Itsellä on tuonlainen systeemi, http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=15.
Siis e36 m52b28. Onko pelkoa että osa nro2 jäätyy? Vai jäätyykö vaan putki (osa nro1), jos sekään..?
Putsasin putkea ja siellähän oli aikamoiset mällit sisällä. Koitin myös putsailla tota venttiiliä, aika tahnaa oli..
E39 huohotinputki?
Collapse
X
-
Pitänee käydä joskus tihrustaan tuon separaattorin numero niin voi lopettaa jossittelun, vaikka onkin tuo 842. Kiitos tiedoista.Originally posted by Spetke View PostETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu.
Leave a comment:
-
Kyllä, mutta silti on saatavana tavallista separaattoria ja eristettyä! ETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu. Katsokaa se keltainen ja punainen viiva siitä laittamastani kuvastaOriginally posted by TJJ View PostSinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.
keltainen viiva tavallinen !
punainen viiva eristetty !
Leave a comment:
-
Sinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin.
Moottorihan on M52TU.
Leave a comment:
-
ETK ei kuitenkaan tarjoa noita osia M52TU-moottoriin, ne on vasta M54 yhteydessä. Mutta tuo huohotinseparaattorin osanumero on sama molemmissa joten M54:n osa käy vanhempaan. Lisäksi pitää vaihtaa letkut 2, 3 ja 4.
Leave a comment:
-
Mun autossa on Order options -listalla:Originally posted by Spetke View PostTarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.
842 COLD CLIMATE VERSION
Eli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin.
Moottorihan on M52B25TU.
EDIT: Tässäpä vielä kuvakin.
Last edited by Petri.Kekkonen; 13-01-2007, 18:39.
Leave a comment:
-
Itselläni on sellainen luulo asiaan että M50 ja M52 koneisiin EI saa mitään lämmitettyjä tai eristettyjä huohottimia.
Sen sijaan vasta M52tu ja M54 koneeseen tuli lämpöeristetty huohotin separaattori.
Mutta tuossa pari kuvaa vertailun vuoksi:
Vasen kuva lämpöeristetty M52tu / M54 huohotin.
Oikea kuva M52 "tavallinen" huohotin.
Tämä siis minun olettamukseni asiaan
edit: Ja se M52tu / M54 huohotin separaattorit on kyllä niin ahtaassa välissä, että on hankala nähdä päältä päin onko siellä tavallinen vai-ko eristetty.
Tarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.Last edited by Spetke; 31-03-2022, 19:21.
Leave a comment:
-
Itellä on kans tuo M52B28TU kone, joten kiinnostais erittäin paljon, että saako/pitääkö tuohon asentaa jotain huohotinlämmittimiä tms?
Leave a comment:
-
Näytti tuolla kokkolankin bmw merkkihuollossa olevan viime talvena uudehkoja bemareita josta oli öljyt tullu pihalle..oisko ollu esim: e46 330 ?? ei muista..
Leave a comment:
-
Kerropa vielä mikä osa/osat sinne pitää vaihtaa, 2.8l M52TU moottoriin siis. Pelkkä letku vai jotain muutakin?Originally posted by Spetke View PostMutta ei ole kovinkaan kallis toimenpide laittaa kylmien maiden eristetty huohotin.
Minä kun en huomannut mitään tuollaista kun Suomi-autoja taannoin katselin. Mutta en ole mikään moottoriasiantuntija, joten joku ero saattoi jäädä huomaamatta.
Maahantuojaltahan tuli muutama vuosi sitten se kehoite käydä merkkiliikkeessä tuon takia, ei siellä löydetty tuohon lämmitettävää systeemiä, joten todettiin ettei sitä tarvita.
Leave a comment:
-
Kyllä tämä tasan tarkkaan paikkansa pitää.Originally posted by Keimo View PostSoitin BMW-Suomeen eli maahantuojalle, josta asioista vastaava hemmo sanoi, että kaikkiin Suomeen tuotuihin BMW -autoihin on asennettu ns. kylmien maiden paketti jo tehtaalla useamman vuoden ajan, mikä pitää sisällään tuon huohotinputken lämmittimen. VIN-koodilla se oli ennen Skandinavia paketti.
Ja kyllä niitä vaan on jäätyä napsahdellut. mikäli ei lämmitettävää huohotinta ei ole ollut.
Ja asiahan ei ole aivan tasapuolinen bensiini ja diesel moottoreiden kanssa. yleensä bensiini moottoreiden huohotukset (bemareissa) on nätisti jemmassa siellä imusarjan alla ja läheskään kaikissa mootoreissa ei ole mitään lämpövastuksia, vaan separaattorit on vain eristetty semmoisella kumisolumuovi eristevällyllä, sekä tietyt putket. Vasta ns uudemmissa bensiinikoneissa on kanssa ruvettu käyttämään lämpövastuksia huohotin putkissa.
Dieselin jäätyminen on sinänsä hieman toisenlainen asia. Kun miettii turboahtimen imuaukkoa ja sitä kuinka kova virtaus siellä on, kun huohotin on johdettu juurikin siihen turbon imuaukon läheisyyteen. Niin siinähän se herkin paika tietenkin on.
Ja sehän on sitten jokaisen oma asia, että miten näihin kyseisiin asioihin suhtautuu. Mutta ei ole kovinkaan kallis toimenpide laittaa kylmien maiden eristetty huohotin.
Tuossa vielä yksi diesel moottoreita koskeva ohje mikäli jollain jäänyt huomaamatta:
Leave a comment:
-
Kerrotko vielä oliko tässä autossa sitten tuo kylmien maiden paketti vai ei?Originally posted by tero_v View Postkyllä bmw e39 voi jäätyä... omani ainakin tänään jämähti.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88535
Leave a comment:
-
kyllä bmw e39 voi jäätyä... omani ainakin tänään jämähti.
Leave a comment:
Leave a comment: