Announcement

Collapse
No announcement yet.

Facelift valojen asennus e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-2002
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 21

    Facelift valojen asennus e39

    Tilasin jenkeistä touringiin facelift-takavalot. Valot tuli ihan hienosti, mutta nyt hiukan arveluttaa tuo moduulin asennus. Pitääköhän käyttää modulin vaihdon jälkeen testerissä koodattavana vai voikohan vaihtaa lennosta?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Luulisin, että voi vaihtaa suoraan.
    Mitä muuten maksoi sieltä tilata? Ovatko ne Valeon valmistamat?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Jos mukana tuli uusi valomoduli (LKM/LCM) niin se on koodattava, siellä on esim. mittarinlukeman varmuuskopio ja ilman koodausta syttyy mittariin ruuvauksesta kertova piste. Kannattaa myös varmistaa, että koodauksen jälkeenkin autoon jo aikaisemmin ohjelmoidut toiminnot on yhä tallessa, siis lähinnä valomuisti.
      E39 528iA

      Comment

      • BMW-2002
        Newbiemmer
        • Jul 2005
        • 21

        #4
        Originally posted by buksin-1
        Luulisin, että voi vaihtaa suoraan.
        Mitä muuten maksoi sieltä tilata? Ovatko ne Valeon valmistamat?
        Tulivat kotiovelle toimitettuna maksamaan noin 500 euroa. Sisältää siis kaikki takavalot eikä pelkästään kulmia. Lisäksi tuli myös moduuli jossa on teksti LCM-III A LWR. Valot ovat Valeon tekemät. (Laakkosella samat osat yht. 841 euroa !!!)

        Mitenkähän käy, jos vaihdan vaan moduulin?? Vai olisikohan järkevämpää vaihtaa ensin valot ja kärsiä niistä palaneiden takapolttimoiden ilmoitusvaloista seuraavaan huoltoon asti, jossa voisi sitten vaihtaa moduulin.
        Last edited by BMW-2002; 05-11-2005, 18:41.

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by BMW-2002
          Vai olisikohan järkevämpää vaihtaa ensin valot ja kärsiä niistä palaneiden takapolttimoiden ilmoitusvaloista seuraavaan huoltoon asti, jossa voisi sitten vaihtaa moduulin.
          Lisäksi ne uudet valot eivät palaisi normaalisti vaan "vilkkuisi":( Siinä pitää olla joko se moduli tai joku "kusetusvastus".
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • LeWe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 168

            #6
            Originally posted by TJJ
            Jos mukana tuli uusi valomoduli (LKM/LCM) niin se on koodattava, siellä on esim. mittarinlukeman varmuuskopio ja ilman koodausta syttyy mittariin ruuvauksesta kertova piste. Kannattaa myös varmistaa, että koodauksen jälkeenkin autoon jo aikaisemmin ohjelmoidut toiminnot on yhä tallessa, siis lähinnä valomuisti.
            Mikä toi piste on ja missä kohtaa se näkyy jos sellainen on?????

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Originally posted by LeWe
              Mikä toi piste on ja missä kohtaa se näkyy jos sellainen on?????
              Mittaristossa heti kilsalukeman jälkeen.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by BMW-2002
                Mitenkähän käy, jos vaihdan vaan moduulin?? Vai olisikohan järkevämpää vaihtaa ensin valot ja kärsiä niistä palaneiden takapolttimoiden ilmoitusvaloista seuraavaan huoltoon asti, jossa voisi sitten vaihtaa moduulin.
                Varaa aika modulin koodaukseen, vaihda valot, asenna moduli ja aja huoltoon. Jos huollossa osataan asiat niin tuossa koodauksessa ei pitäisi mennä kuin 5 minuuttia, "led tail lights" ilmeisesti DIS:in retrofit valikossa. Se miten auto toimii ilman koodattua modulia on hiukan arvoitus, tuo mittarin ruuvauspiste näkyy ja jos autossa on iso ajotietokone niin check control ei ehkä toimi ja ajovaloautomatiikka ei taida toimia.
                E39 528iA

                Comment

                • BMW-2002
                  Newbiemmer
                  • Jul 2005
                  • 21

                  #9
                  Originally posted by TJJ
                  Varaa aika modulin koodaukseen, vaihda valot, asenna moduli ja aja huoltoon. Jos huollossa osataan asiat niin tuossa koodauksessa ei pitäisi mennä kuin 5 minuuttia, "led tail lights" ilmeisesti DIS:in retrofit valikossa. Se miten auto toimii ilman koodattua modulia on hiukan arvoitus, tuo mittarin ruuvauspiste näkyy ja jos autossa on iso ajotietokone niin check control ei ehkä toimi ja ajovaloautomatiikka ei taida toimia.

                  Vaihdoin muutama vuosi sitten -99 530 d:n valot ja ongelmia tuli ennen moduulin vaihtoa ainoastaan noiden polttimoiden herjavalojen suhteen. Valot siis paloivat ilman mitään vilkkumista. (Nyt on käsissä -00 530 d Touring)

                  Aiheuttaako moduulin vaihto todellakin sen pisteen syntymisen? Jos sen pisteen saa kerran sammumaan huollossa, mitä merkitystä koko pisteellä yleensäkkään on?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by BMW-2002
                    Aiheuttaako moduulin vaihto todellakin sen pisteen syntymisen? Jos sen pisteen saa kerran sammumaan huollossa, mitä merkitystä koko pisteellä yleensäkkään on?
                    Kyllä aiheuttaa. Piste kertoo, että mittari ja valomoduli ei ole synkronoitu toisiinsa (auton VIN puuttuu valomodulista) eikä siksi "keskustele" toistensa kanssa eli tieto ei siirry niiden välillä. Se mihin muuhun tuo voi vaikuttaa selviää jo aikaisemmasta viestistäni. Lisäksi tietysti jos käy niin huono tuuri, että mittaristo hajoaa eikö valomoduli ole koodattu niin kilometrit nollautuu kun uusi mittari vaihdetaan normaalissa huollossa. Valojen asennuksesta vanhan modulin kanssa minulla ei ole kokemusta, itselleni laitoin Hellan hämäysvastusboksit enkä testannut mitä olisi tapahtunut ilman niitä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • BMW-2002
                      Newbiemmer
                      • Jul 2005
                      • 21

                      #11
                      Originally posted by TJJ
                      Kyllä aiheuttaa. Piste kertoo, että mittari ja valomoduli ei ole synkronoitu toisiinsa (auton VIN puuttuu valomodulista) eikä siksi "keskustele" toistensa kanssa eli tieto ei siirry niiden välillä. Se mihin muuhun tuo voi vaikuttaa selviää jo aikaisemmasta viestistäni. Lisäksi tietysti jos käy niin huono tuuri, että mittaristo hajoaa eikö valomoduli ole koodattu niin kilometrit nollautuu kun uusi mittari vaihdetaan normaalissa huollossa. Valojen asennuksesta vanhan modulin kanssa minulla ei ole kokemusta, itselleni laitoin Hellan hämäysvastusboksit enkä testannut mitä olisi tapahtunut ilman niitä.
                      Tarkoitin lähinnä tuon mittariruuvauksen estämis tarkoituksessa merkitystä ei ko. valolla käsittääkseni ole, jos sen saa kerran poistettua koodaamalla?

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by BMW-2002
                        Tarkoitin lähinnä tuon mittariruuvauksen estämis tarkoituksessa merkitystä ei ko. valolla käsittääkseni ole, jos sen saa kerran poistettua koodaamalla?
                        Sitä ei saa normaalihuollossa koodattua pois käytetyistä osista eli jos joku vaihtaa toisen auton mittariston tai valomodulin, syttyy tuo piste eikä sitä saa huollossa sammutettua. Mutta sinänsä piste ei varsinaisesta ruuvauksesta kerro mitään koska sen sammuttaminen on kuitenkin jo perustason ruuvaajan tehtävissä.
                        E39 528iA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎