Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 koritakuusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #46
    Jahas, saa liittyä e60 korisellakin jo saumavikojen korjauslistalle=)
    Eli apukuskin oven pystysauma takaa kukkii ainakin, en ole muita luukkuja vielä kovin tarkasti syynännyt... Enkä olettaisi että tämän hintaluokan autossa tarttis omistajan kaluta paikkoja itse läpi ruostumisen takia. Saas nähdä mitä merkkiliikkeessä huomenna tekevät tuolle. Eli auto on-03 e60, elikkäs lienee 6 vuoden takuulla joka umpeutuu kesällä.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Erh4be
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 341
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by Kentsu View Post
      Nämä ongelmat ei kyllä koske joka yksilöä joten tuotannossa lienee ollut jotain ihmeellistä häröilyä. Itsellä 10/96 valmistettu ja ei mitään näitä ovien / luukkujen saumojen maalien kupruiluja yms. mistä monesti ollut puhetta. Juuri tuli tuossa nääs pestyä ja vahattua auto tarkemmin ja tutkittua taas näitäkin ovista sekä konepellistä. Auto on saksantuonti.
      Itsellä taas on 2/98 valmistettu eikä täälläkään mitään havaittavaa ruostetta missään pelleissä näkyvissä ja pohjakin yhtä hyvä. Ei edes siinä tankin luukun syvennyksessä. Onneksi ei olekaan kun tuossa valkoisessa näkyisi ruoste todella ikävästi.

      Kaiken lisäksi auto on "suomiauto", mutta kait se on sitten todella hyvin pidetty ja usein pesty suolat pois
      E90 325i M-Sport -06
      --------------------------
      Ex: E36 325i Coupe -94
      Ex: E39 523i -98

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by Erh4be View Post
        ...Kaiken lisäksi auto on "suomiauto", mutta kait se on sitten todella hyvin pidetty ja usein pesty suolat pois
        Tällä "Suomiautolla", eikä "suolan pois pesemisellä" EI OLE mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. "Suomiautoissa" ei ko.ongelmaa ole yhtään sen useimmin kuin tuontiautoissa, vaan käytännön tasolla jopa päinvastoin(tänne pohjan perille valikoituu helpommin tuontiautojen otannasta ne lähtömaan halvimmat, joissa ko.ongelmaa sitten keskimääräistä enemmän on). Kyse siis kuitenkaan EI OLE sanan varsinaisessa merkityksessä RUOSTUMISESTA, vaan mekanismin syy/seuraus on sinkin luopuminen puriste+liimasauman alla. Tämä taas johtuu pesuliemien epäpuhtauksista ja heikosta kuivauksesta ennen saumausta, eli ongelma on laatutekninen ja koskee VAIN osaa valmistettuja luukkuja. Lopputulos on toki Pentti Perusautoilijan silmin nähtynä "ruostumista", eikä sillä tietenkään sinällään lopputuloksen kannalta ole merkitystäkään, vaikka teknisesti siitä ei kyse olekkaan.

        Comment

        • Erh4be
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 341
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by Hemi View Post
          Tällä "Suomiautolla", eikä "suolan pois pesemisellä" EI OLE mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. "Suomiautoissa" ei ko.ongelmaa ole yhtään sen useimmin kuin tuontiautoissa, vaan käytännön tasolla jopa päinvastoin(tänne pohjan perille valikoituu helpommin tuontiautojen otannasta ne lähtömaan halvimmat, joissa ko.ongelmaa sitten keskimääräistä enemmän on). Kyse siis kuitenkaan EI OLE sanan varsinaisessa merkityksessä RUOSTUMISESTA, vaan mekanismin syy/seuraus on sinkin luopuminen puriste+liimasauman alla. Tämä taas johtuu pesuliemien epäpuhtauksista ja heikosta kuivauksesta ennen saumausta, eli ongelma on laatutekninen ja koskee VAIN osaa valmistettuja luukkuja. Lopputulos on toki Pentti Perusautoilijan silmin nähtynä "ruostumista", eikä sillä tietenkään sinällään lopputuloksen kannalta ole merkitystäkään, vaikka teknisesti siitä ei kyse olekkaan.
          En ole ihan varma puhutko tuossa pelkästään tuosta tankin luukun ympäristöstä, mutta itse tarkoitin yleisesti koko auton ruostumista.

          Kaikenkaikkiaan nää E39:t näyttää olevan todella vähä ruosteisia, mutta tiedän pari yksilöä, joissa mm. kaikki ovien alareunat kukkivat komeasti. Lähinnä oon ihmetelly että miten ne on saatukin noin ruostumaan tai jos ei se sitten ruostumista ole niin jotain mätänemistä kuitenkin
          E90 325i M-Sport -06
          --------------------------
          Ex: E36 325i Coupe -94
          Ex: E39 523i -98

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #50
            Aika hyvin toimii takuu jos menee ihan pikku röpelöstä uusiksi vaikka konepelti. Työkaverilla ruostui fordista takuun aikana takaluukku spoilerin kohdalta puhki eikä tehdas maksanut siitä kuin 50% vaikka oli tehtaalla asennettu spoikka. Vähän on eroa palvelussa vaikka tossa näky jo taivasta toiselta puolelta.
            Retard Member

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #51
              Kuvat otettiin tänään omasta autosta, odotellaan tehtaan vastausta. Mikään paha tuo ei ole mutta kannattanee se takuuaikan korjauttaa, elikkäs maali kupruilee ja näkee selvästi että alla on ruostetta.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by Erh4be View Post
                En ole ihan varma puhutko tuossa pelkästään tuosta tankin luukun ympäristöstä, mutta itse tarkoitin yleisesti koko auton ruostumista.

                Kaikenkaikkiaan nää E39:t näyttää olevan todella vähä ruosteisia, mutta tiedän pari yksilöä, joissa mm. kaikki ovien alareunat kukkivat komeasti. Lähinnä oon ihmetelly että miten ne on saatukin noin ruostumaan tai jos ei se sitten ruostumista ole niin jotain mätänemistä kuitenkin
                Puhuin ihan yleisesti e39:stä ja tietenkin lähinnä sen luukuista joissa nuo sinkkiä kiehuvat puristesaumat ovat, jos ovat.
                Eli sanan varsinaisessa merkityksessä se EI OLE ruostumista, mutta ikävä vika toki optiikan puolesta niissä joissa sitä ilmenee.

                Comment

                • adr-jouni
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 103
                  • Near uleåborg

                  #53
                  Originally posted by joko View Post
                  Kuvat otettiin tänään omasta autosta, odotellaan tehtaan vastausta. Mikään paha tuo ei ole mutta kannattanee se takuuaikan korjauttaa, elikkäs maali kupruilee ja näkee selvästi että alla on ruostetta.
                  Minulla on e39 vm.2003 ja kone pelti kupruili siitä lamppujen päältä molemmin puolin jo kaks vuotta sitten.. Wetterillä kuvasivat ja uusi kone-pelti tuli parin viikon päästä...:think täytynee lähtä kattoon tästä ennen kuin tuloo se 6 vuotta täyteen mikä on tän hetkinen tilanne...

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Noniin nyt on mallikkaasti "ruosteet" siistitty pois, ihan hienosti hoituu nämä takuuasiat korin puolesta näemmä.
                    Auto laitettiin H. Autocolorilla Seinäjoella, epä ole työnjäljessä kyllä moittimista. Eli ovesta putsattiin nämä kupruilevat kohdat ja maalattiin takapuolelta ja soin pinnasta. Minkäänlaista sävyeroa ei huomaa mistään kohdasta millään valaistuksella. Täytyy vielä ennen koritakuun lopullista umpeutumista käydä kaikki paikat läpi, mutta ainakaan nyt ei löytynyt muualta ruostetta.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • 530D M-Sport
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 110
                      • Tampere

                      #55
                      Mulla on kans kuprua tuolla tankin luukun alla, mites tuo takalasi touring mallissa, kuuluuko se koriin? Se on aika mätä mulla, ei sitä kehtaa edes aukasta missään...

                      Comment

                      • viis3nolla
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 5
                        • Pohjanmaa

                        #56
                        Mistä päivämäärästä tuo takuu 6v lasketaan? Valmistumispäivämäärästä vai ensimmäisestä käyttöönottopäivästä?
                        -T-
                        _______________
                        E39 530 DaT -03
                        E28 520i -85

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #57
                          Käyttöönottopäivästä. Ovat muuten tiukentaneet tuota korvauspolitiikkaa. Oma e46 coupen konepelti oli oikeasti aivan ruosteessa ja mätä etureunasta, kun menin näyttämään sitä metroon. Kesti varmaan 6kk ennen kuin se laitettiin kuntoon... Korjaamopäälikkö jutteli, että enää ei oo hommat meneet samalalla tavalla läpi, kuin aikaisemmin. Tää oli syksyllä 2008. Tehdas viivytti todella pitkään sitä korvauspäätöstä.

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Käyttöönottopäivästä. Ovat muuten tiukentaneet tuota korvauspolitiikkaa. Oma e46 coupen konepelti oli oikeasti aivan ruosteessa ja mätä etureunasta, kun menin näyttämään sitä metroon. Kesti varmaan 6kk ennen kuin se laitettiin kuntoon... Korjaamopäälikkö jutteli, että enää ei oo hommat meneet samalalla tavalla läpi, kuin aikaisemmin. Tää oli syksyllä 2008. Tehdas viivytti todella pitkään sitä korvauspäätöstä.
                            Aika erikoista, kun tuo oma konepelti meni viime syksynä sukkana vaihtoon Herttoniemen Laakkosen kautta. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎