Nokka-akselin asentotunnistimeen nuo viittaisi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535 hajosi?
Collapse
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Tässä joku autonasentaja taistellut samojen koodien kanssa, tällä kolmos sivulla ratkaisi pulman mutta en tällä enklanti päällä saa tarkkaa selkoa mitä se oli siirtänyt muutaman millin..
Comment
-
-
Eiköhän se tuota nr.7 ole käännellyt. Eli jos sama vika on, niin se on syntynyt esim. ajoittamalla
jakopäärempan yhteydessä huonoilla/kiinalaisilla kaluilla. Omia ei kiinnosta lainalla, mut ei o
montaa päivää, ku foorumil toinen harrastaja uppas ilmoaan M6x-ajoituskalujen vuokraamisesta.
En kyllä itse lähtis milli/kaks kerrallaan arpomaan suuntaan tai toiseen. Niinku linkkaamassas
topikissakin todettu, olis syytä tutkia esim. testolla se suunta mihin se on vinksallaan,
ellei toimivaa settiä ajoituskaluja ole.
Tai sit sul o vaa jo jakopääst ketju&hilut venyny/väsyny/syöny_laahaimet.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Kuulostaa aika ylitsepääsemättömältä tällä tieto/taito tasolla tuo ajoituksen tarkistaminen saatika säätö.
Yritän lähteä kuitenkin helpoimmasta eli mites tommonen vvt nokkaakselin ajoitus säätöventtiili? Onko se saman koodin alla?
Eli auto siis vetää jonkun vikatilan päälle ja hävittää 90% tehoista tyhjäkäynnin ja 3000rpm välillä. Sitten korkeilla kierroksilla lähtee vetämään.Last edited by Lakupekka; 25-08-2021, 17:23.
Comment
-
-
Originally posted by Lakupekka View PostKuulostaa aika ylitsepääsemättömältä tällä tieto/taito tasolla tuo ajoituksen tarkistaminen saatika säätö. ��
Yritän lähteä kuitenkin helpoimmasta eli mites tommonen vvt nokkaakselin ajoitus säätöventtiili? Onko se saman koodin alla?
Eli auto siis vetää jonkun vikatilan päälle ja hävittää 90% tehoista tyhjäkäynnin ja 3000rpm välillä. Sitten korkeilla kierroksilla lähtee vetämään.
Tuosta käytöksestä voisi päätellä että nokkien ajoitus makaa koko ajan siellä missä sen pitäisi olla vasta korkeilla kierroksilla.
Oli miten vaan, vikaa ei korjata säätämällä anturilevyä pieleen, sillä saa ehkä vikakoodin pois, mutta ongelma jää.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostTuon koodin "alla" on kaikki osat ja systeemit jotka vaikuttavat nokka-akselin ajoitukseen. Koodi ei siis ilmoita mikä osa on rikki, vaan sen mikä on ongelma. Ei kait vaan tässäkin ole menty halpaan ja vaihdettu anturit turhaan.
Tuosta käytöksestä voisi päätellä että nokkien ajoitus makaa koko ajan siellä missä sen pitäisi olla vasta korkeilla kierroksilla.
Oli miten vaan, vikaa ei korjata säätämällä anturilevyä pieleen, sillä saa ehkä vikakoodin pois, mutta ongelma jää.
Mikä tuon VTT anturin tarkoitus on?
Comment
-
-
Originally posted by Lakupekka View PostHuoltokirjan mukaan vaihdettu ihan äskettäin. Tän asian kans on ilmeisesti tapeltu jo ties kuinka pitkään ��
edit: hups, tuli väärä quote
edit2: eipäs tullutkaan, mutta puuttuu edeltävä, eli siitä anturista toi quote olikin.
edit3: ei tahdo halpuutetut tarvikkeet toimia kummallakaan akselilla luotettavasti vrt. oe.Last edited by aae30; 25-08-2021, 19:27.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Postkalevik kirjoitti hyvinkin asiaa. ehdein jo itse unohtaa tämän, eli tässä se vika tod.näk. on, ellei ole aito alkuperäinen tilalla.
edit: hups, tuli väärä quote
edit2: eipäs tullutkaan, mutta puuttuu edeltävä, eli siitä anturista toi quote olikin.
edit3: ei tahdo halpuutetut tarvikkeet toimia kummallakaan akselilla luotettavasti vrt. oe.
Comment
-
-
Originally posted by Lakupekka View PostMutta auto kuitenkin vetää kuin hullu kun ottaa akun kaapelin muutamaksi tunniksi pois sen yhden kiihdytyksen verran ennenkuin alaväännöt taas häviää.En näistä mitään ymmärrä mutta luulen että pudottaa jotenkin vanokset pois käytöstä. Jakopää remontti on huoltokirjan mukaan tehty n. 60 tonnia sitten.
Mikä tuon VTT anturin tarkoitus on?
Todennäköisesti toimii taas yhden kerran nollauksen jälkeen, ilman että akkukaapelia tarvitsee irroittaa.
Kokeile irroittaa solenoidien kaapelit, käykö niin että usemman kerran vetää alhaalta hyvin mutta ei oikein kierrä?
VTT? anturi mittaa nokka-akselin (imu) asentoa suhteessa kampiakseliin. Asentoa säädetään hydraulisella toimilaitteella, jota ohjataan solenoidilla.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Toimiikohan linkki
ProtectedPool ➤ Web3 Smart DeFi Wallet . Your New DeFi Experience:: Secure, Smart, Simple. Double Approvals. Add extra confirmation of any transaction with 2FA solutions including Google Authenticator or hardware security keys. Self-custodial Solutions. Protected Pool is built on smart contracts that interact with wallets, not persons or companies. A new wallet - a new smart-contract. Zero Trust Protocol. No one can be trusted unless verified. Your wallet is the only way to get access to your funds.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostSaatko vikakoodeja nollattua, muuten kuin akun irroittamalla ?
Todennäköisesti toimii taas yhden kerran nollauksen jälkeen, ilman että akkukaapelia tarvitsee irroittaa.
Kokeile irroittaa solenoidien kaapelit, käykö niin että usemman kerran vetää alhaalta hyvin mutta ei oikein kierrä?
VTT? anturi mittaa nokka-akselin (imu) asentoa suhteessa kampiakseliin. Asentoa säädetään hydraulisella toimilaitteella, jota ohjataan solenoidilla.
Comment
-
-
Originally posted by Lakupekka View PostLukijan mukaan saan mutta vika jää silti, vain akunkaapelin irroitus useammaksi tunniksi on tähän mennesä toiminut.Pitää koittaa irrottaa nuo vtt töpselit ja samalla akunkenkä. Tietokoneeseen se kaapeli on tulossa jossain päin maailmaa.
Missäpäin suomea vaikutat? Voin kyllä lainata piuhaa tai vaikka koko läppärin.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment