Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: Tuontiauton suometus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HassisenKone
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 145

    E39: Tuontiauton suometus

    Yritin hakea, threadiä, jossa kerrotaan miten tuontiauto saadaan vastaamaan pohjolan oloja.

    Rekka pudotti lauantaina auton, jonka tiedot alla.
    - E39, 530 DAT, 01/2003, 102000 km (viimeinen huolto 87 tkm)
    - Autossa mukava varustetaso sisältäen parkkilämmittimen.
    - Ex. kotipesä: Köln

    Mitäs tuolle kannattaa tehdä, jotta pärjää suomessa talven ja auto voi hyvin?
    X5 M-sport 40e
    Kupla -74-
    530 dAT -03-
    911 carrera cabriolet -99-
    E93 335iA cab -07-
    ________________
    Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00
  • sallu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 232
    • Kuortane-Seinäjoki

    #2
    Originally posted by HassisenKone
    Yritin hakea, threadiä, jossa kerrotaan miten tuontiauto saadaan vastaamaan pohjolan oloja.

    Rekka pudotti lauantaina auton, jonka tiedot alla.
    - E39, 530 DAT, 01/2003, 102000 km (viimeinen huolto 87 tkm)
    - Autossa mukava varustetaso sisältäen parkkilämmittimen.
    - Ex. kotipesä: Köln

    Mitäs tuolle kannattaa tehdä, jotta pärjää suomessa talven ja auto voi hyvin?
    Itsellä oli 530d -00 ja laitoin siihen huohotinputkenlämmittimen ja ohjelmoin (bmw huollossa) webaston toimimaan myös esilämmittimenä. Näistä molemmista operaatioista on jotain juttua täällä foorumilla, mutta en nyt justiin löytänyt ko. threadia, joten joku voi laittaa linkkiä..
    -MB 350 CLS-
    -Fiat Ducato-
    -Volkswagen Vento 1.8-
    -Yamaha R1-

    Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
    http://www.eduel-asennus.fi

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      Lämmitetävä huohotin pitäisi laittaa,
      ettei pääse jäätymään.
      Seurauksena pahimillaan totaalinen moottorivaurio.
      -Virallisesti pitäisi moottorin johtosarja vaihtaa, että saa virrat huohottimen lämmitysvastukselle, mutta voihan sen E boxistakin ryöstää...

      toi nyt on kaikista tärkein!!!
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • HassisenKone
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 145

        #4
        Ok, kiitos vinkeistä... webasto on orkkiksena, joten sitä ei tarvii ohjelmoida... en oo vielä selvittänyt onnistuuko webaston puhelinkäynnistys (kattelin vaan 2005 lisävarustelistaa... olikohan jo 2003?)

        Siis huohottimen lämppäri. Missä kannattaa laittaa? onko mitään väliä?

        Mites pohjan korroosiosuojaus?

        Antaako M-paketti aihetta huoleen, kokemusta?
        X5 M-sport 40e
        Kupla -74-
        530 dAT -03-
        911 carrera cabriolet -99-
        E93 335iA cab -07-
        ________________
        Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Ite vaihtaisin kaikki nesteet ja öljyt autoon..Ei välttämätön pakko mutta saa edes mielenrauhan että ne on ok.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • HassisenKone
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 145

            #6
            Originally posted by Janzki
            Ite vaihtaisin kaikki nesteet ja öljyt autoon..Ei välttämätön pakko mutta saa edes mielenrauhan että ne on ok.
            Kiitos muistutuksesta, nuo taitanee kuulua auton vaihdon aapiseen
            X5 M-sport 40e
            Kupla -74-
            530 dAT -03-
            911 carrera cabriolet -99-
            E93 335iA cab -07-
            ________________
            Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #7
              Onkos noita juttuja myös bensakoneellisissa mitä pitäis laittaa Suomeen tuodessa? Kaverin puolesta esitän tämän kysymyksen kun meinaa nyt ostaa E39 523i:n tai 528i:n ja moni noista tuntuu olevan äskettäin uitettu Saksasta. Järki tietty sanoo et noi kaikki nesteet ja öljyt vaihtoon, mut mitä muuta? Saako noihin malleihin lohkolämmittimen vai pitääkö laittaa letkulämmitin tai säteilijä?

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Alkuperäiseen Webastoonkin saa puhelinohjauksen. Omassa ex-00 530d:ssa laitoin Webaston webcontrolin alkuperäisen ohjauksen rinnalle. Myös mallin oma puhelinohjaus oli mahdollista asennuttaa mutta sen hinta oli moninkertainen. Vähän aikaa puhelinohjausta käytettyäni totesin ettei enää kaukosäädin riitä tulevaisuudessa.. Niin helppo se on tottua mukavuuksiin.

                Lämmitettävän huohottimen suurin hyöty on omian korvien välissä. Sitä kun ei ole suurimmassa osassa suomiautoistakaan. Sen laitto kuitenkin näyttää olevan joillekin tärkeä asia, joten turhapa sen psykologista vaikutusta on vähätellä

                Älä sitten silikoonaa oven tiivisteitä vaikka ne jäätyisivätkin, käytä joko silikonivapaata ainetta tai pidä ne kuivina. Muuten alkaa narina.
                ---

                Comment

                • HassisenKone
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 145

                  #9
                  Originally posted by -Tapi
                  Alkuperäiseen Webastoonkin saa puhelinohjauksen. Omassa ex-00 530d:ssa laitoin Webaston webcontrolin alkuperäisen ohjauksen rinnalle. Myös mallin oma puhelinohjaus oli mahdollista asennuttaa mutta sen hinta oli moninkertainen. Vähän aikaa puhelinohjausta käytettyäni totesin ettei enää kaukosäädin riitä tulevaisuudessa.. Niin helppo se on tottua mukavuuksiin.
                  Kerros vähän lisää! mistä miten kenen kanssa et ceteraa!



                  Originally posted by -Tapi
                  Älä sitten silikoonaa oven tiivisteitä vaikka ne jäätyisivätkin, käytä joko silikonivapaata ainetta tai pidä ne kuivina. Muuten alkaa narina.
                  Hyvä vinkki! tuo rutina mikä e39 ovista pahimmillaan lähtee on aika karsee. Mitä ainetta suosittelet?
                  X5 M-sport 40e
                  Kupla -74-
                  530 dAT -03-
                  911 carrera cabriolet -99-
                  E93 335iA cab -07-
                  ________________
                  Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by himonussija
                    Järki tietty sanoo et noi kaikki nesteet ja öljyt vaihtoon, mut mitä muuta?
                    Eipä muuta, se Suomi-auto linja siellä tehtaalla on samassa kuin Saksa-auto linja
                    Originally posted by himonussija
                    Saako noihin malleihin lohkolämmittimen vai pitääkö laittaa letkulämmitin tai säteilijä?
                    Ainakin Defa tarjoaa vain säteilijää, ja on ainakin helpompi ratkaisu eikä pidemmällä lämmitysajallakaan ole merkitystä jos käytössä on ajastinkello.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • sand
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 155
                      • palokka

                      #11
                      Originally posted by Spetke
                      -Virallisesti pitäisi moottorin johtosarja vaihtaa, että saa virrat huohottimen lämmitysvastukselle, mutta voihan sen E boxistakin ryöstää...
                      Virallisesti lämmityselementti ottaa virrat johtosarjan (BMW nro: 12 51 7 787 043) avulla turboa säätävän alipaineen ohjausyksiköltä.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Webcontrolin asennuksen hoitaa valtuutettu Webasto-huolto ja siten sille saa vuoden takuun (se kannattaa.. Nykyään elektroniikka alkaa olla sellaista paskaa). Käytin takuuta vaihtamalla puolen vuoden käytön jälkeen koko boksin uuteen. Värkki kuitenkin toimi ja oli tarpeellinen koko ajan, tekstiviestitilatiedot vain loppuivat toukokuussa ja boksi piti vaihtaa takuuseen.

                        En käyttänyt mitään ainetta tiivisteissä, vaan puhdistin ne syksyllä rätillä ja kuivasin hyvin pesujen jälkeen. eivät päässeet jäätymään.
                        ---

                        Comment

                        • DiisseliKiisseli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 550
                          • Uusimaa

                          #13
                          Roiskeläpät on kova sana.

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by DiisseliKiisseli
                            Roiskeläpät on kova sana.
                            Ei välttämättä. Pitää olla TODELLA TYKÖISTUVAT. Koska niitten taakse kerää paskaa joka ei sitten kuivu ennen ku kesällä..Kannattaa kattoa miten ne asettuu, jos taakse jää rakoa jne niin ei kannata laittaa. Ruostuttaa vaan turhaan.

                            Ite käytän auton talvella vähintää kahden viikon välein kunnon pesussa, ja alustan pesen muutenkii aina kun tilanne sallii..Ja räpäreitä ei ole eikä tule.
                            Auto on tosin E36 korin Coupe.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Originally posted by DiisseliKiisseli
                              Roiskeläpät on kova sana.
                              Ai niin, tosi on. Alkuperäiset läpät istuvat hyvin ja suojaavat paljon. Maali pysyi mukavasti helmoissa ja puskureissa vaikka ajelinkin paljon hiekkateillä. Samaa ei voi sanoa maalin pysyvyydestä muualla. Etupuskurin takareunat muuttuivat mustista valkoisiksi yhdessä kesässä.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎