Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naskali
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    e39 Nykii

    Nyt olis kaverin 520 -99 semmonen ongelma että nykii (ikäänkuin pätkii sytytystä) kun kiihdyttää pienestä nopeudesta, kun koneeseen tulee kierroksia nykiminen lakkaa ja auto alkaa vetämään kunnolla. Luimme auton vikakoodit ja vikakoodit näytti sytytyskatkoksia 3 ja 5 sylintereille. Vaihdoimme tulpat ja vika poistui noin viikoksi, kunnes se tuli taas esille. Nyt vika on jatkunut taas pari viikkoa ja luimme vikakoodit... Ei vikaa... Huomasin tulppien vaidossa että ainakin kaksi puolaa oli vaidettu koska olivat erilaisia..
    Mikä pr... sitä mottia vaivaa....
    Nykimis foorumista en nyt ainakaan samanlaista vikaa havainnut...
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Putsaa ne puolat, puolat voi mitatakin, mutta en tiedä mitä arvoja sieltä pitäis tulla... Lambdat voi myös olla finaalissa, mutta silloin olis kulutus jne persiilläänsä...

    Comment

    • Naskali
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 45

      #3
      Niin.. Voishan ne puolat mitata. Arvoja en tiedä mutta samaa vastusarvoahan niiden pitää näyttää..

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Onko auto valmistettu -99 puolella? Tarkemmin ennen vai jälkeen 8/98?
        Tätä vanhemmissa m52 koneessa ongelma voi löytyä kammenkulma-anturista. Uudemmassa m52TU:ssa ongelma voi löytyä imusarjantiivisteestä tai imusarjan päällä sijaitsevasta o-rengastiivisteisestä alipainesillasta ja sen kanavakohtaisesta vuodosta. Jos se on vuotanut jonkin sylinterin kohdalta jo pitkään, en yhtään ihmettelisi jos näiden sylinterien puola olisi huoltoliikkeessä vaihdettu. Näin voisi päätellä varsinkin sillon jos nykimistä esiintyy ilman vikakoodin löytymistä. Tietysti pidempään jatkuessaan kirjautuu sytytyskatkos=väärä lambda-arvo vikamuistiin.
        Eli tuosta osa no:5

        Comment

        • bimmer_e39
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 14

          #5
          mulla oli samanlaista vikaa 525i vm91:ssä.huollos ei lyödetty mitään vikaa mut lopulta kun aloin tutkiin puolia nii sielähän se vika oli koneeseen oli joskus vaihdettu yks puola uusiks ja niissä lopuissa kun tarkasteli nii niissä oli selviä halkeamia noh ei muutako uudet puolat tilalle ja meno jatku ilman kakomisia....oli vaa aika pirun kalliita noi puolat muistaakseni 55ekee kpl
          e39 528ia touring vm-97
          ----------------------
          ex.e34 525i vm-91
          ex.e30 318is vm-90

          Comment

          • Googi
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 2
            • Röykkä

            #6
            Bemari on jo nykinyt jonkin aikaa mutta nyt alkaa jo nakertaa. Joskus tökkiminen tulee lievästi ja kierrokset vähän tipahtaa ja välillä kierrokset romahtaa paljon että meinaa pää osua rattii. Nyt on bemari huollossa ja kuulema nokka-akselin anturi sökö. Tämäkö sitä aiheuttaa?

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Nyt rupes meitinkin E39 tökkimään.
              Ekan kerran rupes pätkimään tuossa 1,5vk sitten, tasakaasulla 1500-2000 kierroksilla kun jonkun matkaa tasaisesti ajeli niin rupes pudottamaan pyttyä/jä pois pelistä (ainakin kuulosti siltä), mutta kun painoi kaasun pohjaan niin meni ihan normaalisti ja tilanne taas korjaantui vähäksi aikaa.

              Luettiin vikakoodit, eikä mitään löytyny ja jatkoi samaan malliin. Sitten pari päivää myöhemmin ajelin tallille eikä tehnyt mitään, vaihdoin kuitenkin tulpat ja kaikki mahdolliset suotimet joiden jälkeen meni hyvin taas viikon päivät

              Nyt taas kun tuli pakkasta niin rupes temppuilemaan taas mutta hieman eri tavoin, nyt rupes kiihdyttäessä tökkimään. Siten että kiihtyi ja pysähtyi 1-2sek johonkin kierroksiin ja taas kiihtyi ja pysähtyi hetkeksi, sitten junnasi johonkin 110km/h:n vauhtiin ja kun päästi kaasun ja painoi uudestaan niin sitten meni niin pitkälle kuin halusi.
              Tänään temppuili emännälle myös kaupungilla ollessa. Laittoi auton käyntiin ja rupesi lastaamaan lapsia autoon niin rupesi tyhjäkäynti laskemaan ja hetken päästä sammui auto, ei meinannut kunnolla käynnistyä uudestaan ja kun käynnistyi niin sammui pian uudestaan, sitten kun oli pakittamassa niin auto sammui siihenkin. Sitten kun vähän kierrätti konetta niin taas rupes pelaamaan.

              Mikähän taas voisi olla?? Käytiin lukemassa vikakoodit vielä uudestaankin eikä mitään löydy

              Ja autohan oli E39 523IA -98 (vanhempaa mallia)
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Ja jos jotain yhteyttä tuolle toimimisvälille pitää kaivaa niin auto on toiminut aina kun lämpötila on plussan puolella ja heti kun on ollut miinuksella ni on temppuilut:think
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Missä kävit vikakoodin luvussa?
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Autosalvassa ja kolmella eri koneella luettiin, BMW:n vanhemmalla ja uudemmalla testerillä sekä Autocomin yleistesterillä.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Tuli mieleen että emäntä sanoi kun kävi tankkaamassa että olisi ollut aika kova paine tankissa kun sen avasi, voisikohan siinä olla vika?
                      Mistä tuo 39sin tankki huohottaa?
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by makkis View Post
                        Tuli mieleen että emäntä sanoi kun kävi tankkaamassa että olisi ollut aika kova paine tankissa kun sen avasi, voisikohan siinä olla vika?
                        Mistä tuo 39sin tankki huohottaa?
                        Alipaine vai ylipaine? varmaan alipaine...

                        Eikös kaikki vähäpäästöiset kattikoneet kierrätä pensahöyryt tankista imusarjaan tai taivaalle jonkinlaisen aktiivihiilipöntön kautta? Systeemissä on varmaan jokunen sähköventtiili ohjaamassa kaasujen kulkua säiliöön / imusarjaan. Jos aktiivihiilisäiliön korvausilmaputki tukossa?
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Eiköhän siellä alipaine ollu.
                          Otin tankin korkkia pois ni ei meinannu millään lähteä, hieman väkivaltaa käyttäen korkki pois jonka jälkeen kauhee imaisu ja poksaus tankista. Nyt jätin sen korkin raolleen ni johan rupes pelaamaan.
                          Täytyy vaan Realoemista tai jostain tutkia tuo järjestelmän kaavio ja paikallistaa tukos
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7431
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by makkis View Post
                            Tuli mieleen että emäntä sanoi kun kävi tankkaamassa että olisi ollut aika kova paine tankissa kun sen avasi, voisikohan siinä olla vika?
                            Mistä tuo 39sin tankki huohottaa?
                            Enpä osaa tähän muuta sanoa kuin että mulla on ollut tankissa reilu alipaine tankatessa koko sen 4 vuotta kun olen tuon auton omistanut.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #15
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Enpä osaa tähän muuta sanoa kuin että mulla on ollut tankissa reilu alipaine tankatessa koko sen 4 vuotta kun olen tuon auton omistanut.
                              Mutta tuskin niin kova että tankki olisi rutussa ja joutuu käyttämään väkivaltaa että saa korkin vedettyä pois kolostaan
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎