E39 huohotinputki?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaakkoso
    replied
    kokemusta

    Vähän OT, mut kerronpa e46:sestani.
    Viime talvena jääty huohotin omasta kolmosesta 316 -02. Öljyä puski pihalle ja auto seinäjoen Auto-Kaareen. Huohotin vaihtoon, mutta onneks takuu korvas..
    En siis pitäisi ihmeena jos myös e39 olisi moista ongelmaa..
    Last edited by jaakkoso; 20-10-2005, 17:04.

    Leave a comment:


  • 525TDS Touring
    replied
    Originally posted by ART
    Tämähän käy mielenkiintoiseksi.. Kun eräs näistä asioista minua enemmän ymmärtävä tuttavani eilen illalla viittasi nimenomaan tuohon VAG:n 1.6-bensakoneeseen, että siinä on ollut tuota ongelmaa. Ja meinasi myös että diesel-moottorissa ei varmaankaan tapahdu lähellekään niin paljon höyrystymistä kuin bensamoottorissa, ja nimenomaan tämä höyrystyminen olisi se mikä sen huohotinputken jäädyttäisi ja aiheuttaisi öljyjen ulostautumisen?

    Eli kummin päin tuo nyt sitten on, höyryileekö bensapelit enemmän kuin dieselit?
    Bensat ne höyryää.. Yhtäkään dieseliä en tiedä että huohotin olisi jäätynyt. Peugeoteissa ja VAG:ssa ongelma on todellinen. Hyvin paljon vaikuttaa huohotinputken sijainti. Etuvetoisissa missä kone on poikittain ja huohotin viiman puolella, jäätyminen on melko varma asia.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Kaikkiin, siis myös bensa? Ainakin se uusi E39 jonka huoltokirjaa katselin oli ilman tuota pakettia, siis varustenumero 842.

    Leave a comment:


  • Keimo
    replied
    Soitin BMW-Suomeen eli maahantuojalle, josta asioista vastaava hemmo sanoi, että kaikkiin Suomeen tuotuihin BMW -autoihin on asennettu ns. kylmien maiden paketti jo tehtaalla useamman vuoden ajan, mikä pitää sisällään tuon huohotinputken lämmittimen. VIN-koodilla se oli ennen Skandinavia paketti.

    Jos joku haluaa inttää lisää, niin ottakoon yhteyttä maahantuojaan ja haukkukoon valehtelijoiksi ja salaliittolaisiksi. Case closed.

    Leave a comment:


  • ART
    replied
    No, mulla väpäjää tota kakkaa sen verran herkästi housunpunttiin että taidan investoida tuon 35e ja nysvätä siihen edes jonkunnäköisen tarvikemallin lämmityksen, niin ei tarvitse pelätä turhaan. Toivottavasti sen vaan saa tuosta lämmityselementistä nysvättyä niin kuin tarvikeliikkeen ukot kehui. Niitä asennusvinkkejä otetaan edelleen vastaan.

    Kiitokset mielipiteistä ja tiedoista kaikille!

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Luin kyllä viestin, johon Keimo viittasit, mutta olen edelleen sitä mieltä että jos niissä sadoissa (vai tuhansissa) Suomeen uutena tuoduissa E39:seissä ei ko. varustetta ole, sen tarpeellisuus on kyseenalainen.

    Tarpeellisuuteen voi riittää sekin, että itsellä on varmempi mieli asian suhteen kun asia on hoidettu. Itse en kumpaankaan omistaani E39:siin nähnyt tarpeelliseksi lämmitettyä huohotinta asentaa, enkä todennäköisesti tule asentamaan sitä seuraavaankaan.

    Edit: Pösön käyttäminen referenssinä ei oikein kelpaa. Jos sitä pidettäisiin vertailukohtana, pitäisi laittaa pahvia syylärin eteen, rakentaa imuilman esilämmitys jäätyvän kaasuläpän takia jne. Jotkut autot kun eivät ole suunniteltu toimimaan miinusasteissa..
    Last edited by -Tapi; 19-10-2005, 10:11.

    Leave a comment:


  • Keimo
    replied
    Originally posted by -Tapi
    Se on yhtä naurettava kustannus kuin maadoitushännän ostaminen autoonsa, sekin toimii, kun ei osata todistaa miksei toimisi..

    Kyse onkin periaatteellisesta kusetuksesta varaosamyyjien/maahantuojan kannalta: Miksi Suomi-autoissa ei ole ko. varustetta vaikka se myyjän mielestä on Suomen oloissa tarpeellinen??
    No ilmeisesti jo luit yllä olevan viestin. Ystäväni on työssä BMW-liikkeessä ja häneltä asiasta kuulin ja oli omaankin dieseliin sen asentanut. Mitään ei ole pakko asentaa, jos ei huvita. Ei siinä mitään.

    Leave a comment:


  • tuomkiti81
    replied
    Originally posted by janson
    Kyllä ongelma on todellinen. Faijan 520i vm-00 jatkeesta jäätyi tuo putki ja taisipa öljyä lentää pakoputkestakin! Kieltämättä koin tapauksesta hyvänolon tunnetta. Mainitsin isälle tuosta putkesta muta hän totesi " Tää on sen verran uudempi auto kuin sulla, että varusteet on kunnossa.." Muutama viikko tuon lausunnon jälkeen hän soitti minulle hädissään, että mikä on, kun nousee höyryä konepellin alta ja suunnillen kaikki varoitusvalot vilkkuu eikä auto käynnisty...
    mitä kaikkee meni paskaksi?

    Leave a comment:


  • janson
    replied
    Originally posted by MakeJ
    Tämä huohotinputken jäätymis juttu vähän ihmetyttää? Onko tämä oikeesti ongelma E39:ien kanssa? Koskeeko molempia diesel ja bensa koneita? Kuinka monella on oikeesti jäätynyt huohotinputki ja tullut öljyä koneesta ulos?
    Kyllä ongelma on todellinen. Faijan 520i vm-00 jatkeesta jäätyi tuo putki ja taisipa öljyä lentää pakoputkestakin! Kieltämättä koin tapauksesta hyvänolon tunnetta. Mainitsin isälle tuosta putkesta muta hän totesi " Tää on sen verran uudempi auto kuin sulla, että varusteet on kunnossa.." Muutama viikko tuon lausunnon jälkeen hän soitti minulle hädissään, että mikä on, kun nousee höyryä konepellin alta ja suunnillen kaikki varoitusvalot vilkkuu eikä auto käynnisty...

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Se on yhtä naurettava kustannus kuin maadoitushännän ostaminen autoonsa, sekin toimii, kun ei osata todistaa miksei toimisi..

    Kyse onkin periaatteellisesta kusetuksesta varaosamyyjien/maahantuojan kannalta: Miksi Suomi-autoissa ei ole ko. varustetta vaikka se myyjän mielestä on Suomen oloissa tarpeellinen??

    Leave a comment:


  • Keimo
    replied
    No PSA konsernin autoja oli kymmenittäin paskana 2 vuoden takaisen pakkasaallon jälkeen. PUGsportin sivuilta löytyy lisää. Silloin meni uusia ja vanhoja vehkeitä.

    Tuo on niin naurettava kustannus vahinkoihin verrattuna, että enpä miettisi asiaa kauempaa. Pohjoisessa tulee vielä reissattua useammin, joten eipähän tarvitse miettiä niillä 30- 35 asteen pakkasilla (+ ajoviima)

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Miten noissa kylmän kelin legendoissa aina käytetään lappia Ei siellä usein ole sen kylmempää kuin etelämmässäkään.. Se 30 ja risat miinusta on koettu moneen kertaan etelässäkin. Jos huohottimessa olisi jäätymisongelma, se ei katsoisi onko lämmintä -15 vaiko -35. Kysehän on siitä, onko putkessa paikaa, mihin kosteus voi tiivistyä ja tukkia putken jäätyessään.

    Leave a comment:


  • ART
    replied
    Kuulin tänään "varmalta taholta" että 530d olisi taannoin sylkenyt Lapissa öljynsä pihalle.

    Noh, kysäisin sitten tarvikeliikkeestä, niin heillä oli tarjolla sellainen ratkaisu, että huohotinputken ympärille kietaistaan lämmitinelementti, jolle otetaan virta jostain releeltä mikä on päällä silloin kun autossa on virrat päällä. Elementti pysyy paikallaan kutistesukalla. Viritelmähän tuo on, mutta takuulla ajaa saman asian kuin alkuperäinenkin. Hintaa oli 35e. Onko kukaan asentanut tuollaista, ja olisiko linkkivinkkiä ETK/TIS mistä voisi katsella sopivaa räjäytyskuvaa asennusta itselleen selvittääkseen?

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Oli kummin päin tahansa, kukaan bensa- tai dieselbemaristi tuskin on kokenut tuota putken jäätymistä..

    Leave a comment:


  • ART
    replied
    Tämähän käy mielenkiintoiseksi.. Kun eräs näistä asioista minua enemmän ymmärtävä tuttavani eilen illalla viittasi nimenomaan tuohon VAG:n 1.6-bensakoneeseen, että siinä on ollut tuota ongelmaa. Ja meinasi myös että diesel-moottorissa ei varmaankaan tapahdu lähellekään niin paljon höyrystymistä kuin bensamoottorissa, ja nimenomaan tämä höyrystyminen olisi se mikä sen huohotinputken jäädyttäisi ja aiheuttaisi öljyjen ulostautumisen?

    Eli kummin päin tuo nyt sitten on, höyryileekö bensapelit enemmän kuin dieselit?

    Leave a comment:

Working...
X