Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Huoltovalon nollaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tänään taas nollailin ja tosiaan viimeksi ainakin vaati pidemmän nollauksen (eli Inspektion-nollauksen) että mitään nollautui, mutta sama tuntui olevan nytkin, vaikka luulin että ois selvinnyt lyhyemmällä 3+ sekunnin nollauksella. Eli en ihan tajua miksi näin, mutta pääasia että valot taas näyttää öljynvaihtovälin oikein.
    Eipä se kerralla mennyt mullakaan kun nollailin. E34 ei tunnu olevan niin tarkka ajasta kunhan se on yli tuon sekuntimäärän mutta E39 taitaa olla kranttu niin että sen nollausajan pitää olla jonkun aikahaarukan sisällä. Tai sitten se kettuilee muuten vaan... don't know...

    '89 E34:ssä muuten helpoin oli tehdä niin että kytki ensin hyppylangan, ja sitten kun laittoi virran päälle niin näki mittarista milloin on haluttu huolto nollattu ja virta pois. E39:ssä ei tolleen enää onnistu.
    Last edited by Kentsu; 28-10-2007, 20:22. Reason: Lisäys
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Ainakin E34:ssa joka toinen kerta on pidempi koska huoltojärjestys menee: Oil service->Inspection I->Oil service->Inspection II jne. Meneekö E39 sitten samalla kaavalla?
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7432
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Leka View Post
        Ainakin E34:ssa joka toinen kerta on pidempi koska huoltojärjestys menee: Oil service->Inspection I->Oil service->Inspection II jne. Meneekö E39 sitten samalla kaavalla?
        Näinhän se menee myös E39:ssä. Viime syksynä auto vaati Inspection-nollauksen, joten oisin nyt luullu selviäväni sillä pelkän öljyhuollon nollauksella, mutta ei lukuisat yritykset 3+ sekunnin nollauksella mitään tehneet. Reilun 10 sekunnin nollaus taas toimi laakista.

        EDIT: Jos tuo mun huolto-ilmaisin ois ehtinyt mennä tässä vuodessa loppuun niin se oiskin tietysti sytyttänyt joko oil service tai inspektion valon, mutta kun siinä oli nyt vielä yksi vihreä valo jäljellä niin kumpikaan noista ei ollut syttynyt enkä siksi tiennyt mitä se nyt kaipaa. Mutta mun logiikalla se vaati nyt vain öljyhuoltoa koska viimeksi paloi kaikki valot punaisella ja oil service sekä inspektion sekä myös jarrunesteen vaihdon kello.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 28-10-2007, 20:28.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #19
          Lukiko mittaristossa sitten oil service vai inspection?
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7432
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Kentsu View Post
            Lukiko mittaristossa sitten oil service vai inspection?
            Siis ei kumpaakaan lukenut kun paloi vielä yksi vihreä valo (ajettu 21 000 km sitten viime syksyn öljynvaihdon). En viitti venyttää tuota vaihtoväliä yli vuoden pituiseksi kuitenkaan.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #21
              Mun mielestä homma menee niin, että kun palaa INSPECTION valo on tehtävä tuo 10s nollaus ja kun palaa OIL CHANGE valo niin riittää tuo 3s.
              Freude am Fahren

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by rasanttu View Post
                Mun mielestä homma menee niin, että kun palaa INSPECTION valo on tehtävä tuo 10s nollaus ja kun palaa OIL CHANGE valo niin riittää tuo 3s.
                Jep ja olikohan kellovalolle 12, vaiko 15 sekuntia...?

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7432
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Jep ja olikohan kellovalolle 12, vaiko 15 sekuntia...?
                  15 sekunnin päässä lasketulla ajalla nollautui kellovalo.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • pappabemu
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 17
                    • Vantaa

                    #24
                    Miten tuon INSPECTION huollon nollauksen suhteen hyppylangalla, eli onko ohje siis tämä , että :
                    1) kytke virta II asentoon,
                    2)asenna sitten hyppylanka napojen välille pin7 - pin 19
                    3) odota sekunttikellon kanssa 10+ sekunttia
                    4) irroita lanka
                    5) sammuta virta.

                    vai onko mahdollista mys ensin asettaa lanka paikalleen 7-19 napojen väliin . kytkeä virta ja odottaa kunnes valot sammuu mittarista ja heti sen jälkeen kääntää avaimesta virta pois??

                    Haluan vain varmennuksen toimenpiteiden järjestykseen.

                    Ja auto siis e39 523i -96.

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by pappabemu View Post
                      Miten tuon INSPECTION huollon nollauksen suhteen hyppylangalla, eli onko ohje siis tämä , että :
                      1) kytke virta II asentoon,
                      2)asenna sitten hyppylanka napojen välille pin7 - pin 19
                      3) odota sekunttikellon kanssa 10+ sekunttia
                      4) irroita lanka
                      5) sammuta virta.

                      vai onko mahdollista mys ensin asettaa lanka paikalleen 7-19 napojen väliin . kytkeä virta ja odottaa kunnes valot sammuu mittarista ja heti sen jälkeen kääntää avaimesta virta pois??

                      Haluan vain varmennuksen toimenpiteiden järjestykseen.

                      Ja auto siis e39 523i -96.
                      Valot nollautuu piuhan irroituksesta oikean ajan perästä, joten hyppylanka paikallaan odotteleminen ei toimi.
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • TKGL
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 260
                        • Tampere

                        #26
                        En viittiny tehä uutta topikkia, joten laitan tänne vaikka onkin vähän OT.

                        Voiko mistään tietää, mikä huolto on tulossa seuraavaksi. Edellinen oli oil service ja jarrunesteiden vaihto. Sitä edellisestä ei ole tietoa. Autolla ajettu 107 tkm ja pari vihreetä palkkia vielä jäljellä. Huoltokirjassa ostohetkellä viimeinen merkintä oli inspection ii 85 tkm kohdalla, mutta en luota tohon huoltokirjaan pätkääkään.

                        Comment

                        • puppetmaster
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 74
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by TKGL View Post
                          En viittiny tehä uutta topikkia, joten laitan tänne vaikka onkin vähän OT.

                          Voiko mistään tietää, mikä huolto on tulossa seuraavaksi. Edellinen oli oil service ja jarrunesteiden vaihto. Sitä edellisestä ei ole tietoa. Autolla ajettu 107 tkm ja pari vihreetä palkkia vielä jäljellä. Huoltokirjassa ostohetkellä viimeinen merkintä oli inspection ii 85 tkm kohdalla, mutta en luota tohon huoltokirjaan pätkääkään.
                          No joka toinen huolto on oilservice, ja joka toinen on inspection. Joka toinen inspection on I ja joka toinen II. Jarrunesteiden vaihto tulee kahden vuoden välein.

                          Seuraavana on siis taas inspection. Jos edellinen on ollut II, niin nyt olisi sitten vuorossa I. Mutta jos et luota huoltokirjaan, niin ainahan voi varmuuden vuoksi tehdä inspection II:n...

                          Comment

                          • MKJ
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 19
                            • Seinäjoki

                            #28
                            E39 530d facelift service valojen nollaus??

                            Nostetaanpas vanha topic, kun ekana tämä söörtsillä löytyi.

                            Eli autona 530d 2002. Kertoisiko joku tietävä ystävällisesti miten tästä yksilöstä saisi huoltovalot kuitattua? Toisinsanoen siis kaikki vihreät valot taas palamaan. Öljyt ym. on nyt vaihdettu kun auto tuli juuri Saksasta, mutta tällä hetkellä palaa enään tuo viimeinen punainen valo.

                            Yritin tuota jostain löytämääni trippi pohjaan ja virta päälle -taktiikkaa, eikä siitä kyllä tapahdu mitään. Lisä haastetta tuo tietysti Bmw-ominaisuus eli rikkoontuneet pikselit näytössä....

                            Mutta onko nämä tässä topicissa aiemmin mainitut hyppylanka-ohjeet vain pre-faceliftille vai käykö myös tähän? Vai onko jokin muu toimiva keino?
                            Tai jos onnistuu avaimesta kääntelemällä, osaisiko joku heittää yksinkertaiset ohjeet siihen??

                            Jos taas tuo hyppylanka viritys on ainoa vaihtoehto, selventäisikö joku vielä varmuudeksi oikean pistokeliitännän sijainnin..

                            Kiitos..

                            Comment

                            • Ovlov
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 171
                              • Tre/Jvi

                              #29
                              Originally posted by MKJ View Post
                              Nostetaanpas vanha topic, kun ekana tämä söörtsillä löytyi.

                              Eli autona 530d 2002. Kertoisiko joku tietävä ystävällisesti miten tästä yksilöstä saisi huoltovalot kuitattua? Toisinsanoen siis kaikki vihreät valot taas palamaan. Öljyt ym. on nyt vaihdettu kun auto tuli juuri Saksasta, mutta tällä hetkellä palaa enään tuo viimeinen punainen valo.

                              Yritin tuota jostain löytämääni trippi pohjaan ja virta päälle -taktiikkaa, eikä siitä kyllä tapahdu mitään. Lisä haastetta tuo tietysti Bmw-ominaisuus eli rikkoontuneet pikselit näytössä....

                              Mutta onko nämä tässä topicissa aiemmin mainitut hyppylanka-ohjeet vain pre-faceliftille vai käykö myös tähän? Vai onko jokin muu toimiva keino?
                              Tai jos onnistuu avaimesta kääntelemällä, osaisiko joku heittää yksinkertaiset ohjeet siihen??

                              Jos taas tuo hyppylanka viritys on ainoa vaihtoehto, selventäisikö joku vielä varmuudeksi oikean pistokeliitännän sijainnin..

                              Kiitos..
                              Ei tuu mieleen, että kuinka tuon voisi tehdä ilman kaapelia.

                              Jos liikut Jalasjärvelle nyt pääsiäisenä tai jonain muuna viikonloppuna, niin voin kuitata huollon kaapelilla. Pistä privaa, jos on tarvetta.
                              E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                              Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                              Comment

                              • heijani
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 220
                                • Turku

                                #30
                                Faceliftiin onnistuu nollaus mittaristosta. Ohjeet faq-puolella.

                                Känny käytössä niin ei saa linkkiä näppärästi...
                                BMW e61 525dA 2006
                                ex BMW e39 530dT 2000
                                ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                                ex BMW e39 540iA sedan 1999
                                ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                                ex BMW e46 316i sedan 2000

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎