisin ero lienee kampiakselin anturi,
joka m62:sis on vauhtipyörällä, ja m60:sis toises pääs kampuraa hihnapyörällä.
Eli vanhempaan voit laittaa uudemman(vp+kytkin paketti), mutta uudempaan et vanhempaa.
Itselle ei vielä ihan selvinnyt varmaksi, että mihin tätä kovaa vauhtista+kytkintä oot asentamassa?
Koska b30->b40 swappi mainittu e39-osiossa:think.
edit: oliko sulla jo toi vauhtipyörä?
muistin just et mulla ois 765 sopiva kova käyttämätön vauhtipyöräkin ylimääräisenä.Last edited by aae30; 12-11-2020, 18:49.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Kyllä kai sre765 massalevyllä vakiossa/miedosti viritetyssä kestää, viritetyssä vaparissa kun alavääntöjä katoaa yleensä niin kytkin kestää vielä vähän paremmin, ei nuo bemarin myllyt mitään voimanpesiä vakiona oo tuolla asetelmalla muistaakseni 2,8-3mm offsetilla tulee paras pitoE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostEn tiedä mitä eroja tarkoitat, mutta kriittisin ero lienee kampiakselin anturi,
joka m62:sis on vauhtipyörällä, ja m60:sis toises pääs kampuraa hihnapyörällä.
Eli vanhempaan voit laittaa uudemman(vp+kytkin paketti), mutta uudempaan et vanhempaa.
Itselle ei vielä ihan selvinnyt varmaksi, että mihin tätä kovaa vauhtista+kytkintä oot asentamassa?
Koska b30->b40 swappi mainittu e39-osiossa:think.
edit: oliko sulla jo toi vauhtipyörä?
muistin just et mulla ois 765 sopiva kova käyttämätön vauhtipyöräkin ylimääräisenä.
Niin sitä mietin noista vauhtiksista että onko ne kaikki samanpaksuisia vai liekkö niissä isojakin heittoja jotka sitten vaikuttaa siihen että tarviiko modata painelaakeria, haarukkaa yms yms.
Vauhtipyörä on tosiaan ostettu jo.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
Comment