memebuy23buy

e39 ylimääräinen ääni keskikonsolissa..tuuletin ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    e39 ylimääräinen ääni keskikonsolissa..tuuletin ?

    Eli parina aamuna kun olen autoon mennyt on kuulunut sellainen pieni "trrrrrrrrrrrrr" ääni tuosta ilmastointi systeemin lähistöltä aivan kun jokin tuuletin olisi jäänyt päälle.
    Ääni loppuu kyllä heti kun käynnistän auton.
    Onko ideoita mikä tuo on ja mitä tuolle voi tehdä ?
    Ja auto siis 530dat 2\99
    Last edited by veku; 04-10-2005, 04:53.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • LeWe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 168

    #2
    Joo jos jollain omakohtaista kokemusta kyseisestä äänen poistosta, niin ilmoittautukoot. Omastakin -96 ilmastointiautomatiikka panelista kuuluu tuo ääni. Ilmeisesti joku pikkupumppu joka imee ilmaa autosta kyseiselle yksikölle. Ärsyttävä ääni joka kuuluu kun tulee autoo ja kun lähtee. Tiedä sitten pyöriikö koko yön.

    Comment

    • Mooney
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 29
      • Tampere/Vantaa

      #3
      Joo, saman olen huomannut omasta, 528i -97, jossa automaatti-ilmastointi.

      Ilmastoinnissa myös semmoinen ominaisuus, että kun on kovaa ajoa tovin matkaa, niin hanskalokeronalueelta kuuluu kurluttava, krohiseva ääni. Kun on hetken ollut tyhjäkäynnillä niin ääni tasaantuu ja häviää. Saksan mekaanikko sanoi että hanskalokeron takana on ilmastoinnin ylipaineventtiili(mikäli ymmärsin oiken...) joka saatta päästellä suurempia paineita pois ja ettei vika ole mikään akuutti, you just have to live with it. Tämä siis kurlutusäänestä, topicin aiheeseen en tiedä syytä, mutta olisi kiva tietää sekin.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Aut.ilmastoinnin säätöpaneelin vasemman ritilän takana on ilmatilan tunnistinsiipipyörä, joka ko. ääntä pitää eli se on likainen/kulunut tai akseli on kuiva. Siipipyörä pyörii aina myös kun auto on sammuksissa. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

        Ongelmaan auttaa mm. kyseisen siipipyörän puhdistus.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Aiheesta löytyy pari topiccia ja mm. Jartsa02 postasi silloin speksit tuosta ropellista ja mestasta, josta niitä voi ostaa. Itelle tuon ropellin vaihdoin ja nyt ei pidä enää sitä ääntä...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by buksin-1
            Siipipyörä pyörii aina myös kun auto on sammuksissa. Korjatkaa mikäli olen väärässä.
            Ei pyöri aina vaan siihen asti kunnes auto menee virransäästötilaan eli 16 minuuttia lukitsemisesta tai viimeisestä oven/luukun sulkemisesta/avaamisesta.
            E39 528iA

            Comment

            • Max
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 994
              • Kotona

              #7
              Originally posted by KFZ-Koenig
              Aiheesta löytyy pari topiccia ja mm. Jartsa02 postasi silloin speksit tuosta ropellista ja mestasta, josta niitä voi ostaa. Itelle tuon ropellin vaihdoin ja nyt ei pidä enää sitä ääntä...
              Kilpailu -> Nopeimmin KFZ-Koenigin mainitseman topicin löytänyt, pistää linkin tänne, on paras

              Comment

              • Jarde
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 447
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Max
                Kilpailu -> Nopeimmin KFZ-Koenigin mainitseman topicin löytänyt, pistää linkin tänne, on paras
                Oisko tämä http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=30593
                E46 320d sedan vm-02
                museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                Comment

                • schäfer
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 65

                  #9
                  puhallin prkl

                  Aiemmin jo kyselin neuvoja onkelmaani joka ei ole ääni vaan se että puhallin ei pyöri. Suhautin viikko sitten varovasti puhaltimen akselille ruosteenestoainetta kun sattui olemaan ainut purkki käden ulottuvilla. Sen jälkeen on pelannut koko ajan ja automaatti säätää hienosti lämmitystä. Kerron sitten kun/jos jumii taas. Oiskohan ompelukoneöljy tms ohut ollut viisaampi aine?

                  Comment

                  • Max
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 994
                    • Kotona

                    #10
                    Jarde, kiitosh!

                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Aiheesta löytyy pari topiccia ja mm. Jartsa02 postasi silloin speksit tuosta ropellista ja mestasta, josta niitä voi ostaa. Itelle tuon ropellin vaihdoin ja nyt ei pidä enää sitä ääntä...
                    Pystyikö siitä ropelista päättelemään et minkä takia ääniä kuului, laakeri kenties? Oliko ropeli tuolla numerolla 934 1704 050 oleva?

                    Lisäkysymys vielä et minkähän takia tuo ääni kuuluu aamulla ku lähen töihin mut esim. ku lähen töistä niin ääntä ei kuulu!? Töissä auto on autohallissa mut sit kotona ulkossa... Ei kait ulkona/sisällä olo voi vaikuttaa

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      Originally posted by Max
                      Jarde, kiitosh!


                      Pystyikö siitä ropelista päättelemään et minkä takia ääniä kuului, laakeri kenties? Oliko ropeli tuolla numerolla 934 1704 050 oleva?

                      Lisäkysymys vielä et minkähän takia tuo ääni kuuluu aamulla ku lähen töihin mut esim. ku lähen töistä niin ääntä ei kuulu!? Töissä auto on autohallissa mut sit kotona ulkossa... Ei kait ulkona/sisällä olo voi vaikuttaa

                      Se laakeri hajoo siitä. Putsaus ja rasvaus voi auttaa vähäks aikaa. Toi ...050 on oikea.

                      Se laakeri pitää eniten ääntä sillon kun se on kylmä esim. talvipakkasella, mutta lämpimällä ilmalla tai talvella auton lämmetessä saattaa olla täysin äänetön.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • Max
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 994
                        • Kotona

                        #12
                        Originally posted by KFZ-Koenig
                        Se laakeri hajoo siitä. Putsaus ja rasvaus voi auttaa vähäks aikaa. Toi ...050 on oikea.

                        Se laakeri pitää eniten ääntä sillon kun se on kylmä esim. talvipakkasella, mutta lämpimällä ilmalla tai talvella auton lämmetessä saattaa olla täysin äänetön.
                        Asia selevä. Eli propelli tilaukseen ja vaihtoon...

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by TJJ
                          Ei pyöri aina vaan siihen asti kunnes auto menee virransäästötilaan eli 16 minuuttia lukitsemisesta tai viimeisestä oven/luukun sulkemisesta/avaamisesta.
                          Tulin siis eilen töistä n15.jotain ja tänään aamulla 5.30 kuului se ihana trrrrr ääni..liekkö sitten mun bemari sekoittanut minuutit ja tunnit
                          Kumma homma kun lähdin töistä aamulla kasin aikoihin niiin trrr ääntä ei kuulunut ....
                          No koetan aluksi suihkauttaa jotain sinne jos sillä mentäis taas etiäpäin..

                          Hauska homma kun viime torstaina syttyi kuluneet jarrupala merkkivalo niin nyt jo rohisee mukavasti..tosin 1500 km ajettu valon syttymisen jälkeen.
                          No perjantaina vaihtuu uudet palat.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • schäfer
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 65

                            #14
                            http://k063.ims-firmen.de/ah/bmw-for...55d78073a413c5. Tuosta hyvät neuvot kuvien kera.

                            Ilmastointiyksikkö irtoaa kyllä helposti ruuvarilla. Laita venttiilikumi ruuvarin terän päälle niin ei jää reunoihin jälkiä niinkuin minulla eka kerralla.

                            Minäkin varmaan joudun vielä puhaltimen (laakerin?)vaihtamaan, joutuuko siinä tinaushommiin, en ole vielä niin paljon sitä purkanut.?

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Originally posted by schäfer
                              http://k063.ims-firmen.de/ah/bmw-for...55d78073a413c5. Tuosta hyvät neuvot kuvien kera.

                              Ilmastointiyksikkö irtoaa kyllä helposti ruuvarilla. Laita venttiilikumi ruuvarin terän päälle niin ei jää reunoihin jälkiä niinkuin minulla eka kerralla.

                              Minäkin varmaan joudun vielä puhaltimen (laakerin?)vaihtamaan, joutuuko siinä tinaushommiin, en ole vielä niin paljon sitä purkanut.?
                              Kyllä sen joutuu tinaamaan kiinni. Vanha ropelli kannattaa leikata suosiolla palasiks sivuleikkureilla ja sitten imusukalla kerätä tinat piikkien kohdalta pois silleen, että saa ne piikit irti ja sitten vaan juottaa reilusti uuden propellin kiinni. Mulla löytyy E38:aan omatekemä pdf-file, jossa kuvat E38:aan koko hommasta ja tekstit suomeks. Voin laittaa emaililla tulemaan, jos postaa osotteensa tohon sigun osotteeseen eka.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X