Announcement

Collapse
No announcement yet.

Outoa Abs ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaeske
    Bimmer Rookie
    • May 2020
    • 34
    • Suonenjoki

    Outoa Abs ongelmaa

    Eli auto 530da -99 Alkoi viikko sitten sytyttää luistoneston ja abs valoja, ei mitää järjestelmällisyyttä että voi pelata päivän tai 10min inpa antaa takavasemmasta koodin puhdistin kehän kunnolla, tarkistin liittimen ja vaihdoin uuden anturin (bosch) mutta ongelma jatkuu. Outoa tässä se että vika päällä tulee nopeustieto ja vakkari pelaa sekä myös inpalla saan kaikki abs yksikön aktivoinnit päälle ja pois. eli kytkee myös abs pumpun takavasurille. Klusterilta ei mitää vikakoodia anna kun aloin mittaristoa miettiä syylliseksi. Mut voiko noin toimia jos abs yksikön sisältä olisi karva irti toiselta takavasurin pinniltä, näitä kun kaksi kappaletta per pyörä jotka nopeustietoa välittää
  • Gunfiyld
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 40
    • Vantaa

    #2
    Kyllä yksikin ABS-anturi vetävillä pyörillä riittää nopeustietoa antamaan.

    Ymmärtääkseni ABS-anturiin viittavat viat ovat aikalailla itse anturissa tai yksikössä. Itsellä on myös ollut mystinen ABS-vika, jossa ABS joskus toimi ja joskus ei ilman minkään sortin johdonmukaisuutta. Lopulta se kuitenki oli ihan vaan anturi. Tulin siihen tulokseen, että anturi oli todennäköisesti vasta menossa rikki, jonka takia se yleensä toimi, mutta antoi jossain kohtaa matkaa hetkellisesti epäuskottavan signaalin, ja koko järjestelmä lakkasi toimimasta kunnes auto käynnistettin uudelleen. Jos oletetaan, että sun uusi anturi on kunnossa, niin ehkä yksikössä voi olla saman kaltainen tilanne. Joku kosketus on niin heikko, että katkeaa hetkellisesti, kun auto liikkuu tjsp. Mm. Elehuolto kunnostaa noita yksiköitä.

    Itse ostin silloin VDO:n anturin, kun on alkuperäisvalmistaja - jotkut autothan ovat kuulemma tosi herkkiä tarvikeantureille. En tiedä päteekö E39:n.
    Last edited by Gunfiyld; 25-03-2022, 15:29.
    - BMW E46 M3 Cabrio '02
    - BMW E39 M5 '99

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Usein nämä satunnaiset ongelmat johtuvat siitä ABS-boksista.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        #4
        Ja nimenomaan E39:sissä sen sijainti lähes suoraan pakosarjan yläpuolella ei ole ihan otollisin pitkää käyttöikää silmälläpitäen. :think
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Jaeske
          Bimmer Rookie
          • May 2020
          • 34
          • Suonenjoki

          #5
          Joo tosiaan on nuo 3ysit herkkiä tarvike antureista ja mulla ollu bosch totta ja uudet tuli bosch myös. Laakerin vaihdoin ja nyt abs boxi nyt tutkimuksen alla. Maat sieltä kolvattu kuntoon ja pitää tarkistaa ylärivistä ne kultakarvat mitä ei meinaa silmällä nähdä. Vituttaa se räkä ylikaiken. Fluxit, tahnat ja tinat hommaan on. Siellä eikös ole joka pyörälle 2x pienempiä karvojen🤔 mulla oli "pinout" kaavio siitä piiristä mutta perkele hukkasin sen. Jos jollain sitä on olis huippujuttu. Onneksi on säädettävä kolvi, testasin nimittäin vanhaan romu boxiin nii palaa suht helposti kullattu kontaktipinta pois piiristä.

          Comment

          • Jaeske
            Bimmer Rookie
            • May 2020
            • 34
            • Suonenjoki

            #6
            Originally posted by Wespa View Post
            Ja nimenomaan E39:sissä sen sijainti lähes suoraan pakosarjan yläpuolella ei ole ihan otollisin pitkää käyttöikää silmälläpitäen. :think
            Näin on. Nyt siirtyy iskaritornin eteen abs renttuut

            Comment

            • JaakkoK
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 25
              • Turku, Finland

              #7
              Veikkaan ABS-boksia, kuulostaa täsmälleen samalta kuin minulla aikoinaan. Omassa autossa, -99 520i, boksi korjattiin kaksi kertaa ja lopulta mieht pajalla onnistuivat hankkiman purkuosan jostain, en tiedä mistä.


              Jos boksi on rikki, auto antaa väärän vikakoodin, joka viittaa anturiin.


              Boksien korjaaminen on aika spesiaalia hommaa, minulla korjasi viimeksi BmWiz Tampereella, ja siitä ei moitteen sanaa -- harmillinen homma vain on, etteivät ne korjauksetkaan pidä loputtomiin.


              Ja ai niin, jos yrittää tilata uuden boksin Saksasta, maksaa yhtä paljon kuin auto nykyään eikä kai ole edes varmaa saako niitä.
              Last edited by JaakkoK; 24-05-2022, 14:02.

              Comment

              • Jaeske
                Bimmer Rookie
                • May 2020
                • 34
                • Suonenjoki

                #8
                Originally posted by JaakkoK View Post
                Veikkaan ABS-boksia, kuulostaa täsmälleen samalta kuin minulla aikoinaan. Omassa autossa, -99 520i, boksi korjattiin kaksi kertaa ja lopulta mieht pajalla onnistuivat hankkiman purkuosan jostain, en tiedä mistä.


                Jos boksi on rikki, auto antaa väärän vikakoodin, joka viittaa anturiin.


                Boksien korjaaminen on aika spesiaalia hommaa, minulla korjasi viimeksi BmWiz Tampereella, ja siitä ei moitteen sanaa -- harmillinen homma vain on, etteivät ne korjauksetkaan pidä loputtomiin.


                Ja ai niin, jos yrittää tilata uuden boksin Saksasta, maksaa yhtä paljon kuin auto nykyään eikä kai ole edes varmaa saako niitä.

                Joo boksi se oli. Sattu hyvä tuuri, tuli purkuun 3ysi ja siitä saan kaikki mitä tarviin itelleni ku puran sen. Noh oli 001 loppunen boxi ja siis syypää ongelmaan oli ohjausyksikön "ylärivissä" olevat kultaisetjohdot joita kaksi joka renkaalle. Täytyy kokeilla tinata ne ihan mielenkiinnosta ja on eräs ajatus jolla saisi ehkä kestämään kohtalaisesti. Pitää rustata hommasta tänne sitte ku asia testattu. Kiitos kaikille neuvoista.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎