E39 aut.ilmastointi uudestaan ja naftalämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schäfer
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 65

    E39 aut.ilmastointi uudestaan ja naftalämmitin

    Meni tuossa aikasemmassa jutussa puhaltimet vähän ristiinrastiin niin aloitanpa alusta. Eli ongelmani on ettei säätöyksikössä oleva "tietokonepuhallin" pyöri eli ei ime ilmaa sisään jotta automaatti pystyisi säätämään lämmityslaitteen tehoa (ja puhallustakin). Säätöyksikön irtioton ja ropelin pyörittelyn jälkeen toimii aina muutamia päiviä. Eli onkohan puhallin tai laakeri vaihdettavissa tai öljyttävissä (en ole uskaltanut laittaa vielä mitään) vai voisiko olla kuitenkin ohjainyksikkövika? Pyörii melko herkästi kuitenkin kokeiltaessa, vain magneettisuus jarruttaa pyörimistä.
    Toinen asia kun ilmat kylmenevät; pa-suodattimen edessä on kenno johon näyttäisi tulevan jäähdytinnesteletkut eli tarkoitus lämmittää suodatinta?Onkohan tuo termostaattiohjattu vai hehkuttaako se kesälläkin(en huomannut sitä vielä kesällä). Lämmittääkö myös webaston kautta eli auttaako suodatinta jo ennen käynnistystä?Ja auto siis 530dat -99.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Kyllä sen koko puhaltimen voi vaihtaa sinne. Omaan autooni sen laitoin tossa kesällä. Kuulostaa kyllä melko kummalta, että noin uudessa autossa -99 olisi jo tuuletin rikki?

    Jartsa02:n postausta lainatakseni:

    Tossa datasheetti tosta puhaltimesta (tais olla toi no:lla 934 1704 050 oleva, mikä sieltä löytyy):

    As the worldwide leader in fan innovation, ebm-papst has a range of around 20,000 different products, meaning it can provide the right solution for virtually any ventilation task. And if our range doesn't have what you are looking for, over 650 engineers and technicians are here to develop a new solution with you.


    ja sitten maahantuoja:

    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • E65
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 130

      #3
      Originally posted by schäfer
      Toinen asia kun ilmat kylmenevät; pa-suodattimen edessä on kenno johon näyttäisi tulevan jäähdytinnesteletkut eli tarkoitus lämmittää suodatinta?Onkohan tuo termostaattiohjattu vai hehkuttaako se kesälläkin(en huomannut sitä vielä kesällä). Lämmittääkö myös webaston kautta eli auttaako suodatinta jo ennen käynnistystä?Ja auto siis 530dat -99.
      Se on polttoaineen jäähdytin. Ne letkut on polttoaine letkut.

      Comment

      • schäfer
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 65

        #4
        Aika huonosti vielä autoni tunnen...Mutta siis että jäähdyttää, ei kuiteskaan tarvitse talveksi estää sitä ilmantuloa kennolle? Mitenhän tuo polttoainepuoli toimii kovilla pakkasilla, ei varmaan kannata yrittää leikkiä liian pitkään kesälaaduilla?
        Ja kiitos puhallinvastauksesta, pakkohan se on kohta hommata.

        Comment

        • Dilletuning
          lowrider
          • Jul 2005
          • 1148
          • Nivala

          #5
          Kestää ajaa kesälaadulla

          Moro itellä on kans 530d, ja ajoin koko viime talven kesälaadulla ja täällä pohjanmaalla pakkasetki on välillä yli 30 astetta. Eli aivan turhaan laitat talvilaatua( huom puhuin sit teboilin kesä laadusta joka itessään kestää jo 25 astetta, muut onki vettä.
          ///M3 cab. 3,0 supercharger
          Mercedes Sprinter 2004 316CDI kuorma-auto
          E39 530d M-sport -00 -RIB-
          VW Carawelle 2,5TDI 128kW T5 -07-RIB-
          Dodge Ram 2500 400hv/1300Nm "vetojuhta"-RIB-
          VW Multivan 2,5 TDI T5 -RIB-

          Comment

          Working...
          X