E39 huohotinputki?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anatolisnki
    replied
    Itsellä on tuonlainen systeemi, http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=15.

    Siis e36 m52b28. Onko pelkoa että osa nro2 jäätyy? Vai jäätyykö vaan putki (osa nro1), jos sekään..?
    Putsasin putkea ja siellähän oli aikamoiset mällit sisällä. Koitin myös putsailla tota venttiiliä, aika tahnaa oli..

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    ETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu.
    Pitänee käydä joskus tihrustaan tuon separaattorin numero niin voi lopettaa jossittelun, vaikka onkin tuo 842. Kiitos tiedoista.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Sinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.
    Kyllä, mutta silti on saatavana tavallista separaattoria ja eristettyä! ETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu. Katsokaa se keltainen ja punainen viiva siitä laittamastani kuvasta

    keltainen viiva tavallinen !
    punainen viiva eristetty !

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    ETK ei kuitenkaan tarjoa noita osia M52TU-moottoriin
    Niin mikä etk ei tarjoa, kyllä ainakin minun etk:ooni tarjoaa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Eli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin. Moottorihan on M52TU.
    Sinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    ETK ei kuitenkaan tarjoa noita osia M52TU-moottoriin, ne on vasta M54 yhteydessä. Mutta tuo huohotinseparaattorin osanumero on sama molemmissa joten M54:n osa käy vanhempaan. Lisäksi pitää vaihtaa letkut 2, 3 ja 4.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Tarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.
    Mun autossa on Order options -listalla:
    842 COLD CLIMATE VERSION

    Eli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin. Moottorihan on M52B25TU.

    EDIT: Tässäpä vielä kuvakin.

    Last edited by Petri.Kekkonen; 13-01-2007, 18:39.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Itselläni on sellainen luulo asiaan että M50 ja M52 koneisiin EI saa mitään lämmitettyjä tai eristettyjä huohottimia.
    Sen sijaan vasta M52tu ja M54 koneeseen tuli lämpöeristetty huohotin separaattori.
    Mutta tuossa pari kuvaa vertailun vuoksi:
    Vasen kuva lämpöeristetty M52tu / M54 huohotin.
    Oikea kuva M52 "tavallinen" huohotin.

    Tämä siis minun olettamukseni asiaan

    edit: Ja se M52tu / M54 huohotin separaattorit on kyllä niin ahtaassa välissä, että on hankala nähdä päältä päin onko siellä tavallinen vai-ko eristetty.
    Tarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.
    Last edited by Spetke; 31-03-2022, 19:21.

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kerrotko vielä oliko tässä autossa sitten tuo kylmien maiden paketti vai ei?
    ei mitään tietoa, että onko tuossa joku paketti... tuskin.

    Leave a comment:


  • suffeli
    replied
    Itellä on kans tuo M52B28TU kone, joten kiinnostais erittäin paljon, että saako/pitääkö tuohon asentaa jotain huohotinlämmittimiä tms?

    Leave a comment:


  • Mikazu
    replied
    Näytti tuolla kokkolankin bmw merkkihuollossa olevan viime talvena uudehkoja bemareita josta oli öljyt tullu pihalle..oisko ollu esim: e46 330 ?? ei muista..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Mutta ei ole kovinkaan kallis toimenpide laittaa kylmien maiden eristetty huohotin.
    Kerropa vielä mikä osa/osat sinne pitää vaihtaa, 2.8l M52TU moottoriin siis. Pelkkä letku vai jotain muutakin?

    Minä kun en huomannut mitään tuollaista kun Suomi-autoja taannoin katselin. Mutta en ole mikään moottoriasiantuntija, joten joku ero saattoi jäädä huomaamatta.

    Maahantuojaltahan tuli muutama vuosi sitten se kehoite käydä merkkiliikkeessä tuon takia, ei siellä löydetty tuohon lämmitettävää systeemiä, joten todettiin ettei sitä tarvita.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Keimo View Post
    Soitin BMW-Suomeen eli maahantuojalle, josta asioista vastaava hemmo sanoi, että kaikkiin Suomeen tuotuihin BMW -autoihin on asennettu ns. kylmien maiden paketti jo tehtaalla useamman vuoden ajan, mikä pitää sisällään tuon huohotinputken lämmittimen. VIN-koodilla se oli ennen Skandinavia paketti.
    Kyllä tämä tasan tarkkaan paikkansa pitää.
    Ja kyllä niitä vaan on jäätyä napsahdellut. mikäli ei lämmitettävää huohotinta ei ole ollut.
    Ja asiahan ei ole aivan tasapuolinen bensiini ja diesel moottoreiden kanssa. yleensä bensiini moottoreiden huohotukset (bemareissa) on nätisti jemmassa siellä imusarjan alla ja läheskään kaikissa mootoreissa ei ole mitään lämpövastuksia, vaan separaattorit on vain eristetty semmoisella kumisolumuovi eristevällyllä, sekä tietyt putket. Vasta ns uudemmissa bensiinikoneissa on kanssa ruvettu käyttämään lämpövastuksia huohotin putkissa.
    Dieselin jäätyminen on sinänsä hieman toisenlainen asia. Kun miettii turboahtimen imuaukkoa ja sitä kuinka kova virtaus siellä on, kun huohotin on johdettu juurikin siihen turbon imuaukon läheisyyteen. Niin siinähän se herkin paika tietenkin on.

    Ja sehän on sitten jokaisen oma asia, että miten näihin kyseisiin asioihin suhtautuu. Mutta ei ole kovinkaan kallis toimenpide laittaa kylmien maiden eristetty huohotin.

    Tuossa vielä yksi diesel moottoreita koskeva ohje mikäli jollain jäänyt huomaamatta:

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by tero_v View Post
    kyllä bmw e39 voi jäätyä... omani ainakin tänään jämähti.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88535
    Kerrotko vielä oliko tässä autossa sitten tuo kylmien maiden paketti vai ei?

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    kyllä bmw e39 voi jäätyä... omani ainakin tänään jämähti.

    Leave a comment:

Working...
X