Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 oikealla edessä kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    E39 oikealla edessä kolisee

    Elikkä viime aikoina on alkanut oikealla edessä kolisemaan pienillä nopeuksilla, kuuluu sisälle aivan selvästi tuo ääni... Katselin hieman etupään akseliston kuntoa ja totesin kuvassa näkyvän tukivarren yläkumipään olevan aikas loppu.
    --> http://www.zeckhausen.com/images/Bearings/end_link.jpg

    Löytyiskö vaihto-ohjetta tuolle osalle, osaako joku sanoa mitään hintatietoa tuolle? Onko kyseessä "koiranluu" ?
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by superb
    Elikkä viime aikoina on alkanut oikealla edessä kolisemaan pienillä nopeuksilla, kuuluu sisälle aivan selvästi tuo ääni... Katselin hieman etupään akseliston kuntoa ja totesin kuvassa näkyvän tukivarren yläkumipään olevan aikas loppu.
    --> http://www.zeckhausen.com/images/Bearings/end_link.jpg

    Löytyiskö vaihto-ohjetta tuolle osalle, osaako joku sanoa mitään hintatietoa tuolle? Onko kyseessä "koiranluu" ?
    Koiranluu on kyseessä..hintaa noin 40€ riippuen mistä sen hakee.

    Vaihto-ohje. Mutterit auki muistaakseni 16mm avaimella...niitä tarvitsee kaksi kun toisella pitää vastaan siitä kumin puolelta ja toisella avaa mutterin. Sitten vain uusi tilalle käänteisessä järjestyksessä.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Elikkä helpolla hoituu tuo homma näköjään...

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by superb
        Elikkä helpolla hoituu tuo homma näköjään...
        Jep...jos vain työkalut pysyy käsissä ja renkaan osaa irroittaa niin onnistuu helposti...saattaa olla hiukan helpompaa jos molemmat etukulmat on ylhäällä...silloin kallistuksenvakaaja ei ole niin jännittyneenä kuin silloin jos toinen kulma vain on ylhäällä.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Näyttäis motonetissa olevan 19e/kpl tuommoinen osa...

          500s E39 Etuvakaajan yhdystanko vasen (nivelpäät/90°/ei V8) 18-1402
          19.00

          500s E39 Etuvakaajan yhdystanko oikea. . . . . . . . . . . 18-1403 19.00


          Koliseeko noi koiranluut yleensä näissä autoissa? Iskari on vaihdettu kesällä -04, mutta sitä ylälaakeria siihen iskariin ei vaihdettu.
          Autona 528i -96

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by superb
            Näyttäis motonetissa olevan 19e/kpl tuommoinen osa...

            500s E39 Etuvakaajan yhdystanko vasen (nivelpäät/90°/ei V8) 18-1402
            19.00

            500s E39 Etuvakaajan yhdystanko oikea. . . . . . . . . . . 18-1403 19.00


            Koliseeko noi koiranluut yleensä näissä autoissa? Iskari on vaihdettu kesällä -04, mutta sitä ylälaakeria siihen iskariin ei vaihdettu.
            Autona 528i -96
            Mulla ei ehtinyt alkaa kolisemaan...vaihdoin kun huomasin kumin olevan rikki..ja tosiaan...toi hinta mitä muistelin taisi olla hinta parille.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Jaba_87
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 63
              • Tyrnävä

              #7
              Mulla kolisi vasen etupää ja syynä oli iskarin yläpään kiristys mutteri löysällä, sitä kun kiristi niin enään ei kolise.
              Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7431
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Jaba_87 View Post
                Mulla kolisi vasen etupää ja syynä oli iskarin yläpään kiristys mutteri löysällä, sitä kun kiristi niin enään ei kolise.
                Tyhmänä kysyn että mikäs mutteri tuo sitten on? Voisi varmistaa ettei vika ole tuolla ennen kuin alkaa uusimaan läjäpäin osia alustaan.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Tyhmänä kysyn että mikäs mutteri tuo sitten on? Voisi varmistaa ettei vika ole tuolla ennen kuin alkaa uusimaan läjäpäin osia alustaan.
                  Siellä konehuoneen puolella oleva iskarin kiinnitys. Olikohan siinä muovitulppa päällä.

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by exodus View Post
                    Siellä konehuoneen puolella oleva iskarin kiinnitys. Olikohan siinä muovitulppa päällä.
                    Eli siis tarkoitetaan varmaankin iskarin yläpäässä olevaa mutteria, jolla koko jousihässäkkä yläpuoline laakereineen ja kumineen kiristetään.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7431
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Valkman View Post
                      Eli siis tarkoitetaan varmaankin iskarin yläpäässä olevaa mutteria, jolla koko jousihässäkkä yläpuoline laakereineen ja kumineen kiristetään.
                      Juu, näin ajattelinkin, mutta mietin vain että mikä on oikea mutteri mitä lähteä pellin alta kirimään. Vai haitanneeko tuo jos tarkistaa että kaikki siinä yläpäässä olevan on kireellä...?
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by superb View Post
                        Näyttäis motonetissa olevan 19e/kpl tuommoinen osa...
                        Koliseeko noi koiranluut yleensä näissä autoissa? Iskari on vaihdettu kesällä -04, mutta sitä ylälaakeria siihen iskariin ei vaihdettu.
                        Autona 528i -96
                        Kyllä nämä on kulutustavaraa näissä- kuten aika monessa muussakin saksalaisessa autossa. Omassani meni vaihtoon 160 tkm:n kohdalla.
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • Valkman
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 712
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Juu, näin ajattelinkin, mutta mietin vain että mikä on oikea mutteri mitä lähteä pellin alta kirimään. Vai haitanneeko tuo jos tarkistaa että kaikki siinä yläpäässä olevan on kireellä...?
                          En ainakaan keksi hyvää syytä .. no ehkä, että räikkä kuluu. Oikea mutteri siis on sen kupin alla oleva.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7431
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Valkman View Post
                            En ainakaan keksi hyvää syytä .. no ehkä, että räikkä kuluu. Oikea mutteri siis on sen kupin alla oleva.
                            OK, kiitos. Pitää tsekata nuo heti kun sataa vähemmän kuin nyt.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7431
                              • Oulu

                              #15
                              Vajaa vuosi sitten tammikuussa vaihdettiin eteen molemmat reaktiotangot ja vasen alatukivarsi sekä kallistuksenvakaajan koiranluut. Näillä hävisi kolinat, mutta nyt taas kuuluu kolinaa vasemmalta edestä hitaissa vauhdeissa jos on epätasainen pinta tiessä.

                              Voiko joku noista em. osista todella kulua vuodessa loppuun jos alle on mennyt jotain sekundalaatuista osaa? Koiranluut ja reaktiotangot oli kyseenalaisen ATP:n osia, mutta reaktiotankojen puslat tuli KL-varaosista. Alatukivarsi taas tuli jostain paikallisesta liikkeestä.

                              Itse tuskin osaan noista sanoa mikä ois äänen aiheuttaja joten pitäis kai viedä auto pajalle ihmeteltäväksi ja ostaa uusia osia vasta sitten.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎