Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: Tuontiauton suometus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ART
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 305

    #16
    Mites on, kun tässäkin threadissa on mainittu että "kaikki litkut vaihtoon", ja jossakin muistelen erityisesti nähneeni että ohjaustehostimen litkut pitäisi vaihtaa?

    Niin tuli tuossa mieleen, että mihinkäs ne sitten pitäisi vaihtaa, eikös siellä ohjaustehostimessa jo valmiiksi ole ihan tavallista ATF:ää (punaista), ja eikai sitä ole eri viskositeeteillä saatavanakaan?

    Comment

    • rampale
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 249

      #17
      Mistäs saisi roiskeläppiä tällä kuvalla :P

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #18
        Originally posted by ART
        Mites on, kun tässäkin threadissa on mainittu että "kaikki litkut vaihtoon", ja jossakin muistelen erityisesti nähneeni että ohjaustehostimen litkut pitäisi vaihtaa?

        Niin tuli tuossa mieleen, että mihinkäs ne sitten pitäisi vaihtaa, eikös siellä ohjaustehostimessa jo valmiiksi ole ihan tavallista ATF:ää (punaista), ja eikai sitä ole eri viskositeeteillä saatavanakaan?
        Tehostimen korkissa lukee mitä öljyä sinne kuuluu laittaa. Omassa autossani lukee ATF ja sinne kuuluu tavallinen tomaattiöljy. Ilmeisesti jos autossa olisi tasonsäätö, niin öljy olisi erilaista ja ehkä myös servotronicin kanssa. Kandee katella joka tapauksessa se korkin teksti.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • ART
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 305

          #19
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Tehostimen korkissa lukee mitä öljyä sinne kuuluu laittaa. Omassa autossani lukee ATF ja sinne kuuluu tavallinen tomaattiöljy. Ilmeisesti jos autossa olisi tasonsäätö, niin öljy olisi erilaista ja ehkä myös servotronicin kanssa. Kandee katella joka tapauksessa se korkin teksti.
          Jeps, itsellänikin lukee että ATF, ja punaista ATF-öljyä siellä on. Täten ihmetyttääkin, että mitäs sinne pitäisi sitten tilalle laittaa, jos "saksanöljyt" on skeidaa ja aiheuttaa pakkasella ohjaustehostimen vaurioitumisen... :-o

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #20
            ATF on ATF:ää, riippumatta ostaako sen Suomesta vaiko Saksasta. Jos E39:sissä on noudatettu huolto-ohjelmaa ja öljysuosituksia, ei edes moottoriöljyjä ole tarvetta vaihtaa pohjolaan tuotaessa. Jäähdytysnesteestä on syytä tarkastaa pakkasenkesto.
            ---

            Comment

            • HassisenKone
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 145

              #21
              Originally posted by rampale
              Mistäs saisi roiskeläppiä tällä kuvalla :P
              http://imagecache2.allposters.com/im...RND/FP2407.jpg
              Roiskeläpistä... En ajatellut laittaa... Onko kuitenkin jollain bemarin originaaleista kuvia?

              Mun auto on M-sport, onko siihen omat roiskeläpät?

              yo. kuraläpät ei oikein ole minun makuuni. Hauskat kyllä
              Last edited by HassisenKone; 17-11-2005, 06:49.
              X5 M-sport 40e
              Kupla -74-
              530 dAT -03-
              911 carrera cabriolet -99-
              E93 335iA cab -07-
              ________________
              Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

              Comment

              • HassisenKone
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 145

                #22
                Kävin eilen Laakkosella Olarinluomassa tsekkaamassa kilometrit avaimesta.

                Samalla kysyin heidän mielipidettä suomettamiseen
                - Riski, että huohotin jäätyy ilman lämppäriä alkaa -10C:ssä
                - Litkut kannattaa vaihtaa

                Tekevät mielellään, kuten aina
                X5 M-sport 40e
                Kupla -74-
                530 dAT -03-
                911 carrera cabriolet -99-
                E93 335iA cab -07-
                ________________
                Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #23
                  eikö tuota lämmitintä sitten oo saksa-autoissa? Ihmetyyttää, että suomeen tehdään eri versioo, vai onko suomiautoissa sitten joku "talvipaketti"
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #24
                    Väsyttää edes kommentoida kun ihmiset eivät joko ymmärrä lukemaansa tai viitsi lukea. LÄMMITETTY HUOHOTIN ON HARVINAISUUS SEKÄ SUOMIAUTOISSA ETTÄ SAKSAAN MYYDYISSÄ.
                    ---

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #25
                      Originally posted by -Tapi
                      Väsyttää edes kommentoida kun ihmiset eivät joko ymmärrä lukemaansa tai viitsi lukea. LÄMMITETTY HUOHOTIN ON HARVINAISUUS SEKÄ SUOMIAUTOISSA ETTÄ SAKSAAN MYYDYISSÄ.
                      ei mahda mitään että on sitten niin tyhmä, ettei tollasta tiennyt...Mutta nytpähän tietää tuonki tärkeen asian
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • HassisenKone
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 145

                        #26
                        Originally posted by -Tapi
                        Lämmitettävän huohottimen suurin hyöty on omian korvien välissä. Sitä kun ei ole suurimmassa osassa suomiautoistakaan. Sen laitto kuitenkin näyttää olevan joillekin tärkeä asia, joten turhapa sen psykologista vaikutusta on vähätellä
                        Etsinkin tätä kun välitin yllä Laakkosen kertomaa viestiä... olihan se siellä kun tarkkaan katsoi (ei siis unta).

                        Eli omassa autossasi ei huohottimen lämppäri hurise.

                        Laakkosten poikien ehdottomuuden ymmärrän hyvin $.
                        X5 M-sport 40e
                        Kupla -74-
                        530 dAT -03-
                        911 carrera cabriolet -99-
                        E93 335iA cab -07-
                        ________________
                        Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

                        Comment

                        • jape3
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 78

                          #27
                          No niin, neitsyys meni tälläkin palstalla
                          Jatkanpa vaikka tänne "talvi/suomi paketista"
                          Onko tuonti diisselin omistajat tutkinee akun, laturin, startin kokoa/tehoa?
                          Onko kukaan kuullut että esim. saksan bemuissa olisi pienemmät em. osat?

                          Jos joku tietää toisen ketjun aiheesta, niin saa korjata.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7439
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            ATF on ATF:ää, riippumatta ostaako sen Suomesta vaiko Saksasta.
                            Suomi- ja Ruotsi-autoissa on vain CHF 11S eli vihreä litku tehostimessa. Ei kuitenkaan varmaan kannata tuota ATF:n tilalla vaihtaa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #29
                              Moi,

                              Minusta ei tartte muutakuin:

                              - öljyt ja jäähdyttimen litkut
                              - lohkiksen asennus, jos sellaista ei ole (jos webasto, ei tarvi)
                              - kunnon nastarenkaat alle

                              pelimies pitää vielä saksan OBC:ssa, koska BMW on kuitenkin saksalainen pirssi .

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Behemoth
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 562

                                #30
                                Ite tehnyt seuraavaa:

                                - Sivuvilkut
                                - Lohkolämmitin
                                - Roiskeläpät (eteen)
                                - Notkeammat öljyt
                                - Jäähdytinnesteet (-50 C )

                                Uudet kitkat tuli mukana, hyvin pärjää. Vielä oisi aikomus ruostesuojata auto pyöräkoteloista ja pohjasta ensi kesänä. Ei muuten näe toista tämmöstä talvea meikäläisenkään auto. Varmaan tiesuolauksen maailmanennätys on rikottu Oulun tiepiirissä.
                                E66 730Ld LCI

                                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎