Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 puhallin mykistyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teddy
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 120
    • Espoo

    #16
    Siilin / lämpövastuksen vaihto auttoi myös itsellä ongelmaan jossa puhallin välillä jäi jumiin niin ettei puhaltanut mitään ja lähes jatkuvasti oli pumppaavaa puhkumista kun ilmaa tuli.

    Osa Laakkoselta 85e ja asennus pahvi irti, vanha pois, uusi tilalle. yhteensä noin 5min. josta noin 4min meni pakkauksen avaamiseen...

    Eli suosittelen osan vaihtoa jos jollekkin sama ongelma tulee.

    Comment

    • harald
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 252
      • Kaarina

      #17
      Originally posted by TJJ
      Vastasit jo itse kysymykseesi eli tyhjä akku tekee juuri noin.
      Nyt menee alkuperäisen aiheen ohi, mutta oma E39 teki kerran kans niin, että kun väänsin avaimesta, niin mitään ei tapahtunut (ei myöskään valoshowta)....
      Sitten legendaarinen ulos autosta ja uusi yritys, niin ekalla kerralla startti kyllä pyöri pitkään, mutta ei käynnistynyt. Pikku odottelu ja sitten uusi yritys ja laakista käymään. Ei ole koskaan ennen tehnyt samaa, eikä toistaiseksi ole tehnyt uudestaan. Akku on tikissä kunnossa, vajaa vuoden vanha Bosch... En tiedä pitäiskö huolestua, mutta jos se tekee tän uudelleen niin olis etukäteen kiva tietää mitä kannattais koittaa, jotta auton saa käymään ? Liittyiskö jotenkin ajonestoon ? Missäs se boksi on ? Tietenkään niihin liittimiin ei pääse käsiks, jos vaikka hapettumaa, kosteutta tms olis...
      W204 C350 AMG
      Toyota Corolla 1.3XI 16V
      Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

      Comment

      • invisible
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 31
        • Koskenkorva

        #18
        Meikäläisen e39:n manuaali-ilmastoinnissa on samainen ongelma, että puhallus on täysin mykkä. Vaihdoin tuon siilin, mutta ei alannut toimimaan :(

        Onko näissä yleensä vikaa tuossa itse puhaltimen nopeuden säätimessä vai onko jokin muu yleinen vika?
        www.tuningdesign.net

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by invisible View Post
          Meikäläisen e39:n manuaali-ilmastoinnissa on samainen ongelma, että puhallus on täysin mykkä. Vaihdoin tuon siilin, mutta ei alannut toimimaan :(

          Onko näissä yleensä vikaa tuossa itse puhaltimen nopeuden säätimessä vai onko jokin muu yleinen vika?
          www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=91002 sopiiko viankuvaan tuon topicin tarinat?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • invisible
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 31
            • Koskenkorva

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=91002 sopiiko viankuvaan tuon topicin tarinat?
            Periaatteessa paneelin säätimen vian voi poissulkea, koska kun säätimestä kääntää puhalluksen 0 asentoon, niin silloin lakkaa tuo ajoviimankin sisääntulo. 0 asennon jälkeen ei ole asennolla puhalluksen nopeuteen mitään merkitystä, koska sisään tulee ilmeisesti ilmaa vain ajoviiman vuoksi?

            Täytyy vielä sulakkeet tarkistaa ja kun ne todennäköisesti on ehjät täytyy alata purkaa koetaulua ja vaihtaa tuo moottori.. Jollain siihen taisi olla pdf tiedostona ohjeetkin, joten jos viitsit niin lähetä ne mulle. Kiitos!
            www.tuningdesign.net

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by invisible View Post
              Periaatteessa paneelin säätimen vian voi poissulkea, koska kun säätimestä kääntää puhalluksen 0 asentoon, niin silloin lakkaa tuo ajoviimankin sisääntulo. 0 asennon jälkeen ei ole asennolla puhalluksen nopeuteen mitään merkitystä, koska sisään tulee ilmeisesti ilmaa vain ajoviiman vuoksi?

              Täytyy vielä sulakkeet tarkistaa ja kun ne todennäköisesti on ehjät täytyy alata purkaa koetaulua ja vaihtaa tuo moottori.. Jollain siihen taisi olla pdf tiedostona ohjeetkin, joten jos viitsit niin lähetä ne mulle. Kiitos!


              e39:n en oo hommaa tehnyt mutta 38:n kanssa meni ensikertalaiselta ~4h rauhallisesti tehden, välillä syöden ja tupakkia poltellen. e39:n kans pitäis olla aikalailla vastaava homma.. kun alat tekeen, ota ensimmäiseksi akku irti tai joudut nollailemaan bägin valoa

              E: jos on kattoluukku niin se ei rempan jälkeen välttämättä tee mitään järkevää, luukun resetointi tapahtuu virrat päällä, painamalla lippa asentoon ~10s ajan :jep
              Last edited by peto2; 27-04-2011, 16:36.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • invisible
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 31
                • Koskenkorva

                #22
                Kiitokset linkistä, tuoltahan löytyi vaikka mitä hyödyllistä, mitä on jo aiemmin tullut pähkäiltyä

                Tänään jostain syystä puhallin heräsi henkiin kesken ajon. Ja toimi ainakin edellisen ajokerran moitteitta. Täytynee seurata, josko tuo alkaa toimia nyt kokoajan..
                www.tuningdesign.net

                Comment

                • bladeiv
                  Newbiemmer
                  • Apr 2006
                  • 11
                  • Vantaa

                  #23
                  Kiitos vinkeistä!

                  itselläni oli ollut lämmitys puhaltimen kanssa ongelmia myöskin.
                  - 3 vuotta sitten oli että tuuletin käynistyi itsekseen ja tyhjensi akun.
                  Vikana Siili homma läheti pelittää
                  - Seuraavaksi 1 v sitten tuuletin mykistyi
                  Vikana Siili (Epäilin jo että moottori)
                  - Nytten kesän lopulla tuuletin alkoi pitää meteliä ja mykistyi.
                  Siilen vaihto ei auttanut, joten annoin pikkasen iskua sivuun niin lähti pelittää.
                  Ja parin viikon hakkaamisen jälkeen ei sekään auttanut.
                  Joten tuulettimen vaihto oli edessä.
                  Ja viime viikonloppuna sain sen tehtyä ei ollut loppujen lopuksi niin paha homma miltä se näyttää aikaa menin noin 3-4h. olisi voinnut tehdä nopeamminkin mutta rauhallisesti niin ei tuu rikottua mitään.
                  Uudestaan jos tekisi niin menee varmaan 2-3 tunnissa.
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎