memebuy23buy

e39 xenon valo pimeni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Originally posted by GTO
    Pistä toiseen umpioon s ja toiseen r niin huomaat eron.
    Mitä järkeä siinä on ylipäänsä kun noi polttimot on tarkotettu erilaisille umpioille joka tapauksessa. Vähä sama kuin testais ylipitkällä kierteellä olevaa tulppaa autoon ja ihmettelis eroa tavalliseen tulppaan
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • h.n
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 35
      • Sauvo

      #17
      Originally posted by KFZ-Koenig
      No ei pidä paikkaansa alkuunkaan! D2S-polttimot on linssiumpioille ja D2R on vanhanaikaisille heijastuspinnallisille (reflektori). Ero on siinä, että valoa leikataan D2S:n linssissä ja noissa vanhoissa D2R:ssä taas se leikkaus tapahtuu itse polttimossa. Valon väri tulee pelkkien kelvinlukujen perusteella, oli sitten polttimo kumpaa tyyppiä tahansa.
      Philipsin D2S poltin, mistä tietää sen kelvin luvun? Kannassa on numeroita mutta ei mitään 4300K tai vastaavaa?

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #18
        Originally posted by h.n
        Philipsin D2S poltin, mistä tietää sen kelvin luvun? Kannassa on numeroita mutta ei mitään 4300K tai vastaavaa?
        Jaa-a Kokeile laittaa googleen ne numerosarjat ja vaikkas "Philips" ja kato jos sitä kautta tulee lisätietoa. Onko tuo sun polttimo uusi vai käytetty? Uudet on aika varmasti tuon 4300K.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • h.n
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 35
          • Sauvo

          #19
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Jaa-a Kokeile laittaa googleen ne numerosarjat ja vaikkas "Philips" ja kato jos sitä kautta tulee lisätietoa. Onko tuo sun polttimo uusi vai käytetty? Uudet on aika varmasti tuon 4300K.
          Käytetyt polttimot on. Toinen vaan on hieman sinisempi. En googlella ainakaan löytänyt tietoa, mutta voihan se olla et Philips ei tee ku yhden värisii xenonei?

          Comment

          • h.n
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 35
            • Sauvo

            #20
            Nyt selvisi et Philipsi ei tee ku kahta värilämpöä. Polttimon kannassa nro.
            D2S 35W/E 85123 joka on sävyltään 5100K ja ...122 on se 4300K. Toi 5100K on tarkoitettu jos vaihtaa vain toisen polttimon, ku vanhetessa xenonvalo "sinistyy". Ni sit niitten sävyt olis lähenpänä toisiaan.

            Comment

            • tero_v
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 982
              • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

              #21
              itsellä kans apparin valo muuttui punaiseksi ja päivän päästä pimeni kokonaan.
              mikähän e39 on vakio polttimo värilämpö? voiko sinne laittaa tehokkaaman polttimon ja jos voi niin mikä niistä on paras?
              E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
              650hp/850nm 1.8bar
              1/4m 11.48s/208km/h
              100-150km/h 2.01s
              100-200km/h 6.99s


              EX jatkeet:
              e39 528 M-Sport -99
              e36 318is "M-sport" -92

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by tero_v View Post
                itsellä kans apparin valo muuttui punaiseksi ja päivän päästä pimeni kokonaan.
                mikähän e39 on vakio polttimo värilämpö? voiko sinne laittaa tehokkaaman polttimon ja jos voi niin mikä niistä on paras?
                Taitaa suurinosa alkuperäisistä polttimoista olla 4300K. Voihan sinne toki sinisempääkin laittaa, mutta paras valoteho on tuon 4300K ja 6000K välissä. Yli 6000K:n kun mennään niin valo muuttuu jo liian siniseksi josta syystä ei enää näytä pimeällä niin tehokkaasti.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • bmw330ci
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 231
                  • Etelä-Suomi

                  #23
                  Originally posted by h.n View Post
                  Nyt selvisi et Philipsi ei tee ku kahta värilämpöä. Polttimon kannassa nro.
                  D2S 35W/E 85123 joka on sävyltään 5100K ja ...122 on se 4300K. Toi 5100K on tarkoitettu jos vaihtaa vain toisen polttimon, ku vanhetessa xenonvalo "sinistyy". Ni sit niitten sävyt olis lähenpänä toisiaan.

                  Pakko kuitata näinkin vanhaan aiheeseen että nyt oot kyl väärässä. Itsellä on Philipsin 6000k D2S xenonit.

                  Ja tuolta tilasin http://www.car-gym.com/catalog/produ...products_id=57

                  ps. en suosittele kenenkään muun tilaavan yhtään mitään tuolta puljusta.

                  Comment

                  • aqend
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 66
                    • Vantaa

                    #24
                    Mistähän mahtaa johtua, itselläni tekee tommosta että välillä sammuu apparin valo ja kun käynnistää valot uudestaan niin taas palaa hetken ja sammuu todennäköisesti hetken kuluttua... kaikki liittimet tietääkseni käyty läpi jo. Ja polttimot varmaankin alkuperäiset...mutta tekeekö p*skaksi menevä poltin tommosta?
                    BMW E30 320i -88 (Ibuxin)
                    x Subaru Impreza GT MY00
                    x Skoda Fabia RS -06
                    x BMW 330d Touring -00
                    x Seat Leon 20VT4 -03

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by aqend View Post
                      ...mutta tekeekö p*skaksi menevä poltin tommosta?
                      Ei ainakaan mulla tehnyt sen jälkeen kun lopullisesti pimeni.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by aqend View Post
                        Mistähän mahtaa johtua, itselläni tekee tommosta että välillä sammuu apparin valo ja kun käynnistää valot uudestaan niin taas palaa hetken ja sammuu todennäköisesti hetken kuluttua... kaikki liittimet tietääkseni käyty läpi jo. Ja polttimot varmaankin alkuperäiset...mutta tekeekö p*skaksi menevä poltin tommosta?
                        Todennäköisemmin ballasti(=sytytin) oireilee. Vaihda polttimot puolelta toiselle rajataksesi polttimon osuuden. Tämän jälkeen voit vielä varmistaa muun kuin ballastivian (esim. johdotus) vaihtamalla myös sytyttimet puolelta toiselle.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4624
                          • Lahti.

                          #27
                          Suurin osa vioista syntyy siitä että virransyöttö on heikko tai epatasainen. Se rasittaa muuntajat mitkä jossakin vaiheessa pimahtaa. Siksi suosittelenkin vanhempaan kalustoon relesarja mikä varmastaa tasainen virran saanti. Muista että muuntajat pitää järjestää hetkelisesti about 23000v auton 12v järjestelmästä.

                          huom. minulta saa d2-s poltimoitakin ja BTCF jäsennille siitä saa 10% alennusta.

                          Niko
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • aqend
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 66
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by EPDM View Post
                            Suurin osa vioista syntyy siitä että virransyöttö on heikko tai epatasainen. Se rasittaa muuntajat mitkä jossakin vaiheessa pimahtaa. Siksi suosittelenkin vanhempaan kalustoon relesarja mikä varmastaa tasainen virran saanti. Muista että muuntajat pitää järjestää hetkelisesti about 23000v auton 12v järjestelmästä.

                            huom. minulta saa d2-s poltimoitakin ja BTCF jäsennille siitä saa 10% alennusta.

                            Niko
                            Todennäköisesti johtunut tuostakin, akku oli alkuperäinen ja simahti viikonloppuna täysin. Nyt uusi tehokkaampi akku mutta tekee edelleen, ja vieläpä 2x useammin...
                            BMW E30 320i -88 (Ibuxin)
                            x Subaru Impreza GT MY00
                            x Skoda Fabia RS -06
                            x BMW 330d Touring -00
                            x Seat Leon 20VT4 -03

                            Comment

                            • erese
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 478
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by aqend View Post
                              Todennäköisesti johtunut tuostakin, akku oli alkuperäinen ja simahti viikonloppuna täysin. Nyt uusi tehokkaampi akku mutta tekee edelleen, ja vieläpä 2x useammin...
                              Sytkä hajalla, uutta tilalle vaan. Mulla oli sama ongelma ja sytkä oli hajalla. Uudella sytkällä käy ja kukkuu
                              F40 -20
                              F20 -13
                              E46 320D Touring -01
                              E36 "nokivasara" Touring -99

                              Comment

                              • Jehu
                                Newbiemmer
                                • Sep 2004
                                • 19
                                • Las Vegas

                                #30
                                Mun autossa ollut myös tuota samaa räpsimistä. Pitänee kokeilla josko toi sytkän vaihtaminen toimii..

                                Comment

                                Working...
                                X