Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korpinen
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 48
    • Miehikkälä

    e39 tehot hukassa

    Selailin vanhoja topicceja läpi ja jonkin varran sain sieltä tietoa, mutta kysellään nyt jos jollain ois muita mielipiteitä viasta.

    Auton sammuu aika usein tyhjäkäynnillä kun laittaa D-vaihteen päälle ja tehot on aivan hukassa. Ei jaksa kiihtyä kuin ainoastaan kickdownilla. Paikoillaan ollessa kokeilin että ottaako miten kierroksia, ei ottanut kun kuin noin 5000kier/min ja kierrokset seilasi vaikka oli kaasu lattiassa. Startatessa joutuu "sahaamaan" aika kauan ennen kuin käynnistyy. Ja sitte tietysti nykii

    Vaihdoin tulpat, mutta ei auttanut. olisko ongelmana nyt sitte se nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistin?

    Alkaa jo hieman ottamaan hermoon nämä jatkuvat ongelmat kun vasta tällä viikolla joiduin vaihtamaan vesipumpun ja termarin.
    autohan oli 523ia -97
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #2
    Kaasuläpän asentopotikka paskana ?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Tai sitten katin sisuskalut kaputt ja "rojut röörissä". Heliseekö katti jos siihen kopauttaa kumi/muovivasaralla? Jos näin, niin kuinka ollakkaan, minulta löytyy edullinen uutta vastaava katti/putkisto.

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #4
        Originally posted by korpinen
        Selailin vanhoja topicceja läpi ja jonkin varran sain sieltä tietoa, mutta kysellään nyt jos jollain ois muita mielipiteitä viasta.

        Auton sammuu aika usein tyhjäkäynnillä kun laittaa D-vaihteen päälle ja tehot on aivan hukassa. Ei jaksa kiihtyä kuin ainoastaan kickdownilla. Paikoillaan ollessa kokeilin että ottaako miten kierroksia, ei ottanut kun kuin noin 5000kier/min ja kierrokset seilasi vaikka oli kaasu lattiassa. Startatessa joutuu "sahaamaan" aika kauan ennen kuin käynnistyy. Ja sitte tietysti nykii

        Vaihdoin tulpat, mutta ei auttanut. olisko ongelmana nyt sitte se nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistin?

        Alkaa jo hieman ottamaan hermoon nämä jatkuvat ongelmat kun vasta tällä viikolla joiduin vaihtamaan vesipumpun ja termarin.
        autohan oli 523ia -97
        Yksi mikä kannattaa varmistaa on polttoainesuodatin. Itsellä oli aikanaan 2.8 ruisku Granada, joka ei kiihtynyt kunnolla kun ostin sen, syyksi paljastui tukkoinen polttoainesuodatin. Suodattimen vaihdon jälkeen auto kulki niinkuin pitikin. Eli polttoaineen paineet ja tuotto pitäisi mitata ensin, se on varmaan halvin konsti sulkea suodatin pois vian aiheuttajista.
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • korpinen
          Bimmer Rookie
          • Mar 2003
          • 48
          • Miehikkälä

          #5
          Originally posted by teropa
          Kaasuläpän asentopotikka paskana ?

          Tero
          Asentopotikka on vaihdettu noin kuukausi sitten. Eli tuskin on se koska on pelannut hyvin sen vaihdon jälkeen ja oireet oli silloin erilaiset. Pitää tutkia se katti ja polttoainesuodatin vielä ja maanantaina viedä vaikka testeriin jos se näyttäis jotain. Outoa vaan kun satunnaisesti toimii hyvin hetken aikaa ja vika tuli aivan yllättäen tuossa eilen ilman että olis oireillut aiemmin mitenkään.

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Kyllä se katti on. Mulla meni yhdestä autosta myös tukkoon ja lopulta kone ei käynyt enään lainkaan ja hinaamalla piti viedä korjaamolle.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • korpinen
              Bimmer Rookie
              • Mar 2003
              • 48
              • Miehikkälä

              #7
              Originally posted by Stone
              Kyllä se katti on. Mulla meni yhdestä autosta myös tukkoon ja lopulta kone ei käynyt enään lainkaan ja hinaamalla piti viedä korjaamolle.
              Toimiko sun auto kylmänä? Kävin vaan just kokeilemassa ja toimi hyvin noin 10min ja sen jälkeen alkoi taas ongelmat?

              Comment

              • Jaakoppi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 65
                • Pohojanmaa

                #8
                Ilmamassanmäärämittari sökönä?Sytyn ajoitus pielessä?
                BigMoneyWorks

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by korpinen
                  Toimiko sun auto kylmänä? Kävin vaan just kokeilemassa ja toimi hyvin noin 10min ja sen jälkeen alkoi taas ongelmat?
                  Ei ollut ero oliko kylmä vai lämmin vaan otti pikkuhiljaa ja hiipui pois.
                  Katti vaihdettiin ja oli jälleen normaali. Voihan siinä jotain muutakin olla tämä katti juttu olikin vaan yksi veikkaus vaikka aika varmaksi juuri sitä epäilen.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Sitten luultavasti joku pyörimis/asentotunnistin reistaa jos kerran välillä toimii hyvin. Tai ilmamassamittari.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • huoppa81
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 638
                      • Nastola

                      #11
                      Vie ny ihmees testerii kiinni ni tietää jo paljon enemmän, eikä tartte arvailla.
                      Garage:

                      E21 323i -79
                      E21 323i -82
                      E30 325i Cabriolet -91
                      E30 316i -89
                      E39 520i -01
                      Kadett C 1,2 -76

                      Lynx Rave RE 600 -08

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Korpinen,

                        Mimmosia oireita sulla oli silloin sen kaasuläpän asentopotikan kanssa ?

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • korpinen
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2003
                          • 48
                          • Miehikkälä

                          #13
                          Originally posted by teropa
                          Korpinen,

                          Mimmosia oireita sulla oli silloin sen kaasuläpän asentopotikan kanssa ?

                          Tero
                          Automaattivaihtesto alkoi vaihtaa vaihteita miten sattuu. Maantieajossa vaihteli vaihteita koko ajan kun asentopotikalta tuli virheellistä tietoa. Välillä vaihteisto luuli että on kaasu pohjassa vaikka ei ollut ja vaihteli sitte pienempää sen mukaan.

                          Comment

                          • korpinen
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2003
                            • 48
                            • Miehikkälä

                            #14
                            Nyt on sitten käytetty auto testerissä ja kampiakselin asentotunnistinta se näytti.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎