Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520iA Touring:n tyyppiviat 140 tkm:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 148

    E39 520iA Touring:n tyyppiviat 140 tkm:n jälkeen?

    Hei,

    Tuli juuri hankittua otsikon mukainen Bemu. Kiinnostais tietää, mitä tyypillisiä vikoja kokemustenne mukaan ilmenee 140 tkm:n jälkeen? Auto on huollettu ohjeiden mukaisesti ja on nyt priimakunnossa...

    :-) Jarzu
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    #2
    I have one word for you: vesipumppu :-)

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      Riippuu vähän mitä vuosimallia auto on.

      Comment

      • Jarzu
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 148

        #4
        Vuosimalli on 1998

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Mittaristosta katoaa pikselit ajan myötä...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #6
            Searchilla löytyy e39 juttua ties kuinka paljon. Nopeasti mieleen tulevat tyyppi viat: vesipumppu, termostaatti, kampiakselin tunnistin, mittariston pikselit, radion katoavat säädöt ja outo tärinä ajossa, jota ei saa katoamaan millään -> älä osta autoa joka tärisee. Tolla km määrällä iskarit ja jarrut on lähellä loppuaan jos ei ole vaihdettu. Yleensä 520 mallit karvalakki varusteilla. 523 saa samaan hintaan ja on todella paljon parempi valinta. Samalla kulutuksella ihan erilaista vääntöä

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Wackot
              Searchilla löytyy e39 juttua ties kuinka paljon. Nopeasti mieleen tulevat tyyppi viat: vesipumppu, termostaatti, kampiakselin tunnistin, mittariston pikselit, radion katoavat säädöt ja outo tärinä ajossa, jota ei saa katoamaan millään -> älä osta autoa joka tärisee. Tolla km määrällä iskarit ja jarrut on lähellä loppuaan jos ei ole vaihdettu. Yleensä 520 mallit karvalakki varusteilla. 523 saa samaan hintaan ja on todella paljon parempi valinta. Samalla kulutuksella ihan erilaista vääntöä
              Kyllä sen tärinän saa pois kun vaihtaa kaikki tärinää aiheuttavat osat autosta...mm. takakelkan kumipuslat.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Ja kun vielä muistaa että nuo Wacotin esille tuomat "tyyppiongelmat" koskevat pitkälti 9/98-vanhempia e39:jä.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  Mittaristosta katoaa pikselit ajan myötä...
                  Ei taida kadota jos on vain pieni ajotietokone eli km-näytön alla ei ole tekstiriviä.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Originally posted by TJJ
                    Ei taida kadota jos on vain pieni ajotietokone eli km-näytön alla ei ole tekstiriviä.
                    Juu mutta sitä ei selvinnyt ekasta postauksesta.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      ...ja tosiaan jos on tuoreempi 98 kuin 8/98, niin sieltä ei löydy mm.vikaantuvaa kampitunnistinta lainkaan. Samalla termostaatti vaihtui irtoelementistä koteloituun. Koko jäähdytysjärjestelmä uusiutui sen ohjauselektroniikan ohella täydellisesti, ja tuo viskon ja jäähdytinpropellisysteemin muuttuminen vähensi selvästi myös vesipumppuvikoja. Pääosin nämä tärinäviatkin koskettavat 9/98-vanhempia, vaikka niitä jonkin verran esiintyy myös uudemmissa, mutta useimmin 530Dieseleissä.

                      Comment

                      • Jarzu
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 148

                        #12
                        Auto on rekisteröity 15.9.98. Eli hilkulla on, että olis parempaa sarjaa. Mistä sen tunnistais helpoiten?

                        :-) Jarzu

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Tässä on vanhempi-8/98M52 moottori:http:http://www.jeae.dk/E36/M50_2.jpg
                          Tuossa on tuplavanoksinen uudempi 9/98-M52TU/M54 moottori:http://www.jeae.dk/Motorer/M52TU_A.jpg
                          Kysymys on siis ihan eri moottoreista mutta kiinnitä huomiota esim.tuohon venttiilikopan etupäähän, imusarjaan tai pakosarjoihin joissa uudemmassa on katit suoraan kiinni ja yhdet labdat suoraan kiinni pakosarjoissa .
                          Last edited by Hemi; 27-09-2005, 22:16.

                          Comment

                          • harald
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 252
                            • Kaarina

                            #14
                            Ymmärtääkseni tyyppikoodi (vai mikä se on) muuttuu DH21 -> DR21 ? Tsekkaapa tuo, ja jos olen väärässä niin asiaa paremmin tuntevat korjatkaa....
                            W204 C350 AMG
                            Toyota Corolla 1.3XI 16V
                            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                            Comment

                            • Jarzu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2003
                              • 148

                              #15
                              Näyttää olevan vanhaa rautaa...:-(

                              Kiitos kaikille vinkeistä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎