mitenköhän tuo e39 530da:n automaattilaatikko kestää? Kuitenkin kun tuossa on dieselien tapaan vääntöä jo ihan mukavasti...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 & e38 Automaattilaatikot
Collapse
X
-
Originally posted by E39-530A View PostMinulla ainakin startatessa syttyy se keltainen ratasvalo (huutomerkki sisällä). Ja autohan on siis e39 530iA, vuodelta 2000 tosin. Mutta jos autossasi on sellainen varoitusvalo, kuuluu sen startissa syttyä.
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostSyttyykö 530DA omistajilla ratasvalo virrat päälle laittaessa? Mulla ei ainakaan syty...
Edit: Tänne ei näköjään voi liittää lyhyttäkään videota. Otin startin "videolle". Testatkaa vaikka sillä mittarin salamenusta löytyvällä itsetestiohjelmalla toimiiko tuo varoitusvalo. Toisaalta ohjekirja sanoo, että valo syttyy, kun hätäohjelma menee laatikosta päälle, joten eiköhän sen huomaa ilman valoakin. Vai voiko tuo valo varoittaa myös jostain muusta?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Mitä tuo keltainen ratasmerkkivalo missä sisällä huutomerkki oikein tarkalleen tarkoittaa? olen sen joskus saanut päälle kun olen käyttänyt tiptroniciä!! mutta siis hyvin epäsäännöllisesti!
Normaalilla D asennolla se ei ilmeisesti oo menny päälle(siis se ratas valo) bmw 528 -97 ja uusi tuttavuus..
Comment
-
-
Originally posted by e39 beme View PostMitä tuo keltainen ratasmerkkivalo missä sisällä huutomerkki oikein tarkalleen tarkoittaa? olen sen joskus saanut päälle kun olen käyttänyt tiptroniciä!! mutta siis hyvin epäsäännöllisesti!
Normaalilla D asennolla se ei ilmeisesti oo menny päälle(siis se ratas valo) bmw 528 -97 ja uusi tuttavuus..
Ja muuten onkohan isolla ajotietokoneella varustetuissa autoissa tuota "ratasvaloa" ollenkaan? :thinkEx: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View Post"Häiriö vaihteiston ohjauselektroniikassa. Sammuta auto (virrat) ja käännä virrat päälle parin sekuniin päästä uudelleen. Jos valo ei poistu, ota yhteyttä valtuutettuun BMW-huoltoon." Jotenkin noin se käyttöohjekirjassa meni.
Ja muuten onkohan isolla ajotietokoneella varustetuissa autoissa tuota "ratasvaloa" ollenkaan? :think
Olen yrittänyt kysellä samaa, itsellä kun ei (528iA -96) tuota valoa kait ole, iso ajotietokone.
Tulisiko näissä ilmoitus viasta sitten ainoastaan tekstillä, olisi loogista.
Comment
-
-
Kiitoksia vastaukseksista!! joo tosiaan se ratas valo sammuu heri kun kääntää virrat hetkeksi pois ja sitte käynnistää normaalisi...
Yritin vähän lueskella muista topiceista juttua,että mistä saattaa moinen johtua? laatikko kuitenkin pelaa sekä D:llä että tiptronicillä täysin normaalisti..
Yks mihin moni viittäs on että jos laatikossa oli öljyä liian vähän/vuotanut..?
Tuleeko mitään muuta fiksummilla mieleen tuollasen diagnoosin perusteella?
Kun tosiaan se valo syttyy satunnaisesti.. ja auto mulle suht uusi tuttuvuus ja bemu yleensäkin..
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostOlen yrittänyt kysellä samaa, itsellä kun ei (528iA -96) tuota valoa kait ole, iso ajotietokone.
Tulisiko näissä ilmoitus viasta sitten ainoastaan tekstillä, olisi loogista.
Originally posted by e39 beme View PostKiitoksia vastaukseksista!! joo tosiaan se ratas valo sammuu heri kun kääntää virrat hetkeksi pois ja sitte käynnistää normaalisi...
Yritin vähän lueskella muista topiceista juttua,että mistä saattaa moinen johtua? laatikko kuitenkin pelaa sekä D:llä että tiptronicillä täysin normaalisti..
Yks mihin moni viittäs on että jos laatikossa oli öljyä liian vähän/vuotanut..?
Tuleeko mitään muuta fiksummilla mieleen tuollasen diagnoosin perusteella?
Kun tosiaan se valo syttyy satunnaisesti.. ja auto mulle suht uusi tuttuvuus ja bemu yleensäkin..Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Joo kuuulostaapa tutulta,just toi että kun uusi tuttavuus/ekä steppiloota,niin sitä on kiva kokeilla.. mut jos se ratas merkkivalo syttyy,niin sitte kyllä menee D:llä aika nopeesti
Joo pitää ottaa aiheeksi toi lootan öljymäärän tarkistus.. Mutta toi öljynvaihto jakaa ilmeisesti mielipiteitä... jotkut sanoo että kun ns:ikiöljyt vaihtaa niin ongelmat alkaa ja toiset taas että voi helpottaa...:think
En tiedä koodataanko sitä merkkivaloa esim huollon yhteydessä tms? siis kuitataanko? tai voiko edes..?
Comment
-
Comment