Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ulkolämpötila-anturin oireilua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    E39 ulkolämpötila-anturin oireilua

    Eli ongelma lyhykäisyydessään....

    Käynnistän auton ja ulkolämpötilanäyttö näyttää about oikeaa lukemaa. Lähden ajamaan niin lämpötila nousee siinä mittaristossa yleensä johonkin +25-+36 tienoille. Eipä tosta muuta haittaa ole, mutta kun lämmityslaite on jollain lailla kytköksissä tohon niin kun mittaristo näyttää esim + 28 niin auto puhaltaa sisään kylmää ilmaa jollei lämmönsäätimet ole yli sen lämpötilan. Toki hiukan hankalaa kun mittari näyttää sen +36 ja autossa säädöt riittää +32:een asti.

    Ongelma alkoi vajaa viikko sitten ja olen jo tutkinut ulkolämpö-anturin liitokset jne...olisko koko anturi rikki vai viittaako toi mahdollisesti johonkin mittaristovikaan?

    #EDIT# Vika korjaantui anturin vaihtamalla
    Last edited by Robi; 03-09-2007, 09:15.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

  • tommak83
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 168
    • rauma

    #2
    Originally posted by Robi
    Eli ongelma lyhykäisyydessään....

    Käynnistän auton ja ulkolämpötilanäyttö näyttää about oikeaa lukemaa. Lähden ajamaan niin lämpötila nousee siinä mittaristossa yleensä johonkin +25-+36 tienoille. Eipä tosta muuta haittaa ole, mutta kun lämmityslaite on jollain lailla kytköksissä tohon niin kun mittaristo näyttää esim + 28 niin auto puhaltaa sisään kylmää ilmaa jollei lämmönsäätimet ole yli sen lämpötilan. Toki hiukan hankalaa kun mittari näyttää sen +36 ja autossa säädöt riittää +32:een asti.

    Ongelma alkoi vajaa viikko sitten ja olen jo tutkinut ulkolämpö-anturin liitokset jne...olisko koko anturi rikki vai viittaako toi mahdollisesti johonkin mittaristovikaan?
    onkos se lämpöantura sille kuuluvassa paikassa ettei ole irronnut ja ota esim moottorista lämpöä? ellei ole siinä niin kuulostaa kyllä aika oudolta että aluksi näyttää oikein?
    Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by tommak83
      onkos se lämpöantura sille kuuluvassa paikassa ettei ole irronnut ja ota esim moottorista lämpöä? ellei ole siinä niin kuulostaa kyllä aika oudolta että aluksi näyttää oikein?
      On se omalla paikallaan siellä puskurin etukulmassa alhaalla. Ei varmasti saa lämpöä koneesta... joku sähköhäiriö mutta onko se itse anturissa vai jossain muualla.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • cvd
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 15

        #4
        ohmi

        jos lämpöanturin karvat oikosulussa näyttää +50 astetta, jos piiri poikki niin näyttää -40 astetta. eli sulla on jonkinmoinen oikosulku siellä, tai anturi on sökö. ota piuha irti niin näyttää tuon -40 astetta ja lämmityskin toimii, jos et kehtaa uutta ostaa/tarkastaa liitokset vanhasta. sitte kun laitat vaikka uuden tilalle ja edelleen -40 niin läheppä vaan ajelee niin kyllä se siitä muuttuu, vaatii että auto liikkuu, niin päivittää sitten mittariin lämpötilaa. parkissa ei näytä uusia arvoja kovinkaan äkkiä.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by cvd
          jos lämpöanturin karvat oikosulussa näyttää +50 astetta, jos piiri poikki niin näyttää -40 astetta. eli sulla on jonkinmoinen oikosulku siellä, tai anturi on sökö. ota piuha irti niin näyttää tuon -40 astetta ja lämmityskin toimii, jos et kehtaa uutta ostaa/tarkastaa liitokset vanhasta. sitte kun laitat vaikka uuden tilalle ja edelleen -40 niin läheppä vaan ajelee niin kyllä se siitä muuttuu, vaatii että auto liikkuu, niin päivittää sitten mittariin lämpötilaa. parkissa ei näytä uusia arvoja kovinkaan äkkiä.
          Toikin on testattu ja se uusikin on jossain...kun vaan muistais mihin sen aikoinani laitoin. Ilmeisesti toi anturi sit vaan on sökö, tai joku oikari....tuntuu et toi vetelis enemmän omia lukemia mitä kosteampi sää on
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Väiski
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 412
            • Pirkanmaa

            #6
            Mulla tuli sama ongelma, kun ilma on kostea mittari näyttää mitä sattuu. Yleensä mittari näyttää miinus lukemia ja helteellä se on kiva kun ilmastointi ei suostu puhaltamaan kylmää..Anturi ilmeisesti sökö :think
            "horsepower sells cars, torque wins races"
            F10 M550dx 470/900

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Lainataas vähän tähä

              Mulla välillä automaatti-ilmastoinnin puhallin heittelee kierroksia laidasta laitaan sillee nopeasti, ei siis "auto" moodilla. Olisiko syynä hajoava lämpötila anturi vai se kuuluisa "siili"??
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Lainataas vähän tähä

                Mulla välillä automaatti-ilmastoinnin puhallin heittelee kierroksia laidasta laitaan sillee nopeasti, ei siis "auto" moodilla. Olisiko syynä hajoava lämpötila anturi vai se kuuluisa "siili"??
                Veikkaisin sitä siiliä kun sillä on tapana vaikuttaa m juuri puhallinnopeuteen.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Robi View Post
                  Veikkaisin sitä siiliä kun sillä on tapana vaikuttaa m juuri puhallinnopeuteen.
                  Et sattuis tietää osa numeroa et vois WDS:tä etsiä missä se sijaitsee?
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • jonis93
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2013
                    • 1111
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by cvd View Post
                    jos lämpöanturin karvat oikosulussa näyttää +50 astetta, jos piiri poikki niin näyttää -40 astetta. eli sulla on jonkinmoinen oikosulku siellä, tai anturi on sökö. ota piuha irti niin näyttää tuon -40 astetta ja lämmityskin toimii, jos et kehtaa uutta ostaa/tarkastaa liitokset vanhasta. sitte kun laitat vaikka uuden tilalle ja edelleen -40 niin läheppä vaan ajelee niin kyllä se siitä muuttuu, vaatii että auto liikkuu, niin päivittää sitten mittariin lämpötilaa. parkissa ei näytä uusia arvoja kovinkaan äkkiä.
                    Voisko olla anturissa vika, vai missä kun mulla pomppii oman mielensä mukN -40 tai +50. ? :think motaria ajaessa etenki saattaa ihan yhtäsoittoo vaihdella noita kokoajan, ja se lämppärin toiminta samaa tahtia alkaa kyrsii
                    Audi A7
                    EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by jonis93 View Post
                      Voisko olla anturissa vika, vai missä kun mulla pomppii oman mielensä mukN -40 tai +50. ? :think motaria ajaessa etenki saattaa ihan yhtäsoittoo vaihdella noita kokoajan, ja se lämppärin toiminta samaa tahtia alkaa kyrsii
                      Ota anturi irti, niin pitäisi olla kokoajan -40C, jos näin niin anturi vaihtoon.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • jonis93
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2013
                        • 1111
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ota anturi irti, niin pitäisi olla kokoajan -40C, jos näin niin anturi vaihtoon.

                        Joo pitää huomenna koittaa! Olikos se siel jossain puskurin takana? :think
                        Audi A7
                        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎