Announcement

Collapse
No announcement yet.

Outo ääni starttauksen jälkeen, suutin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kukkakaali57
    Newbiemmer
    • Jul 2022
    • 14
    • Kajaani, Suomi

    Outo ääni starttauksen jälkeen, suutin?

    Tosiaan onko kellään kokemusta kyseisestä viasta kun kylmäkäynnistää moottorin yön jäljiltä niin starttauksen jälkeen konehuoneesta kuuluu tsyktsyktsyk ääni noin sekunnin ajan kuulostaisi ihan kuin suutin kävisi vähän jäljessä tms. kierrokset ei heijaile mutta puskee vähän mustaa kun antaa kierroksia paikallaan. mitäs tehdä tai mistä lähteä etsimään vikaa? :think lisäten vielä tähän että auto on E39 530D automaatti vm 2003

    ja miten saa liitettyä videon tähän kun ei onnistunu mitenkään pistää luki vaan että invalid file tai jotaki sellasta
    Last edited by Kukkakaali57; 21-07-2022, 18:20. Reason: Lisäys
  • Kukkakaali57
    Newbiemmer
    • Jul 2022
    • 14
    • Kajaani, Suomi

    #2
    Video lisäys

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Joka tapauksessa startti on melkoisen pitkä. Suuttimien paluuvuodot ensimmäisenä mittaukseen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Kukkakaali57
        Newbiemmer
        • Jul 2022
        • 14
        • Kajaani, Suomi

        #4
        Oisko mahollista jos laturi ei lataa täysillä ja sen takia vähän tuo starttaus huono kun ei startti saa täysiä virtoja 🤔 ja myös vikakoodeina herjaa boost sensoria, netistä oon lukenut että oisi sama osa kuin MAP-anturi joka sijaitsee imusarjan takana?

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1840
          • Karjaa

          #5
          Huono laturikin toki vaikeuttaa starttia, mutta kannattanee silti aloittaa Clavurionin mainitsemalla tavalla.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Kukkakaali57
            Newbiemmer
            • Jul 2022
            • 14
            • Kajaani, Suomi

            #6
            Pitääs tässä vilkaista kun joutaa

            Comment

            • Kukkakaali57
              Newbiemmer
              • Jul 2022
              • 14
              • Kajaani, Suomi

              #7
              Semmonen tuli tässä vielä mieleen että tyhjäkäynnillä kun on kone lämmin niin öljynpaine valo hyppii päälle ja pois käy noin puoli sekuntia päällä ja sit pois ja sama uudelleen kokoaika tyhjäkäynnillä, ja hoksasin tossa että on entuudestaan jo EGR tulpattu tästä niin pitääkö näissä ohjelmoida se vielä pois ettei aiheuta vikavaloja tms, vuosimallia. 2003

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #8
                Originally posted by Wespa View Post
                Huono laturikin toki vaikeuttaa starttia, mutta kannattanee silti aloittaa Clavurionin mainitsemalla tavalla.
                Jos laturi on jumissa, toki se vaikeuttaa starttia.
                Mutta ei se nyt mitään LATAA startatessa, kun kierroksia on jotain 2-300!
                Lataus alkaa pian kun kone käynnistyy.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1840
                  • Karjaa

                  #9
                  Kyllä se väsynyt laturi ihan oikeasti aiheuttaa heikompaa käynnistymistäkin, toki varmaan on automallikohtaisia eroja miten paljon. Esim. tässä yksi video erimerkkisestä jossa asia käy hyvin ilmi: https://youtu.be/AHH7vxQOTEI
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Originally posted by Wespa View Post
                    Kyllä se väsynyt laturi ihan oikeasti aiheuttaa heikompaa käynnistymistäkin, toki varmaan on automallikohtaisia eroja miten paljon. Esim. tässä yksi video erimerkkisestä jossa asia käy hyvin ilmi: https://youtu.be/AHH7vxQOTEI
                    Tuossa on nyt takana jotain muuta, esim. akun varaus huono heikolla laturila ajelun takia, jännitteensäädin/diodisilta rikki ja vuotaa maihin yms vastaavaa.

                    Laturi ei vaikuta starttaamiseen suoraan mitenkään, ja se auto käynnistyy vaikka ilman laturia ihan hyvin kunhan akun varaus on hyvä.

                    Tämä nyt ei varmaan liity topicin autoon mitenkään kyllä.
                    Siihen suutintestiä (ohivuodot) kuten ehdotettu.
                    Voihan se joku mekaaninenkin rapista startin jälkeen, jakopää, venttiilinnostimet...

                    Comment

                    • Kukkakaali57
                      Newbiemmer
                      • Jul 2022
                      • 14
                      • Kajaani, Suomi

                      #11
                      Tosiaan mahtaa olla turbo lopuillaan tässä kamppeessa, vaihtoon 😁

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎