Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Imuvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jalmari78
    Newbiemmer
    • Feb 2023
    • 5
    • Finland

    E39 Imuvuoto?

    Terve.
    Autona e39 525i m54b25 vm 2003

    Auto käy vajailla, tyhjäkäynnillä käy huonosti. Käynnistettäessä kierrokset laskee ihan alas hetkeksi ikään kuin auto sammuisi. Kun lämpenee niin käy melko normaalisti.
    Vikakoodiksi antaa P1084 ja P1086 (Fuel control mixture too rich bank 1 & 2 sensor 1 & 2) missä vois olla vikaa ja mistä lähtis ihan ekana tutkimaan?
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1838
    • Karjaa

    #2
    Ylempi ja alempi haitariletku ovat varmaan ne tyypillisimmät paikat, hapertuvat vanhemmiten aika iloisesti. Ihan perinteisesti bräkleeniä ruiskimalla voi yrittää paikallistaa vuotoa, mutta toki savulla testaamalla löytyisi vaivattomammin. Pystytkö seuraamaan livedataa? Siitä voisi monesti päätellä vikakoodeja tarkemmin missä vika..
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7425
      • Oulu

      #3
      Tuota liian rikkaan seoksen vikakoodia vähän ihmettelin, mulla imuvuoto näkyi liian laihana seoksena kun ei tyhjäkäynnillä enää riittäny seoskorjaus, jonka arvoa vois olla hyvä idea livedatana kattoa.

      Jos imuvuotoa epäilee niin myös DISA:n kalvo kannattaa tsekata. Ja samalla näkee että läppäkin on vielä toiminnassa.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Jalmari78
        Newbiemmer
        • Feb 2023
        • 5
        • Finland

        #4
        Livedataa en pysty tällä hetkellä seuraamaan. Jos lähtis siitä liikkeelle että tarkistaa kaikki nuo imu systeemin putket että onko halkeamia ja muuta.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7425
          • Oulu

          #5
          Siltikään en ymmärrä miten imuvuoto sotkis seosta liian rikkaalle. :think

          Vähän vastaavaa ihmetelty täällä:
          Last edited by Petri.Kekkonen; 22-02-2023, 11:45.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1838
            • Karjaa

            #6
            Kuten tuossa linkkaamassasi threadissakin todetaan niin niitä vikakoodeja voi tulkita monella tapaa, jos vikakoodi on että liian rikkaalla niin tarkoittaako se että joutuu rikastamaan turhan reippaasti kompensoidakseen muuten turhan laihaa seosta, vai onko seos oikeasti syystä x (vialliset happianturit?) liian rikkaalla?


            Millä vikakoodinlukijalla aloittaja lukee, jollain yleismallisella?
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Jalmari78
              Newbiemmer
              • Feb 2023
              • 5
              • Finland

              #7
              Juu yleismallisella lukijalla luettu koodit. Lisätään vielä että auton kun käynnistää niin rupeaa ravistaan koko autoa ja se heikko tyhjäkäynti samalla. Hetken kuluttua kuitenkin loppuu.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7425
                • Oulu

                #8
                Silloin kun mulla oli imuvuotoa omassa ja se sotki tyhjäkäyntiä niin kylmäkäynnistyksessä ei olut koskaan ongelmaa vaan vasta kun kone ole ajettu lämpimäksi.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  #9
                  Monessa m54 lopulta ollu maffi syyllinen paskaan käyntiin ja vikakoodeihin seoksista
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Jalmari78
                    Newbiemmer
                    • Feb 2023
                    • 5
                    • Finland

                    #10
                    Noniin uudet vikakoodit ilmeni tänään

                    P1350 Misfire during start cylinder 5
                    P1352 Misfire during start cylinder 6
                    P1344 Misfire during start cylinder 2
                    P0174 System too lean bank 2
                    P0171 System too lean bank 1
                    P0313 Misfire detected with low fuel

                    viittaavatko imuvuotoon? Vai johonkin muuhun?

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1838
                      • Karjaa

                      #11
                      Voisikohan viitata kuolemassa olevaan bensapumppuun jos kerran polttoainetta tulee liian vähän. Jos ei ole tietoa että bensapumppu olisi joskus vaihdettu jo niin se kannattaa joka tapauksessa tehdä, eivät ole ikuisia ja on ikävää jäädä sen takia tien päälle. Jotain satasen taisi Motonetissä maksaa Bosch tms.


                      Edit. Ja samaan syssyyn polttoaineensuodatin myös vaihtoon jos senkään iästä ei ole tietoa, sekin voi tukkeutua vanhuuttaan ja osaltaan aiheuttaa bensapumpun hyytymisen.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • asse21
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1243
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Jalmari78 View Post
                        Juu yleismallisella lukijalla luettu koodit. Lisätään vielä että auton kun käynnistää niin rupeaa ravistaan koko autoa ja se heikko tyhjäkäynti samalla. Hetken kuluttua kuitenkin loppuu.
                        Tulpat ui öljyssä? Venakopan tiivisteet vaihtoon, myös ne muttereiden alle tulevat kumitutit 15kpl.
                        Ja imuvuodot täytyy sulkea ensin kokonaan pois. Aiheesta löytyy runsaasti tietoa hakemalla tältä forumilta.
                        E39 523i
                        i3

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎