Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihna / Ilmastoinnin flekti e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chacal
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 36
    • Helsinki

    Moniurahihna / Ilmastoinnin flekti e39

    AAaapuuuuva! Juu elikkä pitäis vaihtaa molemmat moniurahihnat e39 525tds:ään Ja ilmastoinnin flekti,(puskuri irti?yms.) eli onko simppeli homma mitä pitää ottaa huomioon? Vai onko todella kusinen homma tehä ite? Kiitokset tähä välii.
    e39 * rupiaa kynnet oikiaa * 525tds
  • isa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 40
    • Espoo

    #2
    Ilmastoinnin lauhduttimen flekti on helppo vaihtaa. Puskuri irti (2 x torx) auki ja vedä puskuri pois. Lamput irti.Se imuilmaputki pois siitä edestä. Flektin saa ainakin alakautta irti. Reilu pari tuntia menee rauhalliseen tahtiin.
    Moniurahihnat kiristimineen pitäisi itselläkin vaihtaa pitää ääntä. En tiedä pitäiskö ottaa yläkautta ja poistaa se yksi jäähdyttimelle menevä vesiletku va miten osaajat (HEMI) sen tekee.
    F10 530i 2012, Havanna Metallic
    Ex523 iA Touring , 3/2000 , Titansilber

    Comment

    • ana100
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 72

      #3
      Miten usein noi moniurat pitäis vaihtaa?

      Niin, miten usein noi moniurat pitäis vaihtaa? Mulla e39 530dA -01. Ainakaan vakiohuolto-ohjelma ei mainitse ko. juttuu?

      Comment

      • rassi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 384
        • Rantsu

        #4
        Originally posted by ana100
        Niin, miten usein noi moniurat pitäis vaihtaa? Mulla e39 530dA -01. Ainakaan vakiohuolto-ohjelma ei mainitse ko. juttuu?
        kaverille -00 e39 530DA vaihdoin kun sillä oli ajettu joku ~220tkm ja ilmeni et meni se tukilaakeri paskaks ja hihnat leipokiinni ja kone pysähty mut ei muutakun mäyris kaljaa ja ihmettelemään et miten vitunpäin ne on sie pyöriny ja parin tunninpäästä taas laulu soi =)

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Remmi on helpoin vaihtaa alakautta. Jos on jousimallinen kiristin, niin vetää remmistä alaspäin ja laittaa pitkän ruuvimeisselin kiristäjän väliin, remmi jää löysään. Kannattaa painaa mieleen mitä mutkia remmi tekee tai piirtää vaikka kuva. Vanha remmi pois. Tässä kohtaa kannattaa tutkia/ pyöritellä kiristinrullat, vesipumppu, laturi ja tehostimen pumppu mahdollisten välysten varalta, väljä kiristinrulla voi pitää tosi kummallista ääntä remminvaihdon jälkeen. Uusi remmi paikkaansa ja ruuvari pois. Hoblaa ja homma on valmis !
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎