Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M57 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jmustikka
    Newbiemmer
    • Sep 2021
    • 4
    • Suomi

    e39 M57 käynnistysongelma

    Elikkä potilaana on vuoden 2002 e39 530d m57 koneella

    Autosta vaihdettiin vuotava suutin uuteen. Vaihdon jälkeen auto toimi normaalisti, käytin sen lämpöiseksi ja lähdin testilenkille. Ensimmäisessä täyskaasu kiihdytyksessä auto sammui. INPA näytti vikakoodeiksi raildruck plausibiletät ja railpaine käynnistyksessä. Sammumisen jälkeen railpaine näyttää inpassa nollaa virrat päällä ja myös startatessa.

    Ensin koitettiin railipaine anturia, se ei muuttanut asiaa mihkään. Anturin reijästä kokeiltuna ei painetta tunnu kuin vähän vaikka siirtopaine on normaali 3,85. Seuraavaksi otin suuttimista ylivuotoletkut irti jotta saisin tarkistettua että vuotaako paine siuttimien kautta pois. Suuttimista ei tullut vuotoa juurikaan mutta sen sijaan paluulinjasta suihkusi naftaa. Mistä auto voisi vuotaa niin paljon ainetta paluulinjaan?

    Voiko railpaineensäätimen o-rengas aiheuttaa tänän vai voiko korkeapainepumppu olla rikki ja vuotaa sieltä?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Kuulostaa varsin erikoiselta, jos rail-paine on oikeasti nollissa normaalilla siirtopaineella. Täysin kadoksissa oleva rail-paine ei oikein selity painesäätimen o-renkaallakaan. Vaikka M57 ketjuvaurio onkin melkoinen lottovoitto, niin varmistaisin kuitenkin nokka-akselin anturin reiästä, että yläkerta (ja siten myös korkeapainepumppu) pyörii.

    Siirtopuolen paluuvirtaus alkaa virrata suuttimien paluulinjoista väärään suuntaan, jos paluulinjaa ei purista linttaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3713
      • Finnland

      #3
      Minulla on ainoat ongelmat tähän liittyen ollut siinä että M57 sammuili täyskaasukihdytyksellä randomilla ja syynä suutin.
      Oli sinänsä hankala vika katsella ja koettaa korjata budjettiversiona.
      Joten lähinnä vastauksen sijaan kysyisin, pystyisikö suutin aiheuttamaan tuon nyt jos siellä oli ongelmaa jo ennenkin?
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Jarger View Post
        Joten lähinnä vastauksen sijaan kysyisin, pystyisikö suutin aiheuttamaan tuon nyt jos siellä oli ongelmaa jo ennenkin?
        Jos rail-paine on oikeasti nolla, niin ei oikein mitenkään voi aiheutua yhdestä suuttimesta
        , vaikka se olisi täysin horo.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jmustikka
          Newbiemmer
          • Sep 2021
          • 4
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Siirtopuolen paluuvirtaus alkaa virrata suuttimien paluulinjoista väärään suuntaan, jos paluulinjaa ei purista linttaan.
          Onko tämä siis aivan normaalia, itse ihmettelin tätä.

          Perjantaina kun vaihdoin paineensäätimen, huomasin että se on täynnä metallisilppua ja hilettä. Onko ideoita mistä se olisi voinut tulla? Koekeapinepumppu paskana, vaikka sekin kuulemma melkoinen lottovoitto? Ketjua en ole vielä tarkistanut, mutta sieltä nyt ei pitäisi polttoainepuolelle metallisilppua päästä.

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1265
            • Kajjjaani

            #6
            Kp pumpustahan se silppu sinne on tullut ja sitä on nyt kaikkialla pa-järjestelmässä. Eli järjestelmä pitäisi huudella ja suuttimet menee vaihtoon. Lisäksi tarkasta pyöriikö se yläkerta startaessa koska jos pumppu on leikannut kiinni niin ketjukin on todennäköisesti poikki. Onko tankattu vahingossa bensaa joskus?
            Last edited by alpine3; 20-09-2021, 13:03.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • Jmustikka
              Newbiemmer
              • Sep 2021
              • 4
              • Suomi

              #7
              Originally posted by alpine3 View Post
              Onko tankattu vahingossa bensaa joskus?
              Ainaki viimeksi tankkasin täyteen ja sen verran olen litrannut jo polttoaineen kanssa konetilassa että olen varma sen olevan diisseliä :think

              Tarvitsee seuraavaksi tarkistaa onko ketju vielä ehjänä paikoillaan. Jos ei ole niin niin eipä taida olla vehje enään kauhean pienellä rahalla korjattavissa

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3713
                • Finnland

                #8
                Eikö näihin ole vaihtokoneet aika edullisia kuitenkin? Jopa halvempaa kuin rempata paikalla oleva, huomattavasti.
                Tuolle metallisilpulle ei taida muita potentiaalisia vaihtoehtoja edes olla kuin tankatessa (mutta suodatin välissä) joten korkeapainepumppu se lienee ilman muuta jos noin?
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎