M52b25 koneella oleva, ei me päästöistä läpi. Co:ta ei meinaa millään saada koska ei pysy tasakaasulla. Kierrokset nousee kaasulla tosi nopeasti ja kun yrittää pitää tasaisesti, kierrokset vaan nousee vaikka kaasua ei paina. Mikä aiheuttaa tätä. Hc myös liian korkia. Imuvuotoja tarkistettu ja ei löytyny mitään mikä vois aiheuttaa ongelmaa.
Päästö ongelmaa ja kaasu ongelmaa
Collapse
X
-
Ensin crc:llä sekä brake cleanillä. Letkut sekä separattori ollu irti ja katottu läpi. Tulpan rejissä ei öljyä. Vikakoodia tuli vaan nokka-asenton tunnistinesta, ja sen vaihdoin. Inpalla katottu. Mitä fuel trim näyttää ja mitä lukemia pitääs näyttää?Originally posted by Wespa View PostMiten on tarkistettu niitä imuvuotoja? Vikakoodit voisi toki lukaista, ja fuel trimkin voisi kertoa jotain. Toimiiko kuitenkin muuten ajossa ihan normaalisti?
Toimii hyvin. Tehot tallella. Tuntuu myös tehokaammalta kun mikä mun toinen e39 on. Siinä toki m54b25.
Pakoputki saattaa hieman vielä vuotaa vaikka sitä yritetty paikantaa.
Comment
-
Automaatti vai manuaali, ei ole TU vaan ihan tavan M52?
Edit. Tuossa samantyyppistä ongelmaa: https://www.bimmerforums.com/forum/s...clutch-pressedLast edited by Wespa; 29-11-2022, 13:19.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Manuaali kyseessä. Ja vuosimalli 97. En tiedä onko tu vai ei. Kuinka sen tietääOriginally posted by Wespa View PostAutomaatti vai manuaali, ei ole TU vaan ihan tavan M52?
Edit. Tuossa samantyyppistä ongelmaa: https://www.bimmerforums.com/forum/s...clutch-pressed
Comment
-
Imusarjasta varmaan helpoiten näkee päällepäin, mutta jos tosiaan 97 auto niin sitten on ihan perus M52, eli käsittääkseni pelkällä vaijerikaasulla. Kaasuläppä varmaan kannattaa putsata kunnolla, ja katsoa ettei kaasuvaijeri hirtä mihinkään kiinni tai ole esim. rispaantunut tms. Kai se kaasuläppä voi kulua loppuunkin kuten tuossa linkin jutussa vissiin oli käynyt.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
En ollu aiemmin ajatellu asiaa mutta itse asiassa kierrokset jää hetken ylhälle kun vaihtaa vaihdetta. Varsinkin kylmänä, ja kun antaa vähä reippaammin kaasua. En usko ainakaan että vajeri jumittaa koska on sama asia vaikka suoraan kaasuläpästä yrittää pitää tasaisesti. Kaasuläpän oon putsannu. Eikä vaikuta olevan kulunu. Tuossa jutussa oli vissii tehty manuaali swapin, ja adaptiot oli pielessä. Tämä ei oo tietääkseni swapattu. Mitä kaikkee näin vanhaan voi esim. Inpalla tarkistaa. Voinko kattoo lamda tai ilmamassan arvoja? Jos ne näyttääs jotain vääriä lukemia?Originally posted by Wespa View PostImusarjasta varmaan helpoiten näkee päällepäin, mutta jos tosiaan 97 auto niin sitten on ihan perus M52, eli käsittääkseni pelkällä vaijerikaasulla. Kaasuläppä varmaan kannattaa putsata kunnolla, ja katsoa ettei kaasuvaijeri hirtä mihinkään kiinni tai ole esim. rispaantunut tms. Kai se kaasuläppä voi kulua loppuunkin kuten tuossa linkin jutussa vissiin oli käynyt.
Mitä se fueltrim tarkoittaa ja mitä sen pitääs näyttää?
Comment
Comment