niinpä perseaukisilla ei ole varaa siihen, ymmärrän kyllä että ammattikoulun kävijöille se kuviteltu summa "20 euroa"on paljon rahaa
Onko mitään järkeä lähtemään viemään autoa johonkin korjaamolle ja maksaa se 20e?Pelkkää rahan haaskausta sanon minä.Ja tuo nollaus onnistuu todella helposti kotikonsteinkin alle minuutissa
Mersumiehillä on niin paljon rahaa ettei 20e tunnu missään . Mä en ainakaan ole liiemmin kiinnostunut maksamaan merkkiliikkeelle 20e huoltovalon nollaamisesta jos kerran auton huolto vielä tehdään muualla.
Ihan normaalisti maalaisjärjen mukaan merkkikorjaamossa. siellä onnistuu varmasti, mikäli ei ole mittari/akut rikki.
Yleensäkin kuka hullu vie autoaan merkkikorjaamoon raiskattavaksi!!! Jos pakko viedä korjaamoon niin parempiakin löytyy. Lisäksi tältä foorumilta saa huomattavasti ammattitaitoisempia neuvoja kuin mitä toiminta on merkkikorjaamossa. Ei voi muuta sanoa kuin että kaikenlaisia pellejä niihinkin firmoihin otetaan töihin. Omat kokemukset perustuvat Kuopion Putkolan toimintaan. Omalta kohdalta voi sanoa, että hukkaan heitetty summa olisi kirkkaasti nelinumeroinen jos aina olisi kääntynyt pienissäkin asioissa merkkikorjaamon puoleen. Anteeks offtopic, mutta oli pakko avautua. Tämän saa poistaa jos joku näkee sen tarpeelliseksi. Toivottavasti kysymyksen esittäjä sai kuitenkin jo aikaisemmin vastauksen ongelmaan.
Jos ei ns. hyppylanka nollaukset kiinnosta/ uskalla tehdä, niin ostakaa hyvästä tarvikeliikkeestä siihen tarkoitukseen tehty asiallinen laite, jolla kuittaat valot/kellosymboolin, hintaa tais olla 44 erkkiä.Taisi soveltua hyvin moneen BMW:hen e30, 34, 36 ,39
Jo muutaman kerran jälkeen se on maksanut itsensä takaisin...
Siis ilman mitään erityistä laitetta? Kiinnostas vaan saada tuo öljynvaihtoilmaisin nollattua kun on öljyt vaihdettu, eikä viittis maksaa ko. työstä tai siihen tarvittavasti laitteesta juurikaan rahaa.
Siis ilman mitään erityistä laitetta? Kiinnostas vaan saada tuo öljynvaihtoilmaisin nollattua kun on öljyt vaihdettu, eikä viittis maksaa ko. työstä tai siihen tarvittavasti laitteesta juurikaan rahaa.
On tullut tehtyä onnistuneesti pelkällä langalla.
Kellovalon-nollaukselle ei muuten tuossa ohjetta ole. Sain kyllä senkin nollattua hyppylangalla mutta en tiä luuleeko auto nyt että tehtiin myös inspection.
OK, pitääs kokeilla sitten viikonloppuna jos onnistuis.
EDIT: Onnistui nollaus vaikka aika monta kertaa sai yrittää. Ehkä tuon pelkän öljynvaihdon nollauksen ei kuulukaan toimia kun huoltoilmaisin vaatii isompaa huoltoa. No, pääasia on että nyt voi seurata valoista milloin ois seuraavan öljynvaihdon aika.
Tänään taas nollailin ja tosiaan viimeksi ainakin vaati pidemmän nollauksen (eli Inspektion-nollauksen) että mitään nollautui, mutta sama tuntui olevan nytkin, vaikka luulin että ois selvinnyt lyhyemmällä 3+ sekunnin nollauksella. Eli en ihan tajua miksi näin, mutta pääasia että valot taas näyttää öljynvaihtovälin oikein.
Comment