Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Touring -takavalojen lamput paukahtaa jatkuvasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    e39 Touring -takavalojen lamput paukahtaa jatkuvasti

    Toinen e39 touring jo menossa ja molemmat polttaa kaikkia 4 takavalon lamppuja jatkuvasti.

    Onko kellään samaa ongelmaa, ja onko joku keksinyt miksi, ja mitä olis mahdollisesti tehtävissä?

    Nimim. hanskalokerollinen polttimoja...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
  • touringBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 248
    • Jyväskylä

    #2
    onko laitettu vetokoukku lähiaikoina siihen??
    " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Ei ole laisinkaan vetokoukkua

      Edellisessä oli tehdasasennuksena irrotettava semmonen
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • tommak83
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 168
        • rauma

        #4
        Originally posted by touring39
        Toinen e39 touring jo menossa ja molemmat polttaa kaikkia 4 takavalon lamppuja jatkuvasti.

        Onko kellään samaa ongelmaa, ja onko joku keksinyt miksi, ja mitä olis mahdollisesti tehtävissä?

        Nimim. hanskalokerollinen polttimoja...
        koitappas mitata akun jännite auto käydessä! jos vaikka olis laturin säädin sökö!
        Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #5
          Jou ookoo, mun täytyy sitten käydä jossain pajalla, kun en omista moista mittaria ite. Kiitos neuvosta.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Omassa samaa vikaa kunnes vaihdoin uuden akun. Sen jälkeen ei ole etuparkit ja takavalot kypsyneet.

            Comment

            • leifeugen
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 144
              • porvoo

              #7
              Saihan niitä takajarruvaloja vähä välin vaihtaa touringissa joskus auttoi pieni
              paukuttelu,niin lähti toimimaan,kai se johtui siitä että perä oli jatkuvasti likaisena,touringeista ei kuulu kuin valittelua,ruostumista,pyyhkimen sekoilua,avausnappien ongelmia,minä kyllästyin ikuisen perän putsaamiseen,joten vaihdoin sedaniin.Mallihan oli muuten ok.

              Comment

              • Mooney
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 29
                • Tampere/Vantaa

                #8
                Sedanissakin polttimot palavat

                E39 528i -97 madallussarja, kahden ja puolen vuoden aikana polttanut edesta kolme halogeeniparkkia ja takaa repullisen parkkipolttimoita. Luullut aina, että syy johtuu jollain tavalla peräluukun sulkemiseen. Itse yritän aina sulkea sen mahdollisimman kevyesti, jottei perässä tärähtäisi ja silloin yleensä kaikki OK. Mutta kun joku asiasta tietämätön 'heittää' luukun kiinni 'normaalisti', niin saman tien syttyy kojelautaan valo että polttimo pimeänä!

                Polttimoon saa eloa muutaman kerran, kun käy lamppua kopauttamassa, mutta muutaman tällaisen tapauksen jälkeen polttimosta katkeaa lanka. Mainitsin autoni specseissä madallussarjan, syynä että halusin tietää onko muillakin samasta oireilusta kärsivillä alustasarja(kovempi töyssyily etc.)

                Toinen kysymys heti perään, asiasta varmasti tietävälle. Paljonko akun virtamäärä(V) pitää olla kun se on lepotilassa ja kun sitä ladataan? Tullut niin monta eri vastausta kuin on vastaajaakin ettei tiedä mihinkä luottaisi ja tekisi mieli tarkistaa toi teoria et polttimot särkyy voimakkaan virran vuoksi.

                -Only the tame birds have a longing. The wild ones
                fly-

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #9
                  Onko sulla Mooney hiace vai sedan?

                  EDIT: oho sedanhan sulla olikin...
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #10
                    E39 523 sedan -96 ja ihan sama homma kuin Mooney kertoi. Normi alusta, akku uusittu viime keväänä ja kerran pari voi takavalon sytyttää kopauttamalla ja sen jälkeen lanka on poikki.
                    BMW on..
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • 525TDS Touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 483
                      • Sahalahti

                      #11
                      Originally posted by touring39
                      Jou ookoo, mun täytyy sitten käydä jossain pajalla, kun en omista moista mittaria ite. Kiitos neuvosta.
                      Jos sulla on laajempi ajotietokone, niin latausjännitteen näkee testivalikosta. En nyt kuitenkaan muista minkä numeron takaa.
                      Ex-525TDSa Touring -98
                      Ex-MB E220T CDi -02
                      E61 520D -09
                      F11 518d -16

                      Comment

                      • mth_84
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2003
                        • 178

                        #12
                        vanhemmissa bemareissa ainakin tähän syy on ollut takavalojen sisään tiivistyvä kosteus, joka talvella jäätyy ja sitten kun valoja poltetaan niin jää sulaa ja kylmää vettä tippuu polttimon päälle ---> polttimo halkeaa. Mutta tuskinpa uudemmissa luulisi esiintyvän tätä ongelmaa.
                        323i e21 entisöinti
                        Corolla HT xx-ge -75

                        Comment

                        • Mooney
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 29
                          • Tampere/Vantaa

                          #13
                          Lamppulevyn kiinnitys syynä?

                          Olen kovasti kallistumassa tärinän/peräluukun sulkemisen aiheuttamaan polttimoiden rikkoutumissyyksi. Vertasin omaa E39:ä velipojan ja isäukon E39:iin. Molemmilla alusta, johon polttimot tulevat kiinni, on kiinni piukasti lukitsimissaan. Itselläni taas on aavistuksen omaista klappia havaittavissa alustan kiinnityksessä, eli alusta pääsee liikkumaan/tärisemään vaikka se on 'oikein' kiinni. Olisikohan tämä syynä, en tiedä, mutta vaikuttaisi kovin loogiselta (vrt aikaisempi kirjoitus peräluukun sulkemisestsa etc.).

                          Ahdistan huomenna lamppualustan kunnolla kiinni pidikkeisiinsä ja kerron tänne lisää sitten kun on empiiristä tietoa testistä.

                          EDIT: Tässäkin sedanissa on tehtaan asentama irroitettava koukku

                          "Only the tame birds have a longing. The wild ones
                          fly"

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #14
                            Originally posted by Mooney
                            Vertasin omaa E39:ä velipojan ja isäukon E39:iin. Molemmilla alusta, johon polttimot tulevat kiinni, on kiinni piukasti lukitsimissaan. Itselläni taas on aavistuksen omaista klappia havaittavissa alustan kiinnityksessä, eli alusta pääsee liikkumaan/tärisemään vaikka se on 'oikein' kiinni. Olisikohan tämä syynä, en tiedä, mutta vaikuttaisi kovin loogiselta (vrt aikaisempi kirjoitus peräluukun sulkemisestsa etc.).
                            Onko niin, että veljesi ja isäsi penareissa lamppujen palamista ei siis tapahdu?

                            OT: teillä tuntuu olevan harvinaisen fiksu perhe
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • despe540
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 155
                              • Tampere

                              #15
                              Lampun kannan väsyminen

                              Ainakin e-34 on se lampun kanta mikä tulee kiinni siihen itse umpioon,niin aika syvältä kun se saa vähän ikää.En tiedä on 39 sama,mutta sen kannan uutee vaihtaminen poistaa ongelman ainaki mulla poisti(e34).Vanha kantaa on löysä,se katkoo lampulle tulevaa virtaa ja ja räpyttää valoa on/off kokoajan niin kyllä siinä poltin palaa.
                              525d - 08 M-sport

                              ex:525d - 05
                              ex:320d -04
                              ex:540i -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎