Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d v. 2000 mittaristo meni sekaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Myös virtalukon pohja voi aiheuttaa samantyyppisiä oireita. Kokeile klassinen meikkipeilin valon sytyttäminen, tapahtuuko jotain omituista.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #17
      Originally posted by Mitsu View Post
      Otin webaston sulakkeen irti. Viat hävisivät yhden 15 min ajomatkan ajaksi, sitten palasivat takaisin.
      Webastolta pitää ottaa liitin irti, webasto on kuskinpuolen eturenkaan takana sisälokarin alla
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Mitsu
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 99
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Myös virtalukon pohja voi aiheuttaa samantyyppisiä oireita. Kokeile klassinen meikkipeilin valon sytyttäminen, tapahtuuko jotain omituista.
        Hauska juttu, meikkipeilin valon sytyttäminen korjaa melkein aina viat, paitsi vakionopeussäädin ei lähde toimimaan. Yleensä meikkipeilin valon sytyttäminen sytyttää sisävalot hetkeksi, liikuttaa rattia vähän ylös ja takaisin alas, sytyttää airbag-valon muutamaksi sekunniksi. Sen jälkeen kaikki toimii (paitsi vakionopeussäädin).

        Mitä tästä voi päätellä?

        Comment

        • mcleod
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 60
          • Ruovesi

          #19
          Originally posted by Mitsu View Post
          Hauska juttu, meikkipeilin valon sytyttäminen korjaa melkein aina viat, paitsi vakionopeussäädin ei lähde toimimaan. Yleensä meikkipeilin valon sytyttäminen sytyttää sisävalot hetkeksi, liikuttaa rattia vähän ylös ja takaisin alas, sytyttää airbag-valon muutamaksi sekunniksi. Sen jälkeen kaikki toimii (paitsi vakionopeussäädin).

          Mitä tästä voi päätellä?
          Tästä voi päätellä sen että virtalukonpohja on vaihtokunnossa.
          e39 540ia m-sport -01
          Opel Commodore gs -67
          Opel Rekord r6 -85
          Opel Senator 3.0 24v -89

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Mitsu View Post
            Hauska juttu, meikkipeilin valon sytyttäminen korjaa melkein aina viat, paitsi vakionopeussäädin ei lähde toimimaan. Yleensä meikkipeilin valon sytyttäminen sytyttää sisävalot hetkeksi, liikuttaa rattia vähän ylös ja takaisin alas, sytyttää airbag-valon muutamaksi sekunniksi. Sen jälkeen kaikki toimii (paitsi vakionopeussäädin).

            Mitä tästä voi päätellä?
            Kuten tuossa todettiin jo niin virtalukonpohjassa silloin vika. Eli vaihda se tai kunnosta nykyinen ja katso sen jälkeen mitä ongelmia jää jäljelle.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Mitsu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 99
              • Oulu

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Kuten tuossa todettiin jo niin virtalukonpohjassa silloin vika. Eli vaihda se tai kunnosta nykyinen ja katso sen jälkeen mitä ongelmia jää jäljelle.
              Olisko linkkiä ohjeisiin

              Comment

              • Mitsu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 99
                • Oulu

                #22
                Tästä varmaan on kyse:



                Ei taida olla ensimmäinen rikki mennyt E39:n virtalukon pohja, kun on Motonetillä varastossa

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Mitsu View Post
                  Olisko linkkiä ohjeisiin
                  Googlen käyttö suotavaa, esimmäinen hakutulos: https://www.youtube.com/watch?v=eQPiShdsa_U
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Mitsu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 99
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Googlen käyttö suotavaa, esimmäinen hakutulos: https://www.youtube.com/watch?v=eQPiShdsa_U
                    Googlen kanssa usein selviää kun tietää mitä etsii

                    Comment

                    • Mitsu
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 99
                      • Oulu

                      #25
                      Vielä varmistus. Onnistuuko vaihto suoraan ilman koodauksia? Otetaan vanha pohja irti ja uusi tilalle. Tarvitaanko muuta?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Mitsu View Post
                        Googlen kanssa usein selviää kun tietää mitä etsii
                        Hakuun laitoin vain virtalukonpohja englanniksi ja tuo tuli ensimmäisenä.

                        Originally posted by Mitsu View Post
                        Vielä varmistus. Onnistuuko vaihto suoraan ilman koodauksia? Otetaan vanha pohja irti ja uusi tilalle. Tarvitaanko muuta?
                        Puhtaasti mekaaninen osa, ei tarvitse mitään koodauksia. Koodit toki kannattaa poistaa, niin on helpompi jatkossa selvittää jos vielä on ongelmia.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Mitsu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 99
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Hakuun laitoin vain virtalukonpohja englanniksi ja tuo tuli ensimmäisenä.
                          Juu. Tässä auttaa hieman, kun tietää mitä virtalukon pohja on englanniksi. Joskus nuo termit löytyvät helposti ja joskus teettää enemmän töitä. Tämä termi olisi ollut helppo, mutta luultavasti on silti nopempaa kirjoittaa vastaus foorumille, jos tietää valmiiksi. Ainahan voi koettaa onneaan, jos joku vaikka jaksaisi vastata

                          Kiitos avusta, näitten kanssa voi olla melko hukassa jos ei ole tarpeeksi kokemusta

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2717
                            • .fi

                            #28
                            Originally posted by Mitsu View Post
                            Kiitos avusta, näitten kanssa voi olla melko hukassa jos ei ole tarpeeksi kokemusta
                            Eli loppujen lopuksi oli helppo&halpa. Ei näiden kanssa kannata hosua ainakaan, kun ei kuitenkaan väärää vaihtamalla parane.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Mitsu View Post
                              Juu. Tässä auttaa hieman, kun tietää mitä virtalukon pohja on englanniksi. Joskus nuo termit löytyvät helposti ja joskus teettää enemmän töitä. Tämä termi olisi ollut helppo, mutta luultavasti on silti nopempaa kirjoittaa vastaus foorumille, jos tietää valmiiksi. Ainahan voi koettaa onneaan, jos joku vaikka jaksaisi vastata

                              Kiitos avusta, näitten kanssa voi olla melko hukassa jos ei ole tarpeeksi kokemusta
                              Osien nimet on itselle tulleet tutuiksi virallisista korjausohjeista ja toki myös englanninkielisiltä foorumeilta. Tietenkin jos ei tiedä osan nimeä, niin sitten vähän hankalampi etsiä. Yleensä foorumeilta löytyy aika hyvin apua, jos ei itsellä ole paljoa vielä kokemusta. Osia ei kannata ihan pelkän arvauksen perusteella vaihtaa, vaan aina pitäisi jotenkin saada testattua, niin on hieman varmemmalla pohjalla homma.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • mcleod
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 60
                                • Ruovesi

                                #30
                                Itsellä vähän huonoja kokemuksia noista tarvikepohjista. Vaimon autossa oli hassuja sähköongelmia ja vaihdoin pohjan varuiksi uuteen tarvikkeeseen, noh vika oli muualla kuitenkin. Puolen vuoden päästä se tarvike pohja hajosi mekaanisesti siten ettei avain kääntynyt startti asentoon asti. 99 Vuoden orkkis pohja takaisin ja sillä on menty edelleen. En toki tyrmää tarvikkeita, kävi vaan huono säkä itsellä sen kanssa.
                                e39 540ia m-sport -01
                                Opel Commodore gs -67
                                Opel Rekord r6 -85
                                Opel Senator 3.0 24v -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎