Potilaana M52B25 -koneinen 523ia vuosimallia -97 jolla kilometrejä takana jo kunnioitettavat +380tkm.
Muutama viikko takaperin termostaattikotelo halkesi lämpimällä koneella, johtaen tietysti siihen että nesteet tulivat pihalle ja lämmöt kävivät tapissa. Tämän episodin jälkeen uusittu termari, termarikotelo, paisarin korkki (1.4bar), vesipumppu (Valeo) sekä tietysti nesteet.
Järjestelmään meni uutta nestettä huolellisella ilmaamisella n. 8-9 litraa ja kabiiniin tulee lämmintä molemminpuolin.
Syylari kävi irti ja on lähes uudenveroinen, ei tukossa.
Nyt kuitenkin satunnaisesti lämmöt lähtee ajossa nousuun ja kun tämä tapahtuu alkaa samalla hetkellä putkesta pöläytellä öljynkatkuista sinistä savua.
Käryä ei tule käynnistyksessä, eikä kovemmassakaan ajossa ennenkuin lämmöt lähtee nousukiitoon. Pakokaasu ei haise glykolilta eikä se ole vaaleaa vaan haisee öljyltä ja on sinertävää.
Nyt en vaan keksi mikä yhteys tuolla öljynkärytyksellä voisi olla tuohon lämmönnousuun kun jäähdytysnesteessä ei ole toistaiseksi öljyä näkynyt eikä pintakaan ole pudonnut.
Olisiko tässä vihdoinkin se M52 -moottori joka vaatisi kannen avauksen "jo" näillä kilometreillä vai onko jotain mitä vielä pitäisi tarkastella ? :think
Muutama viikko takaperin termostaattikotelo halkesi lämpimällä koneella, johtaen tietysti siihen että nesteet tulivat pihalle ja lämmöt kävivät tapissa. Tämän episodin jälkeen uusittu termari, termarikotelo, paisarin korkki (1.4bar), vesipumppu (Valeo) sekä tietysti nesteet.
Järjestelmään meni uutta nestettä huolellisella ilmaamisella n. 8-9 litraa ja kabiiniin tulee lämmintä molemminpuolin.
Syylari kävi irti ja on lähes uudenveroinen, ei tukossa.
Nyt kuitenkin satunnaisesti lämmöt lähtee ajossa nousuun ja kun tämä tapahtuu alkaa samalla hetkellä putkesta pöläytellä öljynkatkuista sinistä savua.
Käryä ei tule käynnistyksessä, eikä kovemmassakaan ajossa ennenkuin lämmöt lähtee nousukiitoon. Pakokaasu ei haise glykolilta eikä se ole vaaleaa vaan haisee öljyltä ja on sinertävää.
Nyt en vaan keksi mikä yhteys tuolla öljynkärytyksellä voisi olla tuohon lämmönnousuun kun jäähdytysnesteessä ei ole toistaiseksi öljyä näkynyt eikä pintakaan ole pudonnut.
Olisiko tässä vihdoinkin se M52 -moottori joka vaatisi kannen avauksen "jo" näillä kilometreillä vai onko jotain mitä vielä pitäisi tarkastella ? :think
Comment