Yllätys oli tänä aamuna suuri kun -8 asteessa aloin autoa käynnistelemään. Kun laitoin virrat päälle lämpömittari nousi suunnilleen sinisen alueen puoleenväliin. Ennen lämmöt ovat olleet aivan nollassa muutamat ensikilometrit.
Juuri eilen serkku kertoi että BMW clubin foorumissa joku kertoi löytäneensä ilmeisesti standheizung nimellä kulkevan värkin Saksasta tuodusta e39:stään. Liekö meikäläisenkin autossa tuollainen laite? Huoltokirjan varusteissa tuota varustetta ei mainita. BMW foorumin mukaan tuo saattaa olla vakiona joissain e39 malleissa.
BMW foorumista löytyi myös mistä laite löytyy eli pitää käydä kaivelemassa omaa autoa kun tässä kerkeää. Ilmeisesti huollossa pystytään päivittämään jonkunlainen "lämmitinvalikko" navin näyttöön.
Eli kaikki mahdollinen tieto ko. laitteesta olisi tervetullutta. Onko toi sitten jonkunlainen bensalämmitin. Kannattaako kuitenkin ostaa tavallinen lohkolämmitin vai ajaako nykyinen asiansa Suomen talvessa.
Edit: Ja auto on 528i 96/97
Juuri eilen serkku kertoi että BMW clubin foorumissa joku kertoi löytäneensä ilmeisesti standheizung nimellä kulkevan värkin Saksasta tuodusta e39:stään. Liekö meikäläisenkin autossa tuollainen laite? Huoltokirjan varusteissa tuota varustetta ei mainita. BMW foorumin mukaan tuo saattaa olla vakiona joissain e39 malleissa.
BMW foorumista löytyi myös mistä laite löytyy eli pitää käydä kaivelemassa omaa autoa kun tässä kerkeää. Ilmeisesti huollossa pystytään päivittämään jonkunlainen "lämmitinvalikko" navin näyttöön.
Eli kaikki mahdollinen tieto ko. laitteesta olisi tervetullutta. Onko toi sitten jonkunlainen bensalämmitin. Kannattaako kuitenkin ostaa tavallinen lohkolämmitin vai ajaako nykyinen asiansa Suomen talvessa.
Edit: Ja auto on 528i 96/97
Comment