Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 koritakuusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    E39 koritakuusta

    Elikkäs liekkö raatilaisilla kokemusta aiheesta...
    Tässä toissa iltana juopottelulta ja työnteolta kerkesin sen verran, että päätin kopeloida tuota viime ostosta.
    Kauhukseni toisen olut pullon jälkeen huomasin, että maali kupruilee tankkaussyvennyksen pohjalta, eli ruostuu se perkele! Päätin siis avata kolmannen...
    Tälle päivälle odottelen merkkiliikkeen kommentteja aiheesta, mutta olen ymmärtänyt, että tehtaan koritakuu on väh. 6 vuotta. Autoni otettu käyttöön 10/99, eli tiukille vetää.
    Onko kellään kokemusta tapauksesta, sekä koritakuusta, että tankkaussyvennyksen ruostumisesta? Sen verran huomasin, että aina kun vettä taivaalta tulee, on lammikko siinä juuri tankinkorkin alla, eli onse erehtyväinen se insinööririepu siellä autotehtaallakin.

    Siinäpä se ja eiku hernarille, onhan torstai...

    -päivitys-
    Setä soitti liikkeestä ja mainitsi, että taisi jossaki vaiheessa 6v koritakuu muuttui 10v takuuksi, muttei muistanu vuotta. Naamantaina otetaan kuvat ja lähetetään tuohon maahan, jossa nahkahousut ei paljo kiristä...
    -2. päivitys-
    Dodih, liikkeensetän kaa näpsittiin kuvia tankkausreijjän maastosta ja kuvat lähti matkalle tehdasta kohti. Jännää sinänsä oli se, että korjaupäällikkö oli ensimmäistä kertaa moiseen maalin kuplimiseen eksynyt. Vastauksia kuulemma tulee muutaman vkon kuluessa.
    Last edited by WarHead; 19-09-2005, 15:08.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by WarHead
    Elikkäs liekkö raatilaisilla kokemusta aiheesta...
    Tässä toissa iltana juopottelulta ja työnteolta kerkesin sen verran, että päätin kopeloida tuota viime ostosta.
    Kauhukseni toisen olut pullon jälkeen huomasin, että maali kupruilee tankkaussyvennyksen pohjalta, eli ruostuu se perkele! Päätin siis avata kolmannen...
    Tälle päivälle odottelen merkkiliikkeen kommentteja aiheesta, mutta olen ymmärtänyt, että tehtaan koritakuu on väh. 6 vuotta. Autoni otettu käyttöön 10/99, eli tiukille vetää.
    Onko kellään kokemusta tapauksesta, sekä koritakuusta, että tankkaussyvennyksen ruostumisesta? Sen verran huomasin, että aina kun vettä taivaalta tulee, on lammikko siinä juuri tankinkorkin alla, eli onse erehtyväinen se insinööririepu siellä autotehtaallakin.

    Siinäpä se ja eiku hernarille, onhan torstai...

    Ei veli insinööri oppinut e34:sesta mitään... Samat paikat seisottaa vettä.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Korjasin yhdestä E39:stani (-97) tuon kohdan poistamalla maalin sauman ympäriltä ja työntämällä happoa saumaan. Ihan turha homma sinänsä, koska sen jälkeen mulkaisin noin kymmentä E39:siä, joissa kaikissa oli sama ongelma eikä se ollutkaan pahentunut vuosien kuluessa..
      ---

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Konstruktiivinen hama bemun insseiltä. Eli luukkukaukalon pohjalle ei ole järjestetty minkäänlaista veden eikä polttonesteen poistojärjestelmää, vaan siellä lilluu näillä keleillä vesi. Toisaalta esim.mersuissa sen poistokanavan ympäristössä on usein pientä rupea.
        Joissakin e39:ssäkin ongelma on vain esteettinen ja mitään laajenevaa mätävikaa ei ole tiedossa.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Huoltohommia puuhastellessa tuli samalla tutkailtua koria vähän tarkemmalla silmällä taskulampun kanssa. Hieman yllättäen konepellin etureunan saumasta löytyi alkavaa ruostumista. Mitäs raati on mieltä, kannattaisiko tuota käydä merkkihuollossa esittelemässä jo tässä vaiheessa? Onko ainut järkevä korjaus koko konepellin uusiminen?
          Last edited by Clavurion; 26-06-2007, 13:39.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Huoltohommia puuhastellessa tuli samalla tutkailtua koria vähän tarkemmalla silmällä taskulampun kanssa. Hieman yllättäen konepellin etureunan saumasta löytyi alkavaa ruostumista. Mitäs raati on mieltä, kannattaisiko tuota käydä merkkihuollossa esittelemässä jo tässä vaiheessa? Onko ainut järkevä korjaus koko konepellin uusiminen?
            Takuuseen vaan eli silloin uusitaan
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • WarHead
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 774

              #7
              Vain yksi vaihtoehto

              Siis merkkikorjaamoon mars mars, ja sitte voit vihjaista autosi sinne jättäessä, että tutkiivat auton muutenki läpi, nimittäin tehdas maksaa tämän huvin (ts. kaikki kumilistat irti ja niiden alustojen tarkistus, voit tietenki ite tempoa ne auki jo odotellessa)...
              Itellä oli takuukorjauksen jälkeen kaikki nesteet tarkistettu, auto siistitty ja pissapoika täytettynä kun autoni hain takas.
              Laskua oli kertyny nelosella alkava luku, jonka luonnollisesti kuittasin hyväksytyksi.
              Vai menasitko ite ruveta rapsuttelemaan autoasi?
              Eiku kevättä, vai oliko se syksy...
              E91 335iAT -08

              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Kevättä vaan itse kullekin!

                Pitää vielä kamman kanssa käydä muutkin potentiaaliset ruostepesät läpi. Kyseessä siis tuore saksantuonti, johon tässä vasta syvemmin tutustumassa. Normaalivalaistuksessa en pikaisella vilkaisulla tuota ruostetta huomannut. Vasta taskulampulla tarkemmalla syynillä huomasin ja näkyyhän tuo selvästi salaman loisteessa.

                Ilmeisesti eivät siis ala vikuroida merkkihuollossa vaikka kyseessä on tuontiauto, jos kerran tehdas maksaa viulut? Mitenkäs tarkkaan tihrustavat huoltokirjaa, kun viimeisimmän huollon tekijästä ei ole tarkkaa tietoa, ei liikkeen leimaa kirjassa? Aiemmat huollot kyllä leimattu.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #9
                  koritakuulla ei ou vitunkaan merkitystä tehtyjen huoltojen kanssa, eli vaikka oisit turkista autosi tuonut, paikan päällä paikallinen lammasfarmari huoltanut ja vietnamilainen sen sinulle myynyt, toimi koritakuu niin kälviällä ku kuortaneella.
                  Ei muuta ku tongit ajan kanssa kaikki mahdolliset ja mohdottomat paikat auki, niin voit sitte esittää ne merkkiliikkeessä erittäin huolestuneena ja kauhuissasi. (kaikki oviaukot tiivisteineen, kattoluukut, pensakorkinjuuret, peräkontinkannet tiivisteineen, kaikkine lasien saumat, jne jne...)
                  Merkkiliikkeen ei pitäisi olla vastaanvittämistä, koritakuutahan autollasi on valmistushetkestä 10v (itellä valitettavasti meni takuu vuosi sitte umpeen, sitä kylläkin oli vain 6v). Itelläni eivät huoltokirjaa edes vilkaisseet, ainoa minkä vaativat oli valmistenumero.
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • kalkkuna
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 864
                    • vaajakoski

                    #10
                    Mun auto on parastaikaa laakkosella ruostevaurioiden korjauksessa (e46-11/00) uutta on tullu konepelti,takaluukku,kolme ovea ja oviin pystykoristeet (ikkunoiden taakse). Autolla ajettu 423tkm eikä ollu millään muulla merkitystä kun vaan ennen vie kun 6v tulee täyteen.
                    VW sharan 1,8T
                    e30 318i 4d -89 projekti
                    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by WarHead View Post
                      koritakuulla ei ou vitunkaan merkitystä tehtyjen huoltojen kanssa, eli vaikka oisit turkista autosi tuonut, paikan päällä paikallinen lammasfarmari huoltanut ja vietnamilainen sen sinulle myynyt, toimi koritakuu niin kälviällä ku kuortaneella.
                      Niin mitenkä se nyt menikään?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Ja kauanko se koritakuu nyt sitten olikaan voimassa 6 vai 10v?
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Eilen hain omani (M5 2001) koritakuu korjauksesta. Merkkiliike ottaa kuvat ja lähettää saksaan, josta tulee hyväksyntä työlle. Konepelti uusittiin ja tankkiluukun alaosa korjattiin. Koritakuu tietääkseni e39 = 6 vuotta.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by WarHead View Post
                            koritakuulla ei ou vitunkaan merkitystä tehtyjen huoltojen kanssa, eli vaikka oisit turkista autosi tuonut, paikan päällä paikallinen lammasfarmari huoltanut ja vietnamilainen sen sinulle myynyt, toimi koritakuu niin kälviällä ku kuortaneella.
                            Ei muuta ku tongit ajan kanssa kaikki mahdolliset ja mohdottomat paikat auki, niin voit sitte esittää ne merkkiliikkeessä erittäin huolestuneena ja kauhuissasi. (kaikki oviaukot tiivisteineen, kattoluukut, pensakorkinjuuret, peräkontinkannet tiivisteineen, kaikkine lasien saumat, jne jne...)
                            Merkkiliikkeen ei pitäisi olla vastaanvittämistä, koritakuutahan autollasi on valmistushetkestä 10v (itellä valitettavasti meni takuu vuosi sitte umpeen, sitä kylläkin oli vain 6v). Itelläni eivät huoltokirjaa edes vilkaisseet, ainoa minkä vaativat oli valmistenumero.

                            Eivätkö kyseenalaistaneet/tarkistaneet mahdollisia kolareita tai uudelleen maalauksia jne??
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Mikäs toi 10 vuoden koritakuu juttu on..koskaan kuullutkaan mokomasta. Jos sellainen on olemassa niin mitä malleja se koskee ja mistä vuodesta lähtien?:think
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎