E39 huohotinputki?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • thebluenile
    replied
    Laitoin AutoJerryyn tarjouspyynnön huohottimen vaihtamisesta. Tuli yksi tarjous, jossa tarjottiin: "venttiili, kampikammiotuuletus (Huohotin)". Eli kyseessä jonkinlainen huolto huohottimelle?

    Onko edes järkeä yrittää huohotinta huoltaa, jos sen "kilometrit" alkaa olla täynnä?

    Leave a comment:


  • Samppale
    replied
    Originally posted by jaarli81 View Post
    Motonetissa on kans separaattori + 4 letkua ja hinta jotain 135€ suunnilleen. Liekkö saman valmistajan, en tiedä kun en ole nähnyt itse.

    Täytyypä kattoa missä kunnossa letkut on että tarviiko vaihtaa kaikkia...toisaalta samaan konkurssiin menee kun kerta osatkin on jo pöydällä odottamassa!
    Niitten ehjänä irroittaminen on todella työlästä. Helpompi irroittaessa laittaa palasiksi, niin nopeuttaa hommaa aika paljon.

    Leave a comment:


  • jaarli81
    replied
    Motonetissa on kans separaattori + 4 letkua ja hinta jotain 135€ suunnilleen. Liekkö saman valmistajan, en tiedä kun en ole nähnyt itse.

    Täytyypä kattoa missä kunnossa letkut on että tarviiko vaihtaa kaikkia...toisaalta samaan konkurssiin menee kun kerta osatkin on jo pöydällä odottamassa!

    Leave a comment:


  • Samppale
    replied
    Originally posted by jaarli81 View Post
    Tänään kävin hakemassa tuon eristetyn huohotinputki setin separaattoreineen. Kuopion Laakkonen ei tiennyt korjaussarjasta vaan myi erikseen osat. Kuulin puhelimessa hinnan 80€, joka olikin korvamato eli oikeasti 180€...ihanan kallista Vähän jäi kismittämään, mutta pakko saada osat keskiviikoksi.

    Tuossa osanumerot ja nimet jos jollain tarve ja autona E39 2.2 koneella -01 eli M54B22:

    11617533400 Separaattori/Huohotin venttiili
    11157532629 Huohotin putki /Vent house
    11617504536 Huohotin letku / Return pipe
    11617533398 Letku / Vent pipe
    11617533399 Letku / Connecting line
    Itse eilen ostin kl-varaosasta 115€ hintaan. Tosin ei ollut neljää letkua. Se ylin letku siinä imusarjan päällä ei ollut yhtään töhnässä.

    Leave a comment:


  • jaarli81
    replied
    Tänään kävin hakemassa tuon eristetyn huohotinputki setin separaattoreineen. Kuopion Laakkonen ei tiennyt korjaussarjasta vaan myi erikseen osat. Kuulin puhelimessa hinnan 80€, joka olikin korvamato eli oikeasti 180€...ihanan kallista Vähän jäi kismittämään, mutta pakko saada osat keskiviikoksi.

    Tuossa osanumerot ja nimet jos jollain tarve ja autona E39 2.2 koneella -01 eli M54B22:

    11617533400 Separaattori/Huohotin venttiili
    11157532629 Huohotin putki /Vent house
    11617504536 Huohotin letku / Return pipe
    11617533398 Letku / Vent pipe
    11617533399 Letku / Connecting line

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Liekö tässä mitään uutta on (en jaksanut lukea koko threadi), oma tuonti e39 530da kävi ekassa nesteidenvaihtohuollossa ja oli mekaanikko pistänyt huomautuksen että ei ole huohotinputken lämmitintä. Mulla on huonoja kokemuksia lähinnä ranskalaisista ton tuuban kanssa, joten tilaukseen. Oulun Wetterillä hinta oli 100e. Asennus 12.2.

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • Rike
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Just kattelin näitä http://www.realoem.com:sta ja tosiaan E39+M52TU-koneeseen ei ole listattu eristettyä versiota, mutta E39+M54 kyllä löytyy.
    Tietämättä asiasta sen enempää. Omaan E39:n M52B28 koneeseen ei ainakaan erään valtakunnallisen merkkihuoltoliikkeen mukaan ole saatavilla mitään talvimallin huohotinta. Se kai lienee selvää.

    Uudemmissa 52TU-koneissa asia näyttää olevan monimutkaisempi. Voi toki aina olla, kyseinen varuste on olemassa, mutta juuri jossain tietyssä vuosi/korimallissa ei vain jostain syystä kuulu varaosalistaan. Eli ehkä he eivät vain halua tai saa asentaa sitä, vaikka osa olisikin olemassa. Tässäpä tapauksessa aina voi kysyä jostain asiantuntevasta "ei-merkkiliikkeestä" josko jonkun virityksen sinne saisi, omalla vastuulla tietty =)

    Meni jossitteluksi, mutta joku tietävämpi voisi valaista miten tämän homman kanssa oikein on. Tuo tieto tuli itselleni suoraan huoltomiehen suusta tiskillä asioidessani viime kesänä.
    Last edited by Rike; 29-01-2007, 23:58.

    Leave a comment:


  • hazys
    replied
    Mikä tuo huohotinputki on ja mitä sen läpi virtaa? Mä laitoin sen tänään laakkosella vaihtoon kun kuulin pelottelua joka paikasta. Remontti maksaa 260 € töineen osineen.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Noiden näkyminen ETK:ssa on näköjään kiinni siitä minkä auton valitsee, tuo Spetken ETK:n auto ilmeisesti oli E46 325? Siinä näkymä on juuri tuollainen mutta jos valitsee E39:n niin noita osia ei näy. Outo juttu.
    Just kattelin näitä http://www.realoem.com:sta ja tosiaan E39+M52TU-koneeseen ei ole listattu eristettyä versiota, mutta E39+M54 kyllä löytyy.

    Kiinnosta nyt selvittää lopullisesti mikä on oman auton osalta tilanne eli onko siellä separaattorina 11617501566 vai 11617533400. Pitää kai käydä jutteleen huollon tiskillä asiasta... Oispa nyt joku kuituoptiikkaa käyttävä kamera niin vois yrittää tihrustaa onko sitä numeroa jossain näkyvissä ilman että alkaa purkaan mitään.

    Leave a comment:


  • jms-btcf
    replied
    Onko kukaan vaihtanut M57:n (530d) sylinterin kannessa olevaa huohotinta osa 11? Ei ole kuulunut juttua joten ei taida olla kovinkaan kriittinen osa...

    Leave a comment:


  • ruikki
    replied
    e 36:sta jääty viime talvena huohotin putki ja pukkas öljyä venttiilikopan välistä. laiton uudet tiivisteet varalta ja putsasin putken ja toimii. eikai se ainakaa tuossa autossa mitää säre, jostakin vaan on pakko päästää paineet läpi ja tiivistehän se heikoin kohta on vissiin.
    ja tuon huohotin putki kuuluu huoltaa eli puhdistaa jo ennalta ehkäisemään jäätymistä, jossakin oppaassa näin luki.
    ja joissakin tapauksessa jäätyminen johtuu lämpötilan vaihtelusta. kun putken sisällä kulkee lämmintä ja ulkopuoleella on pirun kylmä syntyy "kondensio vettä" putkeen joka sitten jäätyy ja tukkii putken. näin on joku sanonut

    Leave a comment:


  • AkiV
    replied
    hmmm.... joskus kun tuli omistettua "elämäni huonoin auto" ...eli Peugeot 309 ...niin tuli tutustuttua näihin prkuleen öljyjen ruiskuumisiin konehuoneeseen muutamia kertoja
    huoh! ... kyllä opin vihaamaan patonki-biilejä oikein olan takaa

    joten...jos e39 kiisseleissä on samaa hommaa niin järpele pistän jonkun sukanlämmittimen putken varteen teipillä ja virta pattereista tai jostain pirun dynamosta

    vaikka en tiiä sitten... jos jäsähtää tukkkoon huohotin niin voiko se rikkoa jotain arvokasta? ..pököttiä vietiin aina automaan huoltoon ja makso maltaita, mutta ei kyllä ollut tietoo mitä siihen tehtiin tukkeutumisen jälkeen
    mutta jos hesan ympäristöstä löyty joku joka virittelee kotikutoisia lämmittimiä tai muuta 'halvempaa kun laakkonen' - viritelmää niin saa pistä privaa

    -a-

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Noiden näkyminen ETK:ssa on näköjään kiinni siitä minkä auton valitsee, tuo Spetken ETK:n auto ilmeisesti oli E46 325? Siinä näkymä on juuri tuollainen mutta jos valitsee E39:n niin noita osia ei näy. Outo juttu.
    Juu, kyllä oikeassa olet: eli kun valitsen E39 528 -99 niin ei tarjoa eristettyä huohotinta, vaikka pitäisi olla sama kone kuin E46 ?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Noiden näkyminen ETK:ssa on näköjään kiinni siitä minkä auton valitsee, tuo Spetken ETK:n auto ilmeisesti oli E46 325? Siinä näkymä on juuri tuollainen mutta jos valitsee E39:n niin noita osia ei näy. Outo juttu.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Niin mikä etk ei tarjoa, kyllä ainakin minun etk:ooni tarjoaa.
    Ei tarjoa kumpikaan, tuo vanha ETK (1.1.0 - 1/2005) eikä myöskään uudempi (1.2. - 8/2006) Java-räpellys. Sinullako ne näkyy vaikka ottaa autoksi esim. 528 -99 mallin? Mikä ETK:n versio? Mikä markkinalue on valittuna?

    Leave a comment:

Working...
X