Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 & e38 Automaattilaatikot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    e39 & e38 Automaattilaatikot

    Eli miten näiden mallien alkuvuosien (e39 vm1996-98, e38 vm1994-1996) automaatti/steptronic lootat kestää? Tod.näköisesti vaihdan autoni e39 tai e38, ja suuri osa tuntuu olevan automaatteja ja vielä Saksantuonteja.

    Kaikki noiden tekniikkaan liittyvä kiinnostaa, mihin kannattaa autoa ostaessa kiinnittää huomiota. Ja hakua on kokeiltu, mutta kyllästyttää lukea sivukaupalla kaikkea muuta mitä itse otsikoissa on. Eli ei poiketa aiheesta.

    Ja tarkennus vielä että 523, 528, 728, 730 ja 740 on mielessä. Kiitos etukäteen kaikille vaivautuville!
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • Benzino
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1402
    • EFHK

    #2
    Originally posted by mikron
    Eli miten näiden mallien alkuvuosien (e39 vm1996-98, e38 vm1994-1996) automaatti/steptronic lootat kestää? Tod.näköisesti vaihdan autoni e39 tai e38, ja suuri osa tuntuu olevan automaatteja ja vielä Saksantuonteja.

    Kaikki noiden tekniikkaan liittyvä kiinnostaa, mihin kannattaa autoa ostaessa kiinnittää huomiota. Ja hakua on kokeiltu, mutta kyllästyttää lukea sivukaupalla kaikkea muuta mitä itse otsikoissa on. Eli ei poiketa aiheesta.

    Ja tarkennus vielä että 523, 528, 728, 730 ja 740 on mielessä. Kiitos etukäteen kaikille vaivautuville!
    Muistaakseni steptronic-loota tuli ainakin E38:iin vasta vm. 97:aan ja siitä eteenpäin.. Sitä aiemmat ns. normi automaatit ovat olleet kuulemma pienoisia murheenkryynejä...Kestänevät ajoa sen n. 200tkm riippuen tietysti ajotavasta ja räppäilystä. Itsekin tuollaista vm. 94-96 740iA ajattelin hommata, mutta em. syystä päädyinkin sitten ´97 750iA:han (joka on steptronicilla).
    Voin suositella ainakin omasta kokemuksesta moista vekotinta 100%:sti.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1766
      • Honkajoki

      #3
      Mulla E39 528 -97 steppilootalla. On kestänyt hyvin ajettu 106000km ja ite oon kyllä välillä käskenyt ihan kunnolla, ja on kyllä ajossa niin "huomaamaton", ja looginen. Eipä toi nyt tolla ajomäärällä saisikaan temppuilla, joku jolla pitempi kokemus vois valottaa miten toimii +200000km ajettuna
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Mulla on 728 -97 ja hyvin toimii niin auto kuin laatikkokin 186tkm ajettuna. Öljyt ovat alkuperäiset "ikiöljyt".
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Benzino
          Muistaakseni steptronic-loota tuli ainakin E38:iin vasta vm. 97:aan ja siitä eteenpäin.. Sitä aiemmat ns. normi automaatit ovat olleet kuulemma pienoisia murheenkryynejä...Kestänevät ajoa sen n. 200tkm riippuen tietysti ajotavasta ja räppäilystä. Itsekin tuollaista vm. 94-96 740iA ajattelin hommata, mutta em. syystä päädyinkin sitten ´97 750iA:han (joka on steptronicilla).
          Voin suositella ainakin omasta kokemuksesta moista vekotinta 100%:sti.
          Itsellä 10/96 523 Stepillä, hyvin toimii, mutta sen verran vähän kokemusta että turha tässä siitä luotettavuudesta... Yleisesti on ollut puhetta näistä laatikoista että todennäköisesti selviää pienemmillä huoltokustannuksilla verrattuna käsivaihteiseen.

          Ex '89 520i:n ZF4HP22-lootalla on nyt ajettu yli 332 tkm ilman ongelmia. Siihen kun piti öljyjäkin vaihtaa huolto-ohjeen mukaan niin niitä kans vaihdettiin, huoltokirjan mukaan ihan alusta asti.

          Rääkillä saa joka laitteen paskaksi... Itse en ole vierastanut automaatteja yleensäkään pätkääkään varsinkaan sen jälkeen kun ensimmäisen hankin yli 10 v. sitten.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by mikron
            Kaikki noiden tekniikkaan liittyvä kiinnostaa, mihin kannattaa autoa ostaessa kiinnittää huomiota.
            Eikai siinä ihmeitä.... lootan öljyvuodot tietty, meneehän kaikki pykälät päälle normaalisti myös rajussa kiihdytyksessä, palaahan vika-valo (ns. ratas) kun virrat on päällä ja ei pala kun auto käynnissä, sivuäänet yms.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              -96 528iA steptronic ajettu perheessä 170 -> 210tkm, laatikko pelaa edelleen kuin unelma. Alkp. öljyt sisällä.

              Comment

              • tes
                Newbiemmer
                • Sep 2004
                • 4
                • Espoo

                #8
                Itsellä on 523iA, steptronic-loota, vm. -98/02, ajettu yht. 140 tkm ja minä olen ajanut sillä 75 tkm. Laatikko on pelannut täysin ongelmitta, ei vuotoja ja vaihtanut kuin enkeli.

                Comment

                • tiiseli
                  Newbiemmer
                  • Jun 2005
                  • 5

                  #9
                  itsellä entisessä 523 iA -96 "ei steptronic" alko ilmaantuun ongelmia 200tkm jälkeen. Ajoin autolla kaikkiaan reilu 250tkm ja alko laatikko olleen vaihtokunnossa.
                  Renegadeteam.net

                  Comment

                  • rjkl
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 104

                    #10
                    Kuin myös steppi ja toimii, vielä,,, 96 / 750. Öljyt vaihdettu vuos sitten. Tuota ratasvaloa en kyllä oo huomannu missään tilanteessa. Pitäskö huolestua

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Nuo ZF:n stepit ovat olleet e46/e39/e38:ssa todellakin luotettavia askeja joka suhteessa. Takuisiin näitä kaiketi jokunen on vaihdettu, todennäköisesti venttiilikoneistoon joutuneen "kikkareen" takia. Toisaalta myös jokunen laatikko on tehnyt stopin kun "ikiöljyt" on menty vaihtamaan ensimmäisen kerran +250tkm jäkeen. Ilman öljynvaihtoa ko.askia ei kyllä kovin pienillä kilometreillä eikä polkemisilla hajoiteta. Oma veikkaus on että ko.laatikot tulee pääsääntöisesti toimimaan näiden autojen koko elinkaaren täysin moitteetta.
                      Vikatiheydet ovat joka tapauksessa näissä stepillisissä bemuissa voimansiirron osalta lähellä nollaa. Toisin kuin manuali(kytkin) tai perusautomaatilla varustettujen joissa remonttia tulee helpostikkin jo 200tkm:n "kantturoissa".

                      Comment

                      • Ileee
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 1027
                        • Espoo

                        #12
                        Mulla -97 523iA stepillä ja kaikki toimii hienosti paitsi kylmällä :( Ei meinaa vaihtaa isompaa pykälää mutta tämä ominaisuus varmaan kuuluu laatikon ohjelmistoon jotta kone lämpeis tms. Kuitenkin jollain tavalla ärsyttävä piirre vaikka alle kymmenen kilometrin ajon jälkeen se ohi meneekin..
                        __________
                        E92 BMW 335i M-Sport -12

                        "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                        Comment

                        • Jultsu_tre
                          Newbiemmer
                          • May 2007
                          • 4
                          • Tampere

                          #13
                          Nostellaampa taas wanhoja




                          ilmeisesti kuuluu ns. riskiryhmään (wanha loota ja 200tkm mittarissa) ??

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            #14
                            joku jo kysyi aiemmin, kysyn uudestaan: pitääkö -96 steppilootalla varustetussa e39:ssä palaa ratas taulussa ennen käynnistystä?

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 938
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Risto113 View Post
                              joku jo kysyi aiemmin, kysyn uudestaan: pitääkö -96 steppilootalla varustetussa e39:ssä palaa ratas taulussa ennen käynnistystä?
                              Minulla ainakin startatessa syttyy se keltainen ratasvalo (huutomerkki sisällä). Ja autohan on siis e39 530iA, vuodelta 2000 tosin. Mutta jos autossasi on sellainen varoitusvalo, kuuluu sen startissa syttyä.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎