Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, lasit huuruuntuu sisältä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zzzz
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 73
    • Länsi-Suomi

    E39, lasit huuruuntuu sisältä

    Onkohan muilla vastaavaa ongelmaa ja pystyykö seuraavalle ongelmalle tekemään mitään...

    Eli auton lasit eivät pysy auki sisältä millään ulkolämpötilan ollessa noin +3 - -3 astetta, ellei ilmastointia pidä jatkuvasti (myös pakkasella) päällä.

    Autossani on automaatti-ilmastointi, mutta vaikka sen asettaa puhaltamaan täysillä ikkunaan, ei se riitä aina pitämään ikkunoita auki. Sisäkierto ei ole päällä. Automaattiasennossa ei ole mitään toivoakaan, että lasit pysyisivät auki ilman ilmastointilaitetta. Yleensä olen pitänyt autossa noin 20-22 asteen lämpötilaa.

    Eikai tuosta ilmastoinnin (siis sen lumihiutaleen) jatkuvasta päällä pitämisestä mitään haittaa ole?
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ettei nyt olisi jossain niin paljon kosteutta mikä kerääntyy sitten ikkunoihin esim. lattiamatot märkiä,raitisilmasuodatin tukossa ja pahimmassa tapauksessa lämppärin kenno puhki?

    Itse aloittaisin tarkistuksen tuosta suodattimesta ja putsaisin ikkunat kunnolla.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Zzzz
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 73
      • Länsi-Suomi

      #3
      Originally posted by Rahu
      Ettei nyt olisi jossain niin paljon kosteutta mikä kerääntyy sitten ikkunoihin esim. lattiamatot märkiä,raitisilmasuodatin tukossa ja pahimmassa tapauksessa lämppärin kenno puhki?

      Itse aloittaisin tarkistuksen tuosta suodattimesta ja putsaisin ikkunat kunnolla.
      Suodattimet vaihdettiin pari kuukautta sitten merkkihuollossa. Lattiamatot ovat kumia ja kuivat.

      Mites tuon lämppärin kennon kuntoa voisi paremmin tutkailla? jäähdytysnestettä ei ole ainakaan huomattavia määriä kadonnut..

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        lämppärin kennon rikkoutuminen, aiheuttaa tollasta. Kato onko nestettä hävinny, ja ne kankaat sieltä etujalkatilojen edestä märät.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Siellä raitisilmasuodattimen koteloiden alla on vedenpoisto reikä. Katso, et ne on molemmissa koteloissa auki! Jos se on tukossa siellä lilluu vesi, joka sitten puhaltimen päällä ollessa tulee höyrynä sisälle. Tämäkin vain yksi veikkaus.

          Toni
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Zzzz
            Suodattimet vaihdettiin pari kuukautta sitten merkkihuollossa. Lattiamatot ovat kumia ja kuivat.

            Mites tuon lämppärin kennon kuntoa voisi paremmin tutkailla? jäähdytysnestettä ei ole ainakaan huomattavia määriä kadonnut..
            Ei kai se sitten vuoda jos ei nestettä häviä mutta mikä on tuo "huomattava määrä"? Järjestelmä on todistettavasti tiivis vain silloin kun nestettä ei häviä yhtään!

            Tarkoitin lähinnä noita lattiamattoja mitkä on siis kumimattojesi alla.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by Rahu
              Ei kai se sitten vuoda jos ei nestettä häviä mutta mikä on tuo "huomattava määrä"? Järjestelmä on todistettavasti tiivis vain silloin kun nestettä ei häviä yhtään!

              Tarkoitin lähinnä noita lattiamattoja mitkä on siis kumimattojesi alla.
              - Sen verran vielä, että on AIVAN NORMAALIA että noin 25tkm huoltovälille joutuu lisäämään nestettä jonkin verran. (tapauskohtaisesti)

              Ja tarkista takaluukusta ilman poisto kanavat ettei ole tukossa (vas/oik reunat alhaalla) ilmanhan tarvitsee päästä kiertämään autossa --> edestä sisään - takaa ulos...
              Ja pese huolellisesti lasit hyvällä aineella varmuuden vuoksi.
              semmosta jenkkaa
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Zzzz
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 73
                • Länsi-Suomi

                #8
                Originally posted by Rahu
                Ei kai se sitten vuoda jos ei nestettä häviä mutta mikä on tuo "huomattava määrä"? Järjestelmä on todistettavasti tiivis vain silloin kun nestettä ei häviä yhtään!

                Tarkoitin lähinnä noita lattiamattoja mitkä on siis kumimattojesi alla.
                Tarkoitin siis, etten ole huomannut nestettä katoavan vaikka tarkistelenkin sitä kerran-pari kuukaudessa riippuen hieman siitä paljonko tulee ajettua. Merkkihuollossa ovat saattaneet lisäillä nestettä, mutta mitään mainintaa sen ylenmääräisestä häviämisestä ei ole ollut. (normaalin huolto-ohjelman mukaan 20000 välein käytetty huollossa)

                Kumimattojen alla olevat kangasmatot olivat kuivia, samoin etujalkatilan "etureuna." Raitisilmansuodattimet olivat kuivat, eikä niiden alla ollut kosteutta.

                Takaluukun ilmanpoistokanavat vaikuttaisivat olevan ok...

                Lasien pesua sisäpuolelta pitänee kokeilla kunnon aineella jossain välissä. Viimeksi tuli pestyä sisäpuolelta joskus elokuussa.

                Tuleeko kellään mieleen lisää ideoita, millä asiaa voisi kokeilla korjata?

                Comment

                • Nobody
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 224
                  • KOTKA

                  #9
                  Sisäilman kierto jumissa. Siis ettei ota ulkoilmaa vaan kierrättää kabiinissa samaa ilmaa, se huurruttaa ainakin tehokkaasti.
                  - Nobody is perfect -

                  Comment

                  • Zzzz
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2003
                    • 73
                    • Länsi-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Nobody
                    Sisäilman kierto jumissa. Siis ettei ota ulkoilmaa vaan kierrättää kabiinissa samaa ilmaa, se huurruttaa ainakin tehokkaasti.
                    En usko tässä tapauksessa. Kun sisäilmankierron kytkee päälle, tapahtuu huuruuntuminen paljon nopeammin ja puhalluksen ääni muuttuu. Samoin jos sisäkierto on automaattiasennossa ja ajaa jonkin sikalan tms. ohi, huuruuntuminen tapahtuu nopeasti ja puhalluksen ääni muuttuu.

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #11
                      Mullakin edellisessä E39:ssä oli sama juttu, mutta kun asennettiin lohkis ja irroitettiin ne raitisilmasuodattimien kotelot niin vesi reiät oli täynnä kosteita lehtiä ym. moskaa. Ne poistettiin niin huurtuminen loppui siihen. Kannattaa ottaa ne kotelot irti kokonaan ja tsekata ne reiät joka tapauksessa.
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        #12
                        Kankaiset lattiamatot saattavat tuntua päältä kuivalta, mutta peltiä vasten oleva pinta voi olla märkä. Selviää purkamalla penkit ym tieltä pois ja irroittamalla matot. Itse tein näin e34, oli takaa märät matot (päältä tuntuvat siis ihan kuivilta) ja vähintään takalasi ihan umpihuurussa. Mattojen kuivaamisen jälkeen ainakin toistaiseksi huurut hävinneet.
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Tänään oli tod. kostea keli niin kyllähän nuo takalasit huurtuu itselläkin kun oli auto täynnä sakkia Piti laittaa puhallus lähes täydelle teholle
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • sivulti
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 151
                            • Helsinki

                            #14
                            Ookko kokeillu tuleeko tuulilasille puhallusta ollenkaa, nimitäin faijan autos (-03 530d) on em. vika. Puhalli pelaa muissa asennoissa, mut ku kääntää ylös niin ääni vaimenee ja puhallusta ei tuu mistään.
                            Onko muilla ilmenny vastaavaa? Faija kävi eilen Laakkosella pikahuollos, mut ei tullu apuja, pitäs tuoda pitempää sessioon....
                            T: Timppa
                            E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                            Comment

                            • jupussin
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 62
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by sivulti
                              Ookko kokeillu tuleeko tuulilasille puhallusta ollenkaa, nimitäin faijan autos (-03 530d) on em. vika. Puhalli pelaa muissa asennoissa, mut ku kääntää ylös niin ääni vaimenee ja puhallusta ei tuu mistään.
                              Onko muilla ilmenny vastaavaa? Faija kävi eilen Laakkosella pikahuollos, mut ei tullu apuja, pitäs tuoda pitempää sessioon....
                              T: Timppa
                              Moi,

                              Mulla samanlainen vika E36. Eli lasit huuruuntuu ja pitää olla puoliautomaatti ilmastointi aina päällä. Kosteutta olen kyl havainnu kuski penkin takana olevan maton alla. Missä takana on ilmastoinnin reijät mistä ilma kiertää.

                              t.jupussin
                              ****************************************
                              Juha Pussinen
                              Kimaratie 10 F 21
                              01680 Vantaa
                              Finland
                              Mobile Phone:+358 40 5125 497
                              China Mobile: +86 135 64205 740
                              Work email:[email protected]
                              Free Email:[email protected]
                              Homepage:http://www.happygolf.fi

                              ****************************************

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎