saako e39 528 bemusta pois päältä vänkärin puolen airbagia!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    9/98-uudemmissa kaksivaiheisissa ei kyllä tuo apparinbagin uloskoodaus pitäisi edes onnistua. Nykyisin ajoneuvoihin missä tuota apukuskin bagin "deaktivointioptiota"(katkaisijaa kojelaudassa) ei ole sisäänrakennettuna, ei saa sen toimintaa poistaakkaan. Vahinkotapauksissa voi deaktivoinnin suorittanut huoltoliike joutua korvausvastuuseen. Tuon Belgialaisen katkasijaviritelmän toimintaperiaatteen haluaisin erittäin mielelläni kuulla/nähdä?

    Comment

    • Mr. Z
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 943
      • Manse

      #17
      Originally posted by Hemi
      9/98-uudemmissa kaksivaiheisissa ei kyllä tuo apparinbagin uloskoodaus pitäisi edes onnistua. Nykyisin ajoneuvoihin missä tuota apukuskin bagin "deaktivointioptiota"(katkaisijaa kojelaudassa) ei ole sisäänrakennettuna, ei saa sen toimintaa poistaakkaan. Vahinkotapauksissa voi deaktivoinnin suorittanut huoltoliike joutua korvausvastuuseen. Tuon Belgialaisen katkasijaviritelmän toimintaperiaatteen haluaisin erittäin mielelläni kuulla/nähdä?
      Ei pysty kyllä sanomaan asiaan juuta eikä jaata kun en tiedä miten se on tehty.
      Toimintaa en halua todentaa.
      E38 740ia
      E39 530 dAT
      ex. E34 520i sedan
      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
      ex. E36 325i sedan
      ex. E36 328i touring
      ex. E36 318 iS qp
      ex. E36 325i qp -R.I.P-
      ex. E21 320i sedan
      ex. E30 318i sedan
      ex. E3 2500 sedan

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #18
        Originally posted by Moonshine
        Riippunee tosiaan huollosta. Itselleni paikallinen putka olisi poistanut bagin ainakin pari vuotta sitten, mutta tosiaan olisi maksanut mielestäni melko reilusti. Niinpä päätin tuolloin että kersat taakse, ja siellähän nuo on hyvin pärjänneet.
        Nykyään kielto on ehdoton, pari vuotta sitten varmaan homma olisi onnistunutkin.
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by 525TDS Touring
          Nykyään kielto on ehdoton, pari vuotta sitten varmaan homma olisi onnistunutkin.
          lapset taakse vaan. Hyvin toimii. Kokemuksesta.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • theelekrep
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1653
            • Vantaa

            #20
            Kyllä ne lapset on pidettävä takapenkillä aina. Kyllä mun poika tottui olemaan siellä takana yksinkin ihan helposti.
            Täytyy muistaa pitää vaan Muumisatukasetit mukana

            Muutama vuosi sitten kuoli se yksi motoristi sen takia kun joku muija syötti lastaan etupenkillä ajaessaan ja ajoi kolmion takaa prätkän eteen. Muistan sen vaan hyvin kun mun faija oli ensimmäisiä paikalle saapuneita ja yritti "elvyttää" sitä prätkäkuskia. Eipä ollu kuulemma paljoo tekemistä kun oli jätkällä kaulavaltimo auki.
            e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #21
              Mä en ainakaan laittais kersaani etupenkille, vaikka kytkimet sun muut ohjelmoinnit olis siinä asennossa, että airbag ei _muka_ toimi. Jos ajaa kolarin, niin saattaahan se pussi pamahtaa joka tapauksessa.

              Ainut varma konsti olis kaivaa lapiolla se koko hässäkkä pois kojetaulusta...
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Se on juuri näin. Eli niin kauan kun itse bagi on kojelaudassa on lapsi todellisessa hengenvaarassa kolaritilanteessa ja erityisesti silloin kun autossa syntyy oikosuluista johtuvaa sähköpaloa. Itse en missään tapauksessa luottaisi mihinkään Hollantilaiseen katkasinviritykseen myöskään tästä syystä.
                Laittaisitko itse lapsesi tuollaisen "paukun" päälle? Sitä voi kuvitella kuinka turvaistuin sisältöineen lähtee jos se lepää apparin paukun päällä. Taatusti lähtee henki silmän räpäyksessä. http://www.autopurkaamomniemi.com/uudenvuodenpommi.html

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  #23
                  Originally posted by Hemi
                  Se on juuri näin. Eli niin kauan kun itse bagi on kojelaudassa on lapsi todellisessa hengenvaarassa kolaritilanteessa ja erityisesti silloin kun autossa syntyy oikosuluista johtuvaa sähköpaloa. Itse en missään tapauksessa luottaisi mihinkään Hollantilaiseen katkasinviritykseen myöskään tästä syystä.
                  Laittaisitko itse lapsesi tuollaisen "paukun" päälle? Sitä voi kuvitella kuinka turvaistuin sisältöineen lähtee jos se lepää apparin paukun päällä. Taatusti lähtee henki silmän räpäyksessä. http://www.autopurkaamomniemi.com/uudenvuodenpommi.html
                  Ei ole lapsia, mutta jos olisikin, niin ne olisivat takapenkillä. Jos olisi tourinki niin koiraverkon takana.
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #24
                    Öh, tourinki on, mutta koiraverkon turvallisemmalla puolella poju silti istuu. Tosin Recaron pulkassa.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    Working...
                    X