Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannenvika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11124
    • Oulu

    #16
    108 astetta on vielä siinä ja siinä normaalin lämpötilan rajoissa. Mittaristossa lämpömittarin viisarihan ei liiku kuin vasta 120 asteen paikkeilla. Vaan luoja tietää miten pahasti aiemmat omistajat on sen keittäny.

    Mut ne helicoilit kyllä nousee ylös vaikka ois lukitettakin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Juho_
      BTCF Member
      • Jul 2016
      • 1069
      • Suomi

      #17
      Voi olla käynyt jostain kohtaa kuumempana kun tuon 108c.

      Tuplavanos koneet saa käymään jopa 105c käyntilämpötilassa "normaali" tilanteessa mikäli termostaatti toimii ja sen ohjaus.

      Hyvin mahdollista että jollai toisella käynyt paljon kuumempana niinku pazi88 heitti.
      YouTube
      Instagram // Juhon Moottoripaja

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1754
        • vihti

        #18
        Niin kauan kun jäähdytysjärjestelmä pitää painetta eli ei kiehu niin nesteet pysyy sisällä ja systeemi toimii vaikka lämpömittari olis jo punaisella, sitten kun kattila kiehauttaa niin vesi tulee kartanolle eli jäähdytysjärjestelmä ei toimi enää juuri ollenkaan niin siitä syntyy sitten roskis kamaa. Tarkkana saa olla noiden jäähdytysjärjestelmän kanssa eli jos huomaa että tippakin vuotaa jostain niin kannatta fiksata ettei moottori keitä. Yleensähän vanha bemari vuotaa valmiiksi jo vähän ja vanha painekorkkikin antautuu jo 110asteessa Omassa e39 käyny lämmöt joskus 116 mutta ku ei kiehauttanu niin ei ongelmaa
        Last edited by naikou; 17-05-2023, 00:16.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Mofe
          Bimmer Rookie
          • Aug 2019
          • 72
          • ylöjärvi

          #19
          Joo. Tähän hätään pakko yrittää tuolla timesert setillä. Rahaa on paremmin kuin aikaa (kerrankin ) Mutta jos saan niillä pitämään niin onko vakiopultit vai arpit jotka todennäkösimmin ois kierteille hellemmät. Kun tallissa lojuu tosiaan yks vaihtolohkokin mutta hain sen motin aikanaan kannetta jostain romukontista koska halusin siitä 2.8 litrasen kampuran niin kuka osaa sanoa onko sekin keitelty tohjoksi

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1754
            • vihti

            #20
            En usko että kovalla kannenpultilla saa mitään parannusta tuohon kierteen kestoon, vakiolla venyvällä pultilla puristusvoima pysyy lähes muuttomattomana eri lämpötiloissa mutta kova pultti kun ei veny niin paljoa niin moottori kuumana puristusvoima on lujempi kuin kylmänä

            On itsekin tarvinnut joskus timesertejä käyttää, kerran foorumilaiselta hommasin lohkon missä oli ostovaiheessa vielä ehjät kierteet mutta kantta asentaessa pari kierrettä luovutti niin korjasin kaikki sit samantien 25mm pitkillä timeserteillä ja asensin ne 5-6mm alemmas kuin lohkon tiivistepinta ja onhan se kasassa pysynyt sen jälkeen, tuo motti siis mun ”kesäautossa” kiini ja pienellä ylipaineella max 1bar
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Mofe
              Bimmer Rookie
              • Aug 2019
              • 72
              • ylöjärvi

              #21
              Originally posted by naikou View Post
              En usko että kovalla kannenpultilla saa mitään parannusta tuohon kierteen kestoon, vakiolla venyvällä pultilla puristusvoima pysyy lähes muuttomattomana eri lämpötiloissa mutta kova pultti kun ei veny niin paljoa niin moottori kuumana puristusvoima on lujempi kuin kylmänä

              On itsekin tarvinnut joskus timesertejä käyttää, kerran foorumilaiselta hommasin lohkon missä oli ostovaiheessa vielä ehjät kierteet mutta kantta asentaessa pari kierrettä luovutti niin korjasin kaikki sit samantien 25mm pitkillä timeserteillä ja asensin ne 5-6mm alemmas kuin lohkon tiivistepinta ja onhan se kasassa pysynyt sen jälkeen, tuo motti siis mun ”kesäautossa” kiini ja pienellä ylipaineella max 1bar

              Käytitkö minkämoista settiä. Mulla on tosiaan lohko autossa ja tarjolla on timesertin paketti ameriikoista tuommosen porauslevyn kanssa jolla poraa reiät suoraan. Ebayssa on halvemmalla joku vastaava setti m52,m54 lohkoille. Joku lähes bränditön setti



              Tämänmoinen.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1754
                • vihti

                #22
                Tuo on varmaankin sellainen ”ylikoko” setti kun on kerran korjatut kierteet jo menny uudestaan?

                Itse ostin würthilta timesert asennussarjan ja jostain ebaysta irtona ne pidemmät insertit ja niitä asentaessa piti käytännössä vain porata vanha orkkis kierre sileeksi ja muistaakseni 12,5mm terällä tein upotusta että insertit asettuu 5-6mm dekkitasoa alemmas. Tämän jälkeen uudet kierteet porasin sillä asennussarjan tapilla ja sen jälkeen putsasin kierteet huolellisesti ja pyörittelin vihreän kierrelukitteen kanssa insertit paikalleen sillä asennussarjan omalla työkalulla
                E39 523i Turbo

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎