Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jäähdytinnesteet ulos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jona
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 436
    • helsinki

    e39 jäähdytinnesteet ulos

    ihmetyttää mistä vuoto voi johtua autoon vaihdettu vesipumppu ja termari puoli vuotta sitte ettei pitäis niistäkään johtua olen koittanut katsoa mistä vuotaa mutta tosi vaikee nähdä joskus auton pysäköitäessä tulee nestettä kunnon lammikko kun taas joskus ei tule juuri mitään.maanantaina auto on menossa korjaamolle mutta olis kiva tietää ennen sitä mistä vois johtua voisko olla jopa kannentiiviste,onko ihan tuulesta tempastu ajatus että jäähdytinneste vois tehdä jotain koska autossa on nyt vihreet nesteet kun bmw:ssä pitäisi käyttää sinistä nestettä vai onko muuta eroa kuin väri?
    -BTCF absolutistit team-
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by jona
    ihmetyttää mistä vuoto voi johtua autoon vaihdettu vesipumppu ja termari puoli vuotta sitte ettei pitäis niistäkään johtua olen koittanut katsoa mistä vuotaa mutta tosi vaikee nähdä joskus auton pysäköitäessä tulee nestettä kunnon lammikko kun taas joskus ei tule juuri mitään.maanantaina auto on menossa korjaamolle mutta olis kiva tietää ennen sitä mistä vois johtua voisko olla jopa kannentiiviste,onko ihan tuulesta tempastu ajatus että jäähdytinneste vois tehdä jotain koska autossa on nyt vihreet nesteet kun bmw:ssä pitäisi käyttää sinistä nestettä vai onko muuta eroa kuin väri?
    Onko 100% varmaa että jäähdytinnesteet vuotaa ulos...ettei ole ilmastoinnin kondenssivettä? Siitäkin jää lammikko auton alle toisinaan. Tietysti jos jäähdytin nestettä joutuu lisäilemään aika ajoin niin silloin mun arvuuttelu meni pieleen.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2027
      • Riihimäki

      #3
      Koitappas puristella ylävesiletkusta ja kuuntele suhiseeko paisuntasäiliön korkki. Lämpösenä letkuissa pitäisi olla selvästi painetta. Totesin just viikko takaperin ettei korkki pitänyt painetta ollenkaan omassa e34:ssa. Tosin tajusin vasta kun vedet olikin kadonneet aika nopeasti ja saattoi samalla mennä kansipahvikin... Aiemmin vettä hävisi hiukan enkä keksinyt mitä kautta se häipyy.

      Comment

      • 2CooL
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 12

        #4
        2Cool

        Yksi konsti on kastaa sormenpää lammikkoon ja kokeilla kielenpäällä , jos makeaa niin on jäähdytinnestettä. Itse paineistin jäähdyttimen , jolloin vuotopaikka löytyy , käy hakemassa lääkeruisku(ns. hevosruisku) apteekista ja paina sillä painetta jäähdyttimen pienempään letkun aukkoon ja tuki toinen pää. Ainakin E30 mallissa on taipumusta vuotaa korkin välistä vanhemmiten kun sen avaa , jolloin ehdottomasti kannataa vaihtaa uusi korkki , niin pysyy paineet ja sitä kautta lämmöt kurissa. Nesteen värillä ei ole väliä, se on vain ns. HUOMIO väri.

        Comment

        • jona
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 436
          • helsinki

          #5
          Originally posted by Robi
          Onko 100% varmaa että jäähdytinnesteet vuotaa ulos...ettei ole ilmastoinnin kondenssivettä? Siitäkin jää lammikko auton alle toisinaan. Tietysti jos jäähdytin nestettä joutuu lisäilemään aika ajoin niin silloin mun arvuuttelu meni pieleen.
          joo kyllä se jäähdytinnestettä on sillon kun se sen kunnon lammikon tekee niin nesteet on vähentynyt silminnähden ja ajotietokone ehti jo kerran varoittamaankin liian alhaisesta nesteen tasosta.
          -BTCF absolutistit team-

          Comment

          • jona
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 436
            • helsinki

            #6
            Originally posted by 2CooL
            Yksi konsti on kastaa sormenpää lammikkoon ja kokeilla kielenpäällä , jos makeaa niin on jäähdytinnestettä. Itse paineistin jäähdyttimen , jolloin vuotopaikka löytyy , käy hakemassa lääkeruisku(ns. hevosruisku) apteekista ja paina sillä painetta jäähdyttimen pienempään letkun aukkoon ja tuki toinen pää. Ainakin E30 mallissa on taipumusta vuotaa korkin välistä vanhemmiten kun sen avaa , jolloin ehdottomasti kannataa vaihtaa uusi korkki , niin pysyy paineet ja sitä kautta lämmöt kurissa. Nesteen värillä ei ole väliä, se on vain ns. HUOMIO väri.
            lämmöt on pysyneet normaalisti elikä ei ole keittänyt kertaakaan.
            -BTCF absolutistit team-

            Comment

            • jona
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 436
              • helsinki

              #7
              kävin läpi foorumin vanhoja juttuja ja epäilykset käänty syylärin o-renkaisiin,letkussa pieni reikä tai termarin muovikotelo,no ensi viikolla selviää oikea vika kun auto menee korjaamolle.näytäs siltä että e39:in jäähdytin järjestelmä ei ole kovin kestävä.
              -BTCF absolutistit team-

              Comment

              • Lese
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 220
                • Lavia

                #8
                Jos V8 koneella niin temostaatin muovikotelo on varmaan halki...
                Last edited by Lese; 13-11-2005, 21:49.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by Lese
                  Termostaatin muovikotelo on halki.
                  Mahdollista mikäli topicin auto on facelift, prefaceliftissä alumiininen kotelo.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Veikkaisin että paisuntasäiliön pohja on halki, sitä kun ei helpolla huomaa ja niitä on aika paljon menny näistä malleista.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • jona
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 436
                      • helsinki

                      #11
                      mistäköhän nyt lähtis vikaa etsimään kun auto oli ammatti miehellä korjattavana eikä löytänyt vuotoa mistään vaikka testasi puolipäivää teki kannentiivisteen vuoto mittaukset ja kaikki mutta ei mitään vuotoa löytänyt vaihtoi varmuuden vuoksi jäähdyttäjänkorkin ja termarintiivisteen.mutta auto edelleenkin vuotaa jäähdytin nestettä ulos,miten on mahdollista ettei ammatti mies saannut nestettä vuotamaan kun itse huomaan heti että auto tekee vieläkin lammikkoa alle?
                      -BTCF absolutistit team-

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #12
                        Mutua... Eikö tällaisessa mystisessä vuodossa voisi laittaa jäähdytysnesteen mukaan esim. UV-valolla fluoresoivaa väriainetta? Näin pääsisi paremmin vuodon alkulähteille.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          #13
                          Onko siis jäähdyttäjä irtaallaan koeponnistettu?Joskus itsellä muovipäinen kennonpää rupesi tiputtamaan,kun ajon jälkeen vähän jäähtyi.Kai sieltä paikat kostuu jostakin,kun lammikko tulee.
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • jona
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 436
                            • helsinki

                            #14
                            Originally posted by Cunttory
                            Onko siis jäähdyttäjä irtaallaan koeponnistettu?Joskus itsellä muovipäinen kennonpää rupesi tiputtamaan,kun ajon jälkeen vähän jäähtyi.Kai sieltä paikat kostuu jostakin,kun lammikko tulee.
                            koeponnistettu on en tiedä onko irrallaan vai ei.tämä tekee juuri niin että ajon jälkeen rupee tiputtamaan pikku tippaa auton alle josta muodostuu pieni lammikko,pari kertaa on tehnyt niin että on vuotanut oikeen kunnon lammikon kerralla.tarkoitatko paisuntasäiliön puoleista päätä?
                            Last edited by jona; 16-11-2005, 18:40.
                            -BTCF absolutistit team-

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by jona
                              koeponnistettu on en tiedä onko irrallaan vai ei.tämä tekee juuri niin että ajon jälkeen rupee tiputtamaan pikku tippaa auton alle josta muodostuu pieni lammikko,pari kertaa on tehnyt niin että on vuotanut oikeen kunnon lammikon kerralla.tarkoitatko paisuntasäiliön puoleista päätä?
                              No mulla vuoti volvon jäähytin,mutta jos (e39:ssä) on muovipäädyt niin ei olis mikään yllätys.Ja niinkuin aiemmin mainittiin nuo paisuntasäiliön tiivisteet maksaa muutaman euron,kannattaa kokeilla.
                              Pakkohan se vuotokohta on löytyä,kun laitat sen hesarin siihen jäähdyttimen alle ja siitä rupeaa ylöspäin kattomaan mistä se valuu.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎