Tilasin jenkeistä touringiin facelift-takavalot. Valot tuli ihan hienosti, mutta nyt hiukan arveluttaa tuo moduulin asennus. Pitääköhän käyttää modulin vaihdon jälkeen testerissä koodattavana vai voikohan vaihtaa lennosta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Facelift valojen asennus e39
Collapse
X
-
Jos mukana tuli uusi valomoduli (LKM/LCM) niin se on koodattava, siellä on esim. mittarinlukeman varmuuskopio ja ilman koodausta syttyy mittariin ruuvauksesta kertova piste. Kannattaa myös varmistaa, että koodauksen jälkeenkin autoon jo aikaisemmin ohjelmoidut toiminnot on yhä tallessa, siis lähinnä valomuisti.
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1Luulisin, että voi vaihtaa suoraan.
Mitä muuten maksoi sieltä tilata? Ovatko ne Valeon valmistamat?
Mitenkähän käy, jos vaihdan vaan moduulin?? Vai olisikohan järkevämpää vaihtaa ensin valot ja kärsiä niistä palaneiden takapolttimoiden ilmoitusvaloista seuraavaan huoltoon asti, jossa voisi sitten vaihtaa moduulin.Last edited by BMW-2002; 05-11-2005, 18:41.
Comment
-
-
Originally posted by BMW-2002Vai olisikohan järkevämpää vaihtaa ensin valot ja kärsiä niistä palaneiden takapolttimoiden ilmoitusvaloista seuraavaan huoltoon asti, jossa voisi sitten vaihtaa moduulin.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by TJJJos mukana tuli uusi valomoduli (LKM/LCM) niin se on koodattava, siellä on esim. mittarinlukeman varmuuskopio ja ilman koodausta syttyy mittariin ruuvauksesta kertova piste. Kannattaa myös varmistaa, että koodauksen jälkeenkin autoon jo aikaisemmin ohjelmoidut toiminnot on yhä tallessa, siis lähinnä valomuisti.
Comment
-
-
Originally posted by BMW-2002Mitenkähän käy, jos vaihdan vaan moduulin?? Vai olisikohan järkevämpää vaihtaa ensin valot ja kärsiä niistä palaneiden takapolttimoiden ilmoitusvaloista seuraavaan huoltoon asti, jossa voisi sitten vaihtaa moduulin.
Comment
-
-
Originally posted by TJJVaraa aika modulin koodaukseen, vaihda valot, asenna moduli ja aja huoltoon. Jos huollossa osataan asiat niin tuossa koodauksessa ei pitäisi mennä kuin 5 minuuttia, "led tail lights" ilmeisesti DIS:in retrofit valikossa. Se miten auto toimii ilman koodattua modulia on hiukan arvoitus, tuo mittarin ruuvauspiste näkyy ja jos autossa on iso ajotietokone niin check control ei ehkä toimi ja ajovaloautomatiikka ei taida toimia.
Vaihdoin muutama vuosi sitten -99 530 d:n valot ja ongelmia tuli ennen moduulin vaihtoa ainoastaan noiden polttimoiden herjavalojen suhteen. Valot siis paloivat ilman mitään vilkkumista. (Nyt on käsissä -00 530 d Touring)
Aiheuttaako moduulin vaihto todellakin sen pisteen syntymisen? Jos sen pisteen saa kerran sammumaan huollossa, mitä merkitystä koko pisteellä yleensäkkään on?
Comment
-
-
Originally posted by BMW-2002Aiheuttaako moduulin vaihto todellakin sen pisteen syntymisen? Jos sen pisteen saa kerran sammumaan huollossa, mitä merkitystä koko pisteellä yleensäkkään on?
Comment
-
-
Originally posted by TJJKyllä aiheuttaa. Piste kertoo, että mittari ja valomoduli ei ole synkronoitu toisiinsa (auton VIN puuttuu valomodulista) eikä siksi "keskustele" toistensa kanssa eli tieto ei siirry niiden välillä. Se mihin muuhun tuo voi vaikuttaa selviää jo aikaisemmasta viestistäni. Lisäksi tietysti jos käy niin huono tuuri, että mittaristo hajoaa eikö valomoduli ole koodattu niin kilometrit nollautuu kun uusi mittari vaihdetaan normaalissa huollossa. Valojen asennuksesta vanhan modulin kanssa minulla ei ole kokemusta, itselleni laitoin Hellan hämäysvastusboksit enkä testannut mitä olisi tapahtunut ilman niitä.
Comment
-
-
Originally posted by BMW-2002Tarkoitin lähinnä tuon mittariruuvauksen estämis tarkoituksessa merkitystä ei ko. valolla käsittääkseni ole, jos sen saa kerran poistettua koodaamalla?
Comment
-
Comment