Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 puhaltaa haaleeta lämpöä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikke540
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 14
    • Jyväskylä

    E39 540 puhaltaa haaleeta lämpöä

    Noniin, talvi tulee ja kasi tarjoaa vaan haaleaa vaikka mieli tekis niin kuumaa että tukka palaa. Nestettä on ihan tarpeeksi. Lähetäänkö tässä tilailemaan vesipumppua vai olikos näissä joku toinen lisäpumppu joka kierrättää? Ja kumpaankos tässä kääntyisi? Onko millainen työ vaihella tuo vesipumppu tuohon M62? Lähinnä kokemukset vaan M52 koneista niin tämä on uusi tuttavuus.
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    #2
    Kato mittariston test7 valikosta mitä jäähdytyslämmöt on. Toimivalla termarilla ei kyllä montaa minuuttia mene nousta 100 asteeseen.

    Konehuoneessa on vesiventtiili ja lisävesipumppu paketti joka lykkää vettä kennolle, jos tuo on jumissa/rikki niin vaikuttaa myös tuohon sisälämmitykseen.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #3
      Jos sisälle ei tule lämmintä,niin vika ei ole moottorin omassa vesipumpussa. Jos nestettä on tarpeeksi ja moottorin lämmöt normaalit löytyy vika muualta. Vesiventtiiliin kiertovesipumppu ja itse vesiventtiilit voi olla syyllinen. Myös vesiventtiilin ohjauksessa voi olla häikkää. Itse epäilen jumittavaa vesiventtiiliä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kyllä näissä tovi kestää, että lämmöt on 100c, toki lämmintä tulee kyllä nopeasti. Jos koneen lämmöt on ok ja nestettä on riittävästi kierrossa, niin eiköhän se vika ole vesiventtiileissä. Aika yleinen ongelma alkaa näissä olla. Jos vika oli mekaanisessa vesipumpussa oli koneen lämpöjen kanssa ongelmaa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • mono2
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 39

          #5
          Itsellä oli tukos siinä ohuessa letkussa joka tulee jäähdyttimeltä paisuntasäiliölle ja sen takia järjestelmässä oli reilusti ilmaa. Letkun puhdistus auttoi.


          Lisäksi sähköinen lisävesipumppu siinä vesiventtiilien alla oli rikki, moottorin hiilet oli loppu. Vaihdoin pelkän pumpun moottorin siihen. Tässä näkyy miten hiilet vaihdetaan: https://www.youtube.com/watch?v=V4ywCKu5mH8

          Toimivasta pumpusta pitäisi kuulua selkeä ääni silloin kun lämmitys on kuumimmalla asennolla.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎