memebuy23buy

E39 puhallin mykistyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3121
    • Välisuomi

    E39 puhallin mykistyi

    Olen kuullut ja lukenut paljon E39:n etujalkatilassa majailevasta sähköosasta, joka temppuilee "tyyppivikana". Onko ko. osa liitteessä olevassa kuvassa jonka kaappasin ETK:sta? Onko osalle vaihto-ohjetta?

    Kaveri tuskastelee mykistyneen puhaltimen kanssa Vantaalla (itse olen keski-suomessa, joten en näe tilannetta..) ja kyselee ohjeita mistä vikaa pitäisi etsiä. Ehdotin tuota siiliä, mutta ei kuulemma löydy sellaista etujalkatilasta. Itselläkään ei ole enää E39:siä, josta voisi katsoa mallia.
    Last edited by -Tapi; 07-07-2006, 12:49.
    ---
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #2
    Originally posted by -Tapi
    Olen kuullut ja lukenut paljon E39:n etujalkatilassa majailevasta sähköosasta, joka temppuilee "tyyppivikana". Onko ko. osa liitteessä olevassa kuvassa jonka kaappasin ETK:sta? Onko osalle vaihto-ohjetta?

    Kaveri tuskastelee mykistyneen puhaltimen kanssa Vantaalla (itse olen keski-suomessa, joten en näe tilannetta..) ja kyselee ohjeita mistä vikaa pitäisi etsiä. Ehdotin tuota siiliä, mutta ei kuulemma löydy sellaista etujalkatilasta. Itselläkään ei ole enää E39:siä, josta voisi katsoa mallia.
    tuo osa numero 3 on se kuuluisa siili. Täällä ohjeet vaihtoon: http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Just ite vaihdoin ton eilen, kun ei löytynyt puhaltimesta enää kuin täysasento. Noilla em. ohjeilla muutaman minuutin homma. Osa maksoi 92€ Laakkosella, sieltä se ehkä kannattaa hakea kun kerran se KL:ssäkin maksaa vaan 97€ .
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • janppi
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 24
        • JKL

        #4
        E39, 1997 automaatti-ilmastointi, puhallin ei reagoi

        Automaatti-ilmastointi, murheenkryyni.

        Esimerkkitapaus:
        Vasemmalta laitan puhalluksen manuaalisesti ylä-puhallukselle, eli ei Auto-asennossa. Kun käskee puhallinta alhaalla olevasta pyörimisnopeussäätimestä, niin välillä saattaa pyörimisnopeus seurata säätöä, mutta yleensä ei tapahdu mitään kun nostaa tai laskee nopeutta. Yleensäkin puhallinnopeus tuntuu olevan luokkaa nolla. Aamuisin lasit pitkään huurussa, kun ei ilma kierrä. Käsisäädöllä näytössä oleva palkki liikkuu, mutta muuta ei tapahdu.

        Sama, jos painaa Auto-näppäintä, niin ei isommin tapahdu mitään. Palkki liikkuu esim jos käsisäätö on ollut täysillä (vaikkei puhallin täysillä edes pyöri), eli Auto-asento vaikuttaa näytön arvoon, muttei todelliseen puhallinnopeuteen.

        Kesähelteillä puhaltimet taas tuntui töhöttävän lähes täysillä. Itse ilmastointi (jäähdytys) ei ollut aina päällä.

        Mitä RES-nappulan pitäisi tehdä. Sitä kun painaa, niin mitään ei näytä tapahtuvan.

        Onko vika siilissä vai jossain muussa?

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3121
          • Välisuomi

          #5
          REST on "lämpöakun" ohjaus eli sillä saa nesteen kiertämään ja puhaltimen pyörimään ilman moottorin käymistä kunnes vedenlämpö on laskenut noin 40 asteeseen.
          ---

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #6
            Ootte te kovia poikia tuhlaamaan

            Kattokaa: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=43908

            -E39 täydellinen lämmitys laite "pömpeli" kenno, puhallin, pääteaste eli siili mukana... 120€

            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • E39touring
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 203
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by jartsa02
              Just ite vaihdoin ton eilen, kun ei löytynyt puhaltimesta enää kuin täysasento. Noilla em. ohjeilla muutaman minuutin homma. Osa maksoi 92€ Laakkosella, sieltä se ehkä kannattaa hakea kun kerran se KL:ssäkin maksaa vaan 97€ .
              KL-varaosista haettu maksoi ainakin vielä Tiistaina 20.9.05 80Eur.
              Vaihto oli maailman helpoin purkua 10min ja läjäys saman verran.
              Uusi osa selvästi "piikkisempi",kuin vanha siili.

              KL-varaosissa huomattavasti asiallisempi palvelu kuin mitä sain Hml länsiauton
              varaosamyynnissä. Jyväskylään kiitokset !!!

              Jos puhallin vähänkään ns. "huohottaa",niin kannattaa siili uusia.

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by E39touring
                KL-varaosista haettu maksoi ainakin vielä Tiistaina 20.9.05 80Eur.
                Vaihto oli maailman helpoin purkua 10min ja läjäys saman verran.
                Uusi osa selvästi "piikkisempi",kuin vanha siili.

                KL-varaosissa huomattavasti asiallisempi palvelu kuin mitä sain Hml länsiauton
                varaosamyynnissä. Jyväskylään kiitokset !!!

                Jos puhallin vähänkään ns. "huohottaa",niin kannattaa siili uusia.
                Häh, viime viikolla tiistaina, kun katoin KL:n sivuilta, niin hinta oli 97€ .. ja nyt se oli 80€. Lukeekohan KL:n jätkät täältä juttuja ja sen mukaan säätelee hintoja .

                Tuo KL vaan on vähän kaukana täältä Helsingistä katottuna, toim.kuluineen toi on edelleenkin kalliimpi kuin täällä Laakkosella.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3121
                  • Välisuomi

                  #9
                  Alkuperäiseen aloitukseeni: Siili on vaihdettu eilen ja puhallin heräsi eloon sen jälkeen. Tällä kertaa siis siili oireili lopettamalla puhalluksen kokonaan mutta ei pumpannut nopeutta ollenkaan.
                  ---

                  Comment

                  • janppi
                    Newbiemmer
                    • Jun 2005
                    • 24
                    • JKL

                    #10
                    siili menossa vaihtoon,

                    katsotaan mitä vaikuttaa. Tällä hetkellä puhallin tuntuu olevan enemmän tai vähemmän mykkä. Lähinnä auton käynnistyksen jälkeen heräilee eloon joksikin aikaa, mutta sitten on hiljaista, vaikka manuaalilla säätää.

                    Ostin myös siilin Jyväskylän KL:stä, 80 e.

                    Helsingin suunnalla jotain BMW-osaa kauppaava yritys on Trando.

                    Siellä e39-siili on 68 e.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Spetke
                      Ootte te kovia poikia tuhlaamaan

                      Kattokaa: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=43908

                      -E39 täydellinen lämmitys laite "pömpeli" kenno, puhallin, pääteaste eli siili mukana... 120€

                      Ja voit saada siilin, joka leviää viikon kuluttua.. (koska ne kaikki leviää jonkin ajan kuluessa) What's the point?
                      Vrs ainakin Original osille 2v:n takuu...
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Dilletuning
                        lowrider
                        • Jul 2005
                        • 1148
                        • Nivala

                        #12
                        Siilikö???

                        Mulla tahtoo temppuilla kans toi lämmitys. Aaamullako lähtee ajaan kylmällä autolla niin toimii kuin pitääkin, mut heti ku antaa läpimänä käydä paikallaan niin rupee sen jälkeen pukkaan kylmää vaikka lämmintä tarttis. Ja samaa tapahtuu ku ajaa pitempään samalla käynnistyksellä, eli vaikka ilmanohjaus on automatiikalla niin puhaltaa ovi-suulakkeista kylmää ja puhallus kasvaa mitä lujempaa ajaa. Mut näytön palkit ovat silti alhaalla. Missä vika???
                        edit: Näkyykö BMW:n testerillä noi automaatti-ilmastoinnin viat jonakin vikakoodina vai onko ne vain kokeiltava
                        ///M3 cab. 3,0 supercharger
                        Mercedes Sprinter 2004 316CDI kuorma-auto
                        E39 530d M-sport -00 -RIB-
                        VW Carawelle 2,5TDI 128kW T5 -07-RIB-
                        Dodge Ram 2500 400hv/1300Nm "vetojuhta"-RIB-
                        VW Multivan 2,5 TDI T5 -RIB-

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Dilletuning
                          Näkyykö BMW:n testerillä noi automaatti-ilmastoinnin viat jonakin vikakoodina vai onko ne vain kokeiltava
                          Näkyy koodeina/selityksinä.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • janppi
                            Newbiemmer
                            • Jun 2005
                            • 24
                            • JKL

                            #14
                            siili vaihdettu, nyt toimii puhallin...

                            vanhan siilin liitinpäässä näkyi "bakeliitti" olevan yhdeltä kohtaa jotenkin koholla ja ehkä vähän kärtsännyt.

                            Uusi paikalleen ja puhallin heräsi heti henkiin. Nyt puhaltaa manuaalisäädöllä niinkuin pitää ja auto-asennossa säätää myös asetusten mukaan.

                            Aika mielenkiintoinen juttu liittyi siilinvaihtoon. Kokeilin pari kertaa kääntämällä virrat päälle uuden puhaltimen/siilin toimintaa. Toimi hyvin. Auto oli parituntia avaimet virtalukossa virrat-0-asennossa. Ovet oli auki tuon ajan, takakontti kiinni, joten sisävalot eivät palaneet.

                            Mielenkiintoinen oli sitten starttaus, virrat päälle ja avain starttiasentoon. => kaikki varoitus/merkkivalot vilkkui, samoin sisätilan valot. Auto ei startannut, edes solenoidi ei vetänyt päälle. Pelkästään ennenäkemätön valoshow, ja jossain välissä näytössä vilahti jotain tasonsäädön toimimattomuudesta.

                            Otin akunkengän irti vartiksi. Uusi starttaus ja sama diskovaloefekti.

                            Tämän jälkeen vielä yritys mäkistarttikäynnistyksellä. Auto lähti heti käyntiin ja ongelmaa ei ole enää ilmestynyt (pari päivää siilinvaihdosta). Auto lähtee avaimesta käyntiin kuin ennen tätä valoshowta.

                            Mistä voisi johtua? Meneekö ajonesto jotenkin päälle, jos autossa on avaimet pitkään ja ovia välillä auotaan ja suljetaan? Ainakin auton akku vetelee viimeisiään.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by janppi
                              Ainakin auton akku vetelee viimeisiään.
                              Vastasit jo itse kysymykseesi eli tyhjä akku tekee juuri noin.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X