Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etupään kolina ja merkkihuolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunnuntaiajelija
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 58
    • Oulu

    E39 etupään kolina ja merkkihuolto

    Alkaa jo pikkuhiljaa tympiä tuo merkkihuollon vika-analyysit. Vein auton huoltoon ja mainitsin etupäässä kuuluvasta vaimeasta kolinasta ja särähdyksestä kuopissa. Särähdyksen syyn jo tiesinkin ja mainitsin siitä aikaa tilattaessa ja samoin myös huollon alussa.

    Sain auton huollosta ja kolinaksi olivat analysoineet lyhyesti: etuiskarit loppu, pari kuukautta sitten katsastin auton ja iskarit olivat uuden veroiset ja eikä ihme koska vaihdettu vuosi sitten joten hieman mietityttää mistä nämä ihmiset vetelevät näitä vikoja.

    Särähdykseen mainitsivat kiven joka jo oli kuulemma tippunut autoa nostettaessa ylös ja paskat. Vein asentajan kädestä ulos, asentaja seisomaan montun kohdalle, ajoin ohi ja särähdys. Jälkimarkkinointipäällikkö ei uskonut, että kivi on siellä suojakilven välissä vasta kuin lähes pakottamalla sain heidät irroittamaan jarrusatulan ja -levyn. Sieltähän ne kivet ropisi kun suojakilpeä taivutti.

    Pitää kiittää tämän foorumin kirjoittajia kun täältä on aina löytynyt oikea analyysi vikaan, täällä tiedetään paremmin kuin merkkihuollossa. Nyt vain pitää alkaa selvittää etupään kolinaa...liekö koiranluut? Merkkihuoltoon en enää uskalla viedä kun korjailevat siellä mitä sattuu (tekivät samalla muuten määräaikaishuollon vaikka sitä en halunnutkaan, ompahan ainakin oljyt vaihdettu kahteen kertaan 2tkm sisällä).

    Mistä Oulun seudulla löytyy BMW:t tunteva korjaamo?
    Audi A3 2.0 FSI

    ex:
    E46 316i
    Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
    E39 520i touring
    E36 325i
    E30 316i
  • azvaltti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 89

    #2
    "koiranluut" ne siellä kolisee. Mulla oli sama vika ja korjaantui heti, kun vaihtoi ne. Ne on ne n. 25cm pitkät pystysuorassa olevat tangot, joissa nivelet molemmissa päissä. Vaihtaminen onnistuu vaikka parkkipaikalla, jos on tunkki ja työkalut. 10min per puoli. Hinta oli muistaakseni jotain 20€/kpl. Tarvikeliikkeessä sanoivat että ovat kulutustavaraa (vaihtoväli pari vuotta). Särinä saattaa kuulua "kumipuslista" joita on bemarissa paljon, sekä etu- että takapäässä.

    Comment

    • Jarde
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 446
      • Oulu

      #3
      Originally posted by sunnuntaiajelija
      Alkaa jo pikkuhiljaa tympiä tuo merkkihuollon vika-analyysit. Vein auton huoltoon ja mainitsin etupäässä kuuluvasta vaimeasta kolinasta ja särähdyksestä kuopissa. Särähdyksen syyn jo tiesinkin ja mainitsin siitä aikaa tilattaessa ja samoin myös huollon alussa.

      Sain auton huollosta ja kolinaksi olivat analysoineet lyhyesti: etuiskarit loppu, pari kuukautta sitten katsastin auton ja iskarit olivat uuden veroiset ja eikä ihme koska vaihdettu vuosi sitten joten hieman mietityttää mistä nämä ihmiset vetelevät näitä vikoja.

      Särähdykseen mainitsivat kiven joka jo oli kuulemma tippunut autoa nostettaessa ylös ja paskat. Vein asentajan kädestä ulos, asentaja seisomaan montun kohdalle, ajoin ohi ja särähdys. Jälkimarkkinointipäällikkö ei uskonut, että kivi on siellä suojakilven välissä vasta kuin lähes pakottamalla sain heidät irroittamaan jarrusatulan ja -levyn. Sieltähän ne kivet ropisi kun suojakilpeä taivutti.

      Pitää kiittää tämän foorumin kirjoittajia kun täältä on aina löytynyt oikea analyysi vikaan, täällä tiedetään paremmin kuin merkkihuollossa. Nyt vain pitää alkaa selvittää etupään kolinaa...liekö koiranluut? Merkkihuoltoon en enää uskalla viedä kun korjailevat siellä mitä sattuu (tekivät samalla muuten määräaikaishuollon vaikka sitä en halunnutkaan, ompahan ainakin oljyt vaihdettu kahteen kertaan 2tkm sisällä).

      Mistä Oulun seudulla löytyy BMW:t tunteva korjaamo?
      Olen myös yrittänyt kysellä BMW korjaamojen perään, mutta aika hiljaista on ollut. Missä Oulun seudulla asuvat käyttää autojaan huollossa? Itse en kyllä tuolla "merkkihuollossa" autoani käytä, jos ei ole pakko. Todella surkeaa toimintaa omalle kohdalle sattunut! Ja kuulunut sattuneen muillekin. Kova tietotaito tällä j.m.päälliköllä tuntuu olevan. Selityksiä kyllä tulee... ei vaan läheskään aina oikeita.

      Automerkin laatuun nähden huoltotoiminta ei oikein kulje käsikädessä!

      "Koiranluita" myös veikkaisin tai sitten iskareiden yläpäitä.
      E46 320d sedan vm-02
      museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        Originally posted by Jarde
        Olen myös yrittänyt kysellä BMW korjaamojen perään, mutta aika hiljaista on ollut. Missä Oulun seudulla asuvat käyttää autojaan huollossa? Itse en kyllä tuolla "merkkihuollossa" autoani käytä, jos ei ole pakko. Todella surkeaa toimintaa omalle kohdalle sattunut! Ja kuulunut sattuneen muillekin. Kova tietotaito tällä j.m.päälliköllä tuntuu olevan. Selityksiä kyllä tulee... ei vaan läheskään aina oikeita.

        Automerkin laatuun nähden huoltotoiminta ei oikein kulje käsikädessä!

        "Koiranluita" myös veikkaisin tai sitten iskareiden yläpäitä.
        Kyllä, vähän ot mutta lisätäänpä tätä "tumpelointia" täältäkin.Minä käytin myös merkkihuollossa (e39 öljyhuolto/jarrunesteen vaihto).Muutaman päivän päästä ajattelin sitten tarkistaa moottoriöljyn määrän ja kas kummaa huomasin siinä samalla että huollon jäljiltä vas.raitisilmasuodattimelle tulipellistä tulevan kumisen ilmaputken pää oli irti.(kotelon puoli)Eli siis tuo kotelohan täytyy irroittaa että jarrunestesäiliöön pääsee käsiksi.Ei nyt maailman vakavin asia mutta olisihan se mukavaa jos auto olisi kunnolla kasattu...tämä ei siis oulun seudulta mutta asiaan liittyvänä kuitenkin..
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by sunnuntaiajelija

          Sain auton huollosta ja kolinaksi olivat analysoineet lyhyesti: etuiskarit loppu, pari kuukautta sitten katsastin auton ja iskarit olivat uuden veroiset ja eikä ihme koska vaihdettu vuosi sitten joten hieman mietityttää mistä nämä ihmiset vetelevät näitä vikoja.
          Mikään katsastuksessa tehty iskaritesti ei kerro onko iskarit kunnossa vai ei...se testi mittaa vaan iskarien tehoeroja...eli jos molemmat yhtä loppu niin tulee testissä vihreätä lukemaa. Molemmissa samanlainen vaimennusteho

          Kaveri sai auton leimasta läpi iskareilla joista oli nesteet jo valunut ulos..testi näytti että molemmat olisi "uutta" vastaavat. Se niistä katsastusasemien testeistä...ja huonot iskarit voi olla loppu jo vuoden sisällä.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • amppa
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 86

            #6
            Originally posted by azvaltti
            "koiranluut" ne siellä kolisee. Mulla oli sama vika ja korjaantui heti, kun vaihtoi ne. Ne on ne n. 25cm pitkät pystysuorassa olevat tangot, joissa nivelet molemmissa päissä. Vaihtaminen onnistuu vaikka parkkipaikalla, jos on tunkki ja työkalut. 10min per puoli. Hinta oli muistaakseni jotain 20€/kpl. Tarvikeliikkeessä sanoivat että ovat kulutustavaraa (vaihtoväli pari vuotta). Särinä saattaa kuulua "kumipuslista" joita on bemarissa paljon, sekä etu- että takapäässä.
            Mulla itselläni on juuri kuskin puolella koiraluussa väljää ja osa on vaihtolistalla. Olen vain miettiny sitä vaihto-operaatiota. Tankohan on kiinni iskarin ja kallistuksenvakaajan välissä.

            Jos mää auton omalla tunkilla nostan auton ilmaan renkaan kohdalta, niin saako sen koiranluun vaihdettua, vai pitääkö koko etupää saada ilmaan?

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Oulussa se hyvä BMW-korjaamo on Autotyö Tonteri Kynsilehdossa. Haulla löytyy muitakin kommentteja ja yhteystiedot firmasta. Toinen omistajista on BMW-asiantuntija. Olen ollut joka kerta tyytyväinen huoltoon ja hinta-arvio on alittunut joka kerta. Siellä on myös joka kerta siellä käydessäni ollut monta Bemaria huollossa. Kai siihen muutkin luottaa ku minä.

              Mullekin sanottiin Stockmann-autossa etupään kolinan syyksi, että alkavaa väljyyttä hammastangossa ja hinta-arvio 1000 €. Tonterin huoltomies sano, kun mainitsin pikku kolinasta, että katotaanpa (sillä kertaa oli ohjelmassa vain jäähd.nesteen vaihto). 3 sekuntia ja diagnoosi raidetangon sisäpää väljä. Vaihdoin sitte vinkin perusteella itse kummatkin raidetangot kokonaisuudessaan ja makso 160 € ja kolina poistui.
              Last edited by Ha2; 08-12-2005, 10:46. Reason: lissee
              E61 525d LCI

              Comment

              • ana100
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 72

                #8
                Oulussa joo, entäs Vaasassa?

                Niin, Vaasassa KertaKäyttöauton tuntihinta on 75EUR/h ja tunnit on yllättävän lyhyitä heillä. Kaverin bimmeri hallissa 38min ja työn osuus 90EUR.

                Lisäksi osaaminen on sitä, että ite pitää käyttää DISsiä tai ainaki näyttää asentajalle mistä kohtaa ruutua klikkaa.

                Eli, onko Vaasassa jotain pajaa joka näistä ymmärtäis oikeesti?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎