Elikkä potilaana on vuoden 2002 e39 530d m57 koneella
Autosta vaihdettiin vuotava suutin uuteen. Vaihdon jälkeen auto toimi normaalisti, käytin sen lämpöiseksi ja lähdin testilenkille. Ensimmäisessä täyskaasu kiihdytyksessä auto sammui. INPA näytti vikakoodeiksi raildruck plausibiletät ja railpaine käynnistyksessä. Sammumisen jälkeen railpaine näyttää inpassa nollaa virrat päällä ja myös startatessa.
Ensin koitettiin railipaine anturia, se ei muuttanut asiaa mihkään. Anturin reijästä kokeiltuna ei painetta tunnu kuin vähän vaikka siirtopaine on normaali 3,85. Seuraavaksi otin suuttimista ylivuotoletkut irti jotta saisin tarkistettua että vuotaako paine siuttimien kautta pois. Suuttimista ei tullut vuotoa juurikaan mutta sen sijaan paluulinjasta suihkusi naftaa. Mistä auto voisi vuotaa niin paljon ainetta paluulinjaan?
Voiko railpaineensäätimen o-rengas aiheuttaa tänän vai voiko korkeapainepumppu olla rikki ja vuotaa sieltä?
Autosta vaihdettiin vuotava suutin uuteen. Vaihdon jälkeen auto toimi normaalisti, käytin sen lämpöiseksi ja lähdin testilenkille. Ensimmäisessä täyskaasu kiihdytyksessä auto sammui. INPA näytti vikakoodeiksi raildruck plausibiletät ja railpaine käynnistyksessä. Sammumisen jälkeen railpaine näyttää inpassa nollaa virrat päällä ja myös startatessa.
Ensin koitettiin railipaine anturia, se ei muuttanut asiaa mihkään. Anturin reijästä kokeiltuna ei painetta tunnu kuin vähän vaikka siirtopaine on normaali 3,85. Seuraavaksi otin suuttimista ylivuotoletkut irti jotta saisin tarkistettua että vuotaako paine siuttimien kautta pois. Suuttimista ei tullut vuotoa juurikaan mutta sen sijaan paluulinjasta suihkusi naftaa. Mistä auto voisi vuotaa niin paljon ainetta paluulinjaan?
Voiko railpaineensäätimen o-rengas aiheuttaa tänän vai voiko korkeapainepumppu olla rikki ja vuotaa sieltä?
Comment