Mulla alkoi puhallin lyömään hanskoja tiskiin eli välillä ei lähtenyt pyörimään lainkaan ja silloinkin kun sattui lähtemään niin puhallusteho oli aika heikko. Siilen vaihto ei auttanut, joten hain KL:stä uuden moottorin (175,- BMW original taile) ja pyysin nimim. TJJ:ltä ohjeet (kiitos TJJ!). Kysyin vielä paikalliselta bmw-pajalta (Benkara) tarjousta vaihtotyölle eikä jätkä innostunut lainkaan, sanoi että on aikamoinen homma - melkeinpä päivä menee.
No noilla TIS:n ohjeilla sain vaihdettua moottorin itsekin, aikaa meni n. 5h ja siitä ehkä 1-2h upposi puuhasteluun lähes asian ytimessä eli moottorin suojakannen takaisinsovitteluun (niin että se on tiivis eikä puhalla ilmaa kojetaulun alle). Vanhasta moottorista oli ainakin kollektori aivan finaalissa, hiiletkin melkein. Laakerit vaikuttivat ehjiltä.
Homma siis ei ole lainkaan niin paha kun miltä kuulostaa - toki sen viisi tuntia olisi voinut kuluttaa myös jollain muulla tavalla...
No noilla TIS:n ohjeilla sain vaihdettua moottorin itsekin, aikaa meni n. 5h ja siitä ehkä 1-2h upposi puuhasteluun lähes asian ytimessä eli moottorin suojakannen takaisinsovitteluun (niin että se on tiivis eikä puhalla ilmaa kojetaulun alle). Vanhasta moottorista oli ainakin kollektori aivan finaalissa, hiiletkin melkein. Laakerit vaikuttivat ehjiltä.
Homma siis ei ole lainkaan niin paha kun miltä kuulostaa - toki sen viisi tuntia olisi voinut kuluttaa myös jollain muulla tavalla...
Comment